Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

 
Zakładka o nas – co napisać?

Strona internetowa firmy to bardzo potężne narzędzie służące do promowania przedsiębiorstwa w sieci, zdobywania nowych klientów, pozyskiwania partnerów biznesowych, kreowania wizerunku firmy, employer brandingu... Funkcji, jakie pełni dobrze przygotowana strona firmowa, można by wymieniać niemal bez końca – a jednak wielu przedsiębiorców wciąż traktuje swoje witryny lekceważąco. Tymczasem w erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co ważne, klienci i kontrahenci szukają nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Chcą też dowiedzieć się czegoś o samej firmie, poznać jej misję, wartości, historię i priorytety. To szczególnie ważne w relacjach B2B. Zakładka o nas jest właśnie po to, by pokazać wszystkie atuty swojej firmy i zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak zatem stworzyć zgrabną wizytówkę, która pomoże wybić się Twojej firmie na tle konkurencji? Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego, co zawszeć i czego unikać w opicie Twojej firmy. 

 

Spis treści

Czym jest zakładka O nas?

 

Zakładka O nas, O mnie, O Firmie, Poznaj nas, Nasza Firma, Kim jesteśmy – można spotkać się z różnymi nazwami – to zakładka umieszczana na stronach firmowych i blogach freelancerów.

 

Zwykle jest to pierwsza pozycja na pasku zakładek, umieszczana z lewej strony, jeśli pasek znajduje się w pozycji horyzontalnej (większość użytkowników internetu wodzi wzrokiem od lewej do prawej, podobnie jak w czasie czytania książki) lub na szczycie, jeśli pasek zakładek jest w pozycji wertykalnej. Wiele nowoczesnych stron miewa obecnie niestandardowy układ i np. umieszcza zakładki na kaflach o różnych kształtach, pasek zakładek ma formę koła itp. Ważne jest to, by zakładka O nas umieszczona była jako pierwsza bądź została dobrze wyróżniona i od razu rzucała się w oczy. Osoba zainteresowana naszą firmą nie powinna mieć najmniejszego kłopotu z jej znalezieniem.

 

  • O nas – co powinna zawierać ta podstrona?

 

Zakładka O nas ma na celu zaprezentowanie firmy użytkownikowi odwiedzającemu stronę. Powinna zawierać informacje, które pozwolą zorientować się, jakiego rodzaju działalność prowadzi firma, jaka jest jej misja / wartości (obecnie konsumenci i kontrahenci zwracają na to coraz większą uwagę), osiągnięcia i sukcesy. Można dodać historię, krótki opis struktury organizacyjnej (informacje o kadrze np. liczbie pracowników, przedstawić zarząd, siedzibie firmy, jej oddziałach), opis obszaru działalności. Wielu przedsiębiorców w tym miejscu umieszcza także krótką historię firmy (jeśli ta nie znajduje się w oddzielnej zakładce), co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa i wzbudza zaufanie.

 

W zakładce O nas możesz zamieścić np.:

 

  • krótkie wprowadzenie, w którym opisujesz przedmiot działalności firmy, zakres terytorialny jej działalności, liczbę oddziałów, strukturę organizacyjną i podobne informacje;
  • informacje o certyfikatach jakości, innych oficjalnych certyfikatach / dyplomach potwierdzających prestiż i profesjonalizm;
  • opisy najważniejszych pracowników / zarządu (obecnie często zamieszcza się również zdjęcia kluczowej kadry);
  • informacje o nagrodach, sukcesach, wyróżnieniach,
  • informacje o organizacji i udziale w ważnych wydarzeniach branżowych;
  • informacje o założeniach firmy, wartościach promowanych przez przedsiębiorstwo, misji przedsiębiorstwa, idei przyświecającej powstaniu właśnie takiego przedsiębiorstwa. Warto napisać tekst odwołujący się do wartości, emocji, osobistej historii założyciela itp.
  • informacje o aktywności dodatkowej, wpisującej się w misję firmy, np. działalności społecznej, charytatywnej, ekologicznej.

 

Dwa ostatnie elementy są bardzo ważne, gdyż często to właśnie one pozwalają wyróżnić się spośród setek firm prowadzących podobną działalność i ostatecznie przyciągnąć klienta czy nawiązać współpracę z ważnym partnerem biznesowym.

 

Należy także pamiętać, że w zakładce liczy się konkret – to klucz do sukcesu. Tekst powinien być oryginalny, ale i autentyczny. Jeśli piszesz o sukcesach, poprzyj je konkretnymi liczbami.

 

Ważne są też rekomendacje. Na wielu stronach można znaleźć hasło: Zaufali nam i listę podmiotów, które skorzystały z oferty firmy.

Warto także przedstawić ludzi, którzy tworzą firmę. Dzięki takiemu zabiegowi organizacja budzi większe zaufanie i sympatię. Można dodać zdjęcie grupowe, przedstawić założycieli. Należy jednak unikać wklejania przypadkowych zdjęć ze stocka jako zdjęć zespołu – to wprowadza w błąd i może zostać łatwo wykryte!

Zamiast suchych danych, nudnych informacji, dobrze jest wpleść w opis emocje, zaangażować odbiorców i sprawić, aby chcieli dowiedzieć się o firmie jeszcze więcej. Takie efekty daje storytelling w marketingu. Opis konkretnego przypadku (tzw. case study) albo przełomowych momentów dla biznesu to szansa na przedstawienie historii firmy w ciekawy sposób, pokazanie emocji, zaangażowania, pasji.

 

  • Kto najczęściej przegląda zakładkę o nas?

 

Zakładka O nas zaadresowana jest w szczególności do obecnych i potencjalnych:

 

  • klientów, 
  • partnerów biznesowych, 
  • pracowników, 
  • podmiotów ze środowiska branżowego, 
  • mediów.

 

To te grupy są zwykle najbardziej zainteresowane opisem firmy i mają powód, by sprawdzić tę sekcję i dowiedzieć się czegoś o firmie. Należy oczywiście być przygotowanym na to, że każdy użytkownik internetu, również taki, który trafi na stronę Twojej firmy przypadkowo, przeczyta zmieszczony w tej zakładce opis. Dlatego warto postarać się o to, by był on napisany zrozumiałym językiem pozbawionym nadmiaru branżowego żargonu i zachęcał do dowiedzenia się czegoś więcej o firmie. 

 

Zakładka o nas a content marketing

 

Opis firmy powinien być skonstruowany zgodnie z zasadami content marketingu, UX (user experience) i SEO.

 

Oznacza to między innymi, że:

 

  • opis powinien być podzielony na akapity lub sekcje – tzw. ściana tekstu odstrasza internautów.
  • podstrona powinna mieć elementy wzbogacające doświadczenie użytkownika, np. grafiki, wyróżniki, różnorodne tło, elementy interaktywne. Elementy te zwiększają szansę na to, że użytkownik zechce pozostać w zakładce dłużej, co w efekcie przełożyć się na lepszą konwersję,
  • treść strony powinna być unikalna (nie powinna być to kopia opisu znajdująca się w innej zakładce),
  • opis powinien zawierać tzw. frazy kluczowe, indeksowane w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki tym frazom masz szansę na lepsze pozycjonowanie sklepu / strony firmowej w internecie, a więc przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów czy kontrahentów.

 

 

Zakładka o nas – jakich błędów nie popełniać?

 

  • Puste hasła 

 

Najczęstszym błędem w opisie Twojej firmy będzie uwzględnienie sztampowych haseł, utartych sloganów, jak np.

Jesteśmy najlepsi na rynku, posiadamy wieloletnie doświadczenie. Oferujemy wysoką jakość usług i przystępną cenę. Nasi klienci są zadowoleni, bo dbamy o każdy szczegół.

Taki opis nie mówi klientowi zupełnie nic. Może zostać odebrany jako przesadne chwalenie się bez uzasadnienia. Co więcej, znajdą się tysiące firm, które mogłyby dodać ten tekst na swojej stronie i byłby on zgodny z prawdą, ponieważ jest bardzo ogólny. Warto się chwalić i wyróżniać, ale podając konkretne informacje np. liczby, nagrody, osiągnięcia, obecność na ważnych targach, udział w ważnych branżowych wydarzeniach, partnerstwo międzynarodowe, patronaty itp. 

 

  • Zbyt długi opis firmy

 

Kolejna kwestia to dopracowanie opisu – powinien być zwięzły, ale treściwy. Klienci szybko zauważą próby tzw. lania wody. Jeśli nie znajdą już na początku cennych z ich punktu widzenia informacji, nie zechcą doczytać opisu do końca i zamkną stronę. 

 

  • Tekst trudny do odczytania

 

Kolejnym błędem jest brak odpowiedniego sformatowania tekstu, czyli przynajmniej podziału na akapity, sekcje, wątki. Niewłaściwe jest używanie trudnych do odczytania czcionek, czcionki słabo widocznej na wybranym kolorze tła. Przeszkadzać może również nadmiar elementów interaktywnych, animacji itp.

 

  • Błędy w pisowni

 

Błędy ortograficzne, interpunkcyjne, językowe mogą poważnie naruszyć profesjonalny wizerunek naszej firmy. Dbałość o kwestie językowe świadczy o przywiązywaniu wagi do szczegółów. Nie uda nam się wzbudzić zaufania u kontrahentów, jeśli nie dbamy o własną stronę internetową!

 

  • Wykorzystanie opisu AI bez korekty

 

Programy oparte na sztucznej inteligencji mogą być ogromną pomocą w czasie opisywania własnej firmy. Pamiętajmy jednak, że jest to narzędzie niedoskonałe, które z uwagi na niekompletne dane, brak znajomości specyfiki przedsiębiorstwa czy chociażby trudności związane z językiem polskim – może wygenerować mało wartościowy opis Twojej firmy.

 

W opisie wygenerowanym przez AI mogą pojawić się nieprawdziwe lub niekompletne informacje, przekłamania czy sztampowe, zbyt ogólne sformułowania. Dlatego jeśli w jakimś stopniu posiłkujesz się takim programem, przed publikacją treści na stronie koniecznie zweryfikuj prawdziwość i adekwatność tekstu! Zwróć także uwagę na błędy gramatyczne, interpunkcyjne i językowe, które mogą się pojawić w opisie AI.

