Kosