Praca.pl Poradniki Sprzedaż
3 oblicza pracy w sprzedaży

3 oblicza pracy w sprzedaży

 
3 oblicza pracy w sprzedaży

Przedstawiciel handlowy, doradca / kasjer i Account Manager to najpopularniejsze stanowiska związane ze sprzedażą. Jednak praca w tym obszarze niejedno ma imię, a obowiązki i kompetencje mogą się mocno różnić. Przedstawiamy 3 atrakcyjne zawody skoncentrowane na różnych kanałach dystrybucji i wymagające łączenia umiejętności handlowych z innymi, unikalnymi kompetencjami.

 

Spis treści

Kupiec

 

Wysokie stanowisko w dziale handlowym w kanale nowoczesnym. Kupiec odpowiada za negocjacje kontraktów handlowych z producentami i dystrybutorami – to od jego pracy zależy, co będziemy mogli kupić w markecie. Jest to praca w centrali firmy, a ścieżka kariery prowadzi do objęcia stanowiska asystenta kupca i młodszego kupca. Kolejnym krokiem w karierze jest najczęściej stanowisko Category Managera.

– W pracy kupca ważna jest nie tylko umiejętność negocjacji czy umiejętność odnalezienia się w międzynarodowym środowisku. To również konieczność posiadania wysokich standardów etycznych – kupcy operują przecież kontraktami na setki tysięcy złotych. W Castoramie ważna jest również otwartość na nowe trendy i nastawienie na jakość – każdy kupiec u nas zna doskonale parametry produktów (tzw. fiszki produktowe). Z perspektywy pracownika praca kupca jest nie tylko świetnie płatna – to również rozwój, codzienne wyzwania i duża satysfakcja. O tym, że kupcy cenią swoją pracę, świadczy na pewno fakt, że w Castoramie rotacja na tym stanowisku jest niewysoka – opisuje stanowisko dyrektor personalna Castoramy, Katarzyna Kosel.

Kupcy w sieciach handlowych zarabiają miesięcznie od 10 000 do 20 000 zł brutto.*

 

E-commerce Specialist

 

Sprzedaż to już nie tylko bezpośredni kontakt z klientem – to również kanał internetowy, który każdego roku zyskuje na znaczeniu. Efektem tej ewolucji jest powstanie całego spektrum stanowisk łączących wiedzę dotyczącą handlu i negocjacji z analityką i wiedzą na temat psychologii użytkowników internetu.

Najpopularniejszym stanowiskiem jest tu E-commerce Specialist, który w zależności od miejsca, w którym pracuje, może odpowiadać za: przygotowanie ekspozycji produktów (zdjęcia, opisy produktów – czyli kompetencje copywriterskie i graficzne), analizę statystyk serwisu (drogi, jakimi przemieszcza się wirtualnie użytkownik, czas przebywania na stronie, współczynnik odrzuceń – to wszystko pozwala aktualizować i dopasowywać sklep tak, by zwiększać konwersję), nawiązywanie kontaktów handlowych B2B – czyli szukanie partnerów, projektowanie promocji dla klientów, a nawet pakowanie towaru i jego wysyłkę.


Zarobki są mocno uzależnione od kompetencji – od 2500 zł brutto do kilkunastu tysięcy złotych (za: Hays International).

 

 

Mobile Merchandiser

 

To osoba odpowiedzialna za przygotowanie ekspozycji towaru w placówkach handlowych. Pracuje w ciągłym ruchu – przenosząc się z jednego sklepu do drugiego. Nie sprzedaje bezpośrednio, ale jej zadania mają duże znaczenie dla wyników finansowych firmy, gdyż ułożenie produktów na półkach czy stojakach i sposób ich zaprezentowania klientom docelowym decyduje o zainteresowaniu ofertą.

– W pracy Mobile Merchandisera najważniejsza jest kreatywność oraz zmysł estetyczny. Merchandiser regularnie odwiedza punkty znajdujące się w sklepach naszych partnerów biznesowych i odpowiada za właściwą ekspozycję biżuterii zgodnie ze standardami beeline. Osoby pracujące na tym stanowisku często mają kontakt z klientami, dlatego też charakteryzują się pogodnym usposobieniem, otwartością oraz pozytywnym nastawieniem do ludzi. Merchandiser odpowiada również za terminowe przygotowanie wyprzedaży, promocji oraz zmian kolekcji, musi więc być osobą odpowiedzialną i dobrze zorganizowaną. Dodatkowym atutem pracy takiej pracy jest elastyczność. Ważne jest również to, że w beeline nie wymagamy od kandydatów doświadczenia na takim stanowisku, nasi pracownicy wszystkiego uczą się u nas! – opisuje stanowisko HR Team Manager Eastern Europe, beeline Poland, Anna Kałahurska.