 

Czytaj takżeKomplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

 

Zakładka o nas – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co wpisać w zakładce o nas?

 

W zakładce O nas należy opisać krótko działalność swojej firmy. Warto podać informację o pracownikach, oddziałach firmy, zakresie terytorialnym działalności oraz historii swojej firmy. Nie można również zapomnieć o osiągnięciach oraz rekomendacjach. Warto zastanowić się także, jak podkreślić unikalność swojej firmy. Można np. opisać misję i wartości firmy, jej działalność społeczną czy charytatywną.

 

  • O nas – dlaczego ta strona jest tak ważna dla firmy?

 

Niemal każdy sklep internetowy, strona firmowa, strona freelancera posiada obecnie zakładkę O nas. Jest to ważny element budowania wizerunku i komunikacji z klientami oraz kontrahentami. Dobry opis w zakładce O nas zwiększa wiarygodność firmy, przyciąga klientów, kontrahentów i nowych pracowników.

 

  • Strona o nas – czego nie pisać?

 

W zakładce O nas należy unikać wszystkiego, co może stanowić zagrożenie dla reputacji Twojej firmy (kontrowersyjne treści, opis konfliktów). Nie powinno zamieszczać się też w tej sekcji pustych przechwałek i ogólników, które nie oddają specyfiki danego przedsiębiorstwa. Warto chwalić się osiągnięciami, ale opowiedzieć o nich, podając konkrety.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Lekarz Stomatolog (endodoncja pod mikroskopem)

    LUX MED Sp. z o.o.   Gliwice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja ze stomatologii zachowawczej z endodoncją lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie endodoncji, ukończony kurs ochrony...
  • Pokojówka

    A&A Partners sp. z o.o.   Warszawa, Śródmieście    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat   6 000 - 6 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Sprzątanie pokojów hotelowych z należytą starannością; Zmiana pościeli Wymiana produktów w pokoju;
  • Технически сътрудник обслужване на клиенти с български език

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 7 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Вашите отговорности: Съдействие на клиентите при покупка на електрически автомобили, както и следпродажбено обслужване (входящи обаждания и чат) Установяване и поддържане на стабилни и надеждни отношения с клиентите Поддръжка на вярна и точна информация в системите
  • Kierownik ds. Pielęgniarstwa

    LUX MED Sp. z o.o.   Katowice, ul. Szopienicka 65    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twoją rolą będzie: koordynowanie pracy oddziału laryngologii, okulistyki i Izby przyjęć; sporządzanie grafików pracy pielęgniarek; nadzór nad pracą oddziałów; nadzór nad dokumentacją; kontakt z dostawcami zewnętrznymi; bezpośrednia współpraca z blokiem operacyjnym i poradnia,...
  • Koordynator / Koordynatorka Zespołu Pielęgniarskiego

    LUX MED Sp. z o.o.   Szczecin, Al. Niepodległości 44​    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twoją rolą będzie:​ koordynację pracy zespołu pielęgniarskiego; sporządzanie i zarządzanie grafikiem czasu pracy; zapewnienie sprawnej i profesjonalnej obsługi Pacjenta zgodnie z obowiązującymi standardami; nadzór nad prowadzoną dokumentacją medyczną; nadzór i kontrolę nad...
  • Travel Advisor with Polish Expertise

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat   4 600 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Connecting Across Channels: Engage with adventurers via phone, chat, and email, making every interaction a step into their next great story. Whether inbound or outbound, your communication will be the bridge between dreams and reality. Delivering Exceptional Experiences: Your proactive, patient...

Najnowsze artykuły

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Uczestniczą w spotkaniach, ale nie mają z kim porozmawiać. Spędzają cały dzień obok innych osób, lecz czują się bardziej samotni niż kiedykolwiek. Dlaczego? Skąd coraz powszechniejsze poczucie wyalienowania w pracy? – Samotność nie jest jedynie brakiem kontaktów społecznych, ale też subiektywnym odczuciem braku bliskości i wsparcia emocjonalnego – podkreśla psycholog Patrycja Modzelewska. 

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Godzinowe koszty pracy w Polsce należą do najniższych w całej Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu

Godzinowe koszty pracy w Polsce należą do najniższych w całej Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu

Europejski Urząd Statystyczny opublikował najnowsze dane dotyczące średnich godzinowych kosztów pracy w 27 krajach Unii Europejskiej. Z zestawienia wynika, że koszty pracy są u nas niemal dwukrotnie niższe od unijnej średniej. Jednocześnie Polska jest jednym z państw UE, w których wzrost kosztów pracy był najwyższy na przestrzeni ostatniego roku.

Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

W erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co więcej, klienci i kontrahenci szukają tam nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Co jeszcze sprawdzają? Wyjaśniamy, co warto uwzględnić w zakładce „O nas" na stronie internetowej przedsiębiorstwa, a jakie informacje lepiej pominąć.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379