Praca w sprzedaży i obsłudze klienta zawsze była, jest i będzie – bo zawsze będą klienci, którymi trzeba się zająć. To również jedyny obszar zawodowy, w którym zatrudnienie może znaleźć każdy – niezależnie od wieku, wykształcenia, profilu zawodowego, doświadczenia – oczekiwania względem pracowników są różnorodne i każdy może znaleźć ofertę dla siebie. Warunkiem jest chęć pracy z ludźmi.
Najnowsze artykuły - Sprzedaż
Jaka będzie przyszłość sprzedaży? Na jakich kandydatach najbardziej zależy pracodawcom? Czym charakteryzują się rekrutacja i realia pracy w tej branży? Sekcja SPRZEDAŻ to praktyczne wskazówki, porady i ciekawe informacji dla osób zainteresowanych karierą w handlu.

Chcesz pracować z ludźmi? To praca dla Ciebie!

3 oblicza pracy w sprzedaży
Przedstawiciel handlowy, doradca / kasjer i Account Manager to najpopularniejsze stanowiska związane ze sprzedażą. Jednak praca w tym obszarze niejedno ma imię, a obowiązki i kompetencje mogą się mocno różnić. Przedstawiamy 3 atrakcyjne zawody skoncentrowane na różnych kanałach dystrybucji i wymagające łączenia umiejętności handlowych z innymi, unikalnymi kompetencjami.

3 kompetencje przyszłości w FMCG
Pracownicy wszystkich działów korporacji FMCG mają jeden wspólny cel – prowadzić swoją pracą do wzrostu wolumenu sprzedaży i zwiększania przychodów firmy. Jak tego dokonać? Żeby być profesjonalistą w tej branży i wypełniać swoje zadania, trzeba mieć nie tylko specjalistyczne umiejętności, ale i wachlarz cech pomagających w realizowaniu zadań.

Kariera w FMCG - czy warto
Rośnie zapotrzebowanie na rynku pracy na specjalistów w branży FMCG. Zatrudnienie chce zwiększyć w najbliższym czasie aż około 64% przedsiębiorstw z tego obszaru. A to oznacza wzrost liczby wolnych stanowisk na rynku i atrakcyjne warunki zatrudnienia dla najlepszych specjalistów. Kto ma szansę na pracę? Jakie posady mogą być wkrótce dostępne?

Account manager to więcej niż handlowiec
W branży związanej z reklamą i usługami marketingowymi jednym z najczęściej poszukiwanych pracowników jest account manager. Z czym wiąże się ta praca i czego oczekuje się od kandydatów aplikujących na to stanowisko? I dlaczego nie każda osoba nawet z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży będzie dobrym account managerem?

Dziesięć cech efektywnego handlowca
Trenerzy sprzedaży wymieniają wiele cech, jakie wpływają na sukces pracownika sprzedaży. Te najważniejsze można zebrać w dziesięć obszarów, z których każdy jest zarówno tak samo ważny, jak i zależny od Ciebie i tego, ile wysiłku włożysz we własny rozwój. Innymi słowy, nawet jeśli widzisz braki w jakiejś dziedzinie, nic nie stoi na przeszkodzie, by nad sobą pracować.

Jak zacząć w FMCG
Jak zacząć karierę w firmie FMCG? Jest na to kilka sposobów. Letnie praktyki, spotkania z pracodawcami organizowane przez uczelnie wyższe, całoroczne staże to tylko niektóre możliwości, jakie warto rozważyć w czasie rozglądania się za pracą. Doświadczeniami z zatrudniania młodych osób dzieli się Iwona Nowak, specjalistka ds. rekrutacji i komunikacji w Procter&Gamble.

Osiem cech pracy w korporacji
– Nie ma dla nas znaczenia rodzaj uczelni, również nie wymagamy doświadczenia zawodowego, ponieważ wierzymy, że osoba z potencjałem może nauczyć się wszystkiego – zauważa Karolina Krakowiak, kierownik Działu Wprowadzania Nowych Technologii w Procter&Gamble. A zatem co powinien umieć kandydat do pracy i jak zaprezentować swój talent w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?
Polecane oferty
-
Specjalista / Specjalistka ds. Marketingu i PR
Portal Praca.pl Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty) praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat rekrutacja online -
Account Manager
Portal Praca.pl Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty) praca zdalnaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat 5 500 - 7 000 zł brutto/mies. rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży – sektor IT
G DATA Software Sp. z o.o. Poznań, Grunwald praca stacjonarnaspecjalista senior / mid / ekspert umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Przedstawiciel Handlowy
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Doradca Handlowy – samochody dostawcze IVECO
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły

Godzinowe koszty pracy w Polsce należą do najniższych w całej Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu
Europejski Urząd Statystyczny opublikował najnowsze dane dotyczące średnich godzinowych kosztów pracy w 27 krajach Unii Europejskiej. Z zestawienia wynika, że koszty pracy są u nas niemal dwukrotnie niższe od unijnej średniej. Jednocześnie Polska jest jednym z państw UE, w których wzrost kosztów pracy był najwyższy na przestrzeni ostatniego roku.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Zakładka o nas – co napisać?
W erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co więcej, klienci i kontrahenci szukają tam nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Co jeszcze sprawdzają? Wyjaśniamy, co warto uwzględnić w zakładce „O nas" na stronie internetowej przedsiębiorstwa, a jakie informacje lepiej pominąć.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?
– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu
– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Aktywne słuchanie – na czym polega? Dlaczego jest ważne podczas spotkań biznesowych?
Czasami przerywasz rozmówcy w pół zdania? Zdarza Ci się podczas rozmowy sięgać po telefon i sprawdzać powiadomienia? A może słuchasz wypowiedzi drugiej osoby z kamienną twarzą, czekając z jakąkolwiek reakcją, aż skończy mówić? A teraz zadaj sobie pytanie – jak Ty się czujesz, gdy rozmówca zachowuje się w ten sposób? Poznaj tajniki aktywnego słuchania i rozwiń umiejętności interpersonalne.