Zarobki Merchandisera różnią się w zależności od branży. Średnio wynoszą* 2200 zł brutto, a na stanowisku alokatora w sklepach odzieżowych od 4000 do 9000 zł brutto (za: Hays International).

Czytaj takżeSpecjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Więcej artykułów "Sprzedaż"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozwoju Sprzedaży B2B w Branży IT

    G DATA Software Sp. z o.o.   Poznań, Grunwald    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Szukasz pracy, która będzie pasować do Twojej pasji sprzedaży i rozwoju zawodowego? W G DATA możemy Ci to zaoferować! Odkryj fascynujący świat IT, przeszkolimy Cię od podstaw, dostarczymy niezbędne narzędzia i będziemy wspierać na każdym kroku. Obowiązki: Pozyskiwanie nowych...
  • Account Manager

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca zdalna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 7 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    GŁÓWNE ZADANIA: Monitorowanie klientów pod kątem aktywności rekrutacyjnych, Pozyskiwanie nowych klientów oraz rozwijanie relacji ze stałymi klientami - badanie potrzeb, proponowanie rozwiązań, monitoring współpracy, Aktywności sprzedażowe: przygotowywanie ofert, prowadzenie negocjacji,...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży – sektor IT

    G DATA Software Sp. z o.o.   Poznań, Grunwald    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Czym będziesz się zajmować? Rozwijaniem sprzedaży w kanale B2B i partnerskim – z naciskiem na współpracę z Partnerami handlowymi; Pozyskiwaniem nowych klientów i opieką nad portfelem firm z 3 przypisanych województw; Negocjacjami z osobami decyzyjnymi i prezentacją rozwiązań...
  • Handlowiec / Specjalista ds. sprzedaży i wynajmu wózków widłowych

    SAW-TRAK ZDYB Spółka komandytowa   Warszawa    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Opis stanowiska pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji handlowych; przygotowywanie ofert handlowych i negocjowanie warunków współpracy; doradztwo w zakresie sprzedawanych produktów i usług; koordynowanie procesów realizacji zamówień i dostaw na wszystkich...
  • Doradca Serwisowy

    TOYOTA & LEXUS ROMANOWSKI   Radom, Kielecka 68/70    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twój zakres obowiązków: Aktywna, zgodna ze standardami marki - obsługa Klientów w zakresie dotyczącym realizacji usług serwisowych, m.in. umówienie i przyjęcie Klienta do serwisu, nadzorowanie przebiegu naprawy, rozliczanie zleceń serwisowych, wydanie samochodu; Realizacja celów...
  • Технически сътрудник обслужване на клиенти с български език

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 7 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Вашите отговорности: Съдействие на клиентите при покупка на електрически автомобили, както и следпродажбено обслужване (входящи обаждания и чат) Установяване и поддържане на стабилни и надеждни отношения с клиентите Поддръжка на вярна и точна информация в системите

Najnowsze artykuły

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Uczestniczą w spotkaniach, ale nie mają z kim porozmawiać. Spędzają cały dzień obok innych osób, lecz czują się bardziej samotni niż kiedykolwiek. Dlaczego? Skąd coraz powszechniejsze poczucie wyalienowania w pracy? – Samotność nie jest jedynie brakiem kontaktów społecznych, ale też subiektywnym odczuciem braku bliskości i wsparcia emocjonalnego – podkreśla psycholog Patrycja Modzelewska. 

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Godzinowe koszty pracy w Polsce należą do najniższych w całej Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu

Godzinowe koszty pracy w Polsce należą do najniższych w całej Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu

Europejski Urząd Statystyczny opublikował najnowsze dane dotyczące średnich godzinowych kosztów pracy w 27 krajach Unii Europejskiej. Z zestawienia wynika, że koszty pracy są u nas niemal dwukrotnie niższe od unijnej średniej. Jednocześnie Polska jest jednym z państw UE, w których wzrost kosztów pracy był najwyższy na przestrzeni ostatniego roku.

Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

W erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co więcej, klienci i kontrahenci szukają tam nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Co jeszcze sprawdzają? Wyjaśniamy, co warto uwzględnić w zakładce „O nas" na stronie internetowej przedsiębiorstwa, a jakie informacje lepiej pominąć.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379