Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.
Najnowsze artykuły - HoReCa i turystyka
Stawiasz na rozwój w hotelarstwie, gastronomii lub turystyce? Tu znajdziesz informacje na temat warunków pracy oraz garść porad dla kandydatów. Jakie skończyć studia? Gdzie szukać praktyk? Czego spodziewać się w pracy z gośćmi hotelu lub restauracji? Czytaj opinie, rozmowy i porady!

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Rezydent turystyczny – jak zostać, kurs, wymagania, zarobki
Osoby myślące o pracy w turystyce mają do wyboru nie tylko zatrudnienie w hotelu bądź obsługę klientów w biurze podróży. Ciekawą opcją jest wspieranie turystów w miejscu destynacji. Dla wielu osób to praca marzeń, pozwalająca na łączenie działalności zarobkowej z poznawaniem ciekawych miejsc i podróżowaniem po całym świecie. Brzmi zachęcająco? Wyjaśniamy, jak zostać rezydentem turystycznym.

Branża nie tylko na start
Czy praca barmana, kelnera czy recepcjonisty może być przepustką do dalszej kariery? – Większość pracowników Green Caffè Nero to osoby, które rozpoczęły u nas pracę jako bariści i przeszły całą ścieżkę rozwoju wewnątrz firmy. Cały dział HR to osoby, które kiedyś bezpośrednio pracowały z naszymi klientami – wyjaśnia Anna Filipczak, szefowa personalna Green Caffè Nero.

Perspektywy i wyzwania w HoReCa
– Największe wyzwanie to zabezpieczenie wystarczającego poziomu wykwalifikowanej kadry oraz ujarzmienie rosnących kosztów zatrudnienia. Pracowników nie przybywa, a presja płacowa rośnie. Trzeba ponownie pokazać korzyści z pracy w tej branży oraz znaleźć złoty środek między oczekiwaniami pracowników i możliwościami firm – mówi Marcin Zawadzki, prezes ZP HoReCa w rozmowie z Praca.pl.
Polecane oferty
-
Konserwator / Pracownik techniczny
Hotel Słoneczny Młyn Bydgoszcz praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
Kucharz (K/M)
Novotel i Ibis Wrocław Centrum Wrocław praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
Pracownik zaplecza kuchennego (K/M)
Novotel i Ibis Wrocław Centrum Wrocław praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa zlecenie -
Mistrz Barista - Szkoleniowiec
DALLMAYR VENDING & OFFICE Sp. z o.o. Spółka komandytowa Wrocław, Psie Pole praca mobilnapracownik fizyczny / ekspert umowa zlecenie / kontrakt B2B tymczasowa/dodatkowa -
Kierownik Zespołu Sprzedaży
Coral Travel Poland Sp. z o.o. Warszawa, Promenada praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. Organizacji Podróży
Coral Travel Poland Sp. z o.o. Warszawa, Bielany, Galeria Młociny praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Młodszy Specjalista ds. Turystyki Grupowej MICE
Coral Travel Poland Sp. z o.o. Warszawa, Mokotów praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. turystyki
Coral Travel Poland Sp. z o.o. Warszawa, Bielany, Galeria Młociny praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. Turystyki i Obsługi Klienta
Praca.pl Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj bez CV -
Specjalista ds. Organizacji Wyjazdów Grupowych MICE
Praca.pl Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły

Aktywne słuchanie – na czym polega? Dlaczego jest ważne podczas spotkań biznesowych?
Czasami przerywasz rozmówcy w pół zdania? Zdarza Ci się podczas rozmowy sięgać po telefon i sprawdzać powiadomienia? A może słuchasz wypowiedzi drugiej osoby z kamienną twarzą, czekając z jakąkolwiek reakcją, aż skończy mówić? A teraz zadaj sobie pytanie – jak Ty się czujesz, gdy rozmówca zachowuje się w ten sposób? Poznaj tajniki aktywnego słuchania i rozwiń umiejętności interpersonalne.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?
Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu
– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?
– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?
Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.