– Każdy z nas potrzebuje feedbacku w innej formie – zwraca uwagę coach biznesu Agnieszka Łozińska-Moriak. Dlatego dobry manager powinien znać 7 zasad konstruktywnego feedbacku i na ich podstawie umieć dostosowywać komunikat do pracownika. Co więcej, inaczej wygląda feedback pozytywny i feedback negatywny. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o udzielaniu informacji zwrotnej w swojej firmie.
Najnowsze artykuły - Dla pracodawców
Rynek pracy wciąż się zmienia, podobnie jak potrzeby kandydatów do pracy i pracowników. Warto być na bieżąco z trendami HR, poznawać opinie ekspertów, m.in. na temat dobrego zarządzania zespołem czy metod skutecznej motywacji. Pracownicy to ogromny kapitał przedsiębiorstwa!

Feedback – definicja, dlaczego jest ważny?

Tłusty czwartek w pracy zdalnej – jak go obchodzić?
Tłusty czwartek zawsze wypada w czwartek po katolickim Popielcu, pierwszym dniu Wielkiego Postu. Od tłustego czwartku do Wielkanocy zawsze jest dokładnie 45 dni. Do celebrowania tego dnia w firmie większości pracowników nie trzeba przekonywać. Warto jednak wiedzieć, że tłusty czwartek można obchodzić też w pracy zdalnej. W jaki sposób?

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej
Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

5 pomysłów na promocję firmy w walentynki
Coraz liczniejsza liczba przedsiębiorców zauważa potencjał marketingowy związany z dniem zakochanych. Klienci przed walentynkami kupują prezenty dla najbliższych, poszukując w sklepach produktów z motywem serca. Jednak specjalna oferta sprzedażowa to nie jedyny sposób na promowanie biznesu przy okazji walentynek. Co jeszcze warto przygotować dla swoich klientów?

Wigilia firmowa, prezenty świąteczne – jak wliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?
Organizując świąteczne spotkanie w biurze i rozdając upominki dla pracowników czy klientów, przedsiębiorcy muszą mieć świadomość, że każda darowizna może wywoływać skutki podatkowe. Czy prezent na święta Bożego Narodzenia podlega opodatkowaniu? Jak zaksięgować świąteczne wydatki firmy? Wyjaśniamy, kiedy wydatek może stanowić koszt uzyskania przychodu.

Prezenty świąteczne dla klientów – jakie wybrać?
Kartka świąteczna czy kosz prezentowy? Kawa i herbata czy alkohol? Słodycze czy produkty luksusowe? Taki sam prezent dla wszystkich czy indywidualne upominki dla klientów premium? Przedsiębiorca, który chce obdarować klientów na Gwiazdkę, ma kilka istotnych decyzji do podjęcia. Wyjaśniamy, jakie są możliwości i na jakie prezenty warto postawić w tegoroczne święta.

Prezenty świąteczne dla pracowników – jakie kupić? Jakie są odpowiednie?
Kosze prezentowe, czekoladki, herbaty czy karty prepaid – to niektóre z popularnych propozycji na świąteczne prezenty w firmie. Tego typu upominki zwykle mają charakter symboliczny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zafundować pracownikom nową elektronikę do użytku prywatnego i służbowego czy ciekawe szkolenia. Podpowiadamy, co wybrać oraz kiedy i w jaki sposób przekazać prezenty kadrze.

Formy opodatkowania — jaki sposób wybrać?
Osoby fizyczne osiągające przychody z prowadzonej działalności mogą wybrać formę opodatkowania. Od tego wyboru zależy, w jaki sposób firma będzie rozliczała przychody w danym roku podatkowym, jak prowadzona będzie księgowość czy jakich odliczeń będzie można dokonywać. Jak zdecydować, która forma opodatkowania jest najkorzystniejsza? Dobierz sposób rozliczania do rodzaju swojej działalności.
Polecane oferty
-
Administrator / Administratorka Systemów Produkcyjnych
Lotte Wedel Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Operator produkcji (m/k)
Trenkwalder Skierniewice praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat -
Kierownik Robót Sanitarnych
MOSTOSTAL WARSZAWA S.A. Krosno praca hybrydowa / stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat / część etatu / tymczasowa/dodatkowa rekrutacja online aplikuj bez CV
-
Specjalista ds. Obsługi Klienta / Opiekun Klienta - Biuro rachunkowe
Pomysłowi Księgowi Warszawa, Śródmieście praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior / ekspert umowa o pracę / zlecenie pełny etat 7 000 - 12 000 zł brutto/mies. aplikuj szybko aplikuj bez CV -
pracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat
-
Zastępca Kierownika Magazynu
AGATA Spółka Akcyjna Kielce praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Montażysta
AGATA Spółka Akcyjna Rumia praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat -
Kierownik Sprzedaży
AGATA Spółka Akcyjna Olsztyn praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Kierownik Sprzedaży Art. Wyposażenia Wnętrz
AGATA Spółka Akcyjna Bydgoszcz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?
Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy
Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?
– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje
Badania okresowe są obowiązkowe dla wszystkich pracowników, różni się tylko częstotliwość ich wykonywania oraz rodzaj zlecanych badań. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę na wysokości, zostanie wysłany m.in. na badanie neurologiczne, nauczyciele mogą spodziewać się badań laryngologicznych, a osoby na kierowniczych stanowiskach – EKG serca i pomiaru poziomu cholesterolu we krwi.

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?
„To wcale nie miało miejsca!", „To był przecież niewinny żart, źle to odebrałeś", „Znowu przesadzasz..." Jeśli bardzo często słyszysz tego typu komunikaty kwestionujące Twój zdrowy rozsądek albo podważające Twoje emocje, być może ktoś stara się Tobą manipulować. Gaslighting to bardzo wyrafinowana forma przemocy emocjonalnej. Jakie są oznaki, że gaslighter zastawia na Ciebie pułapkę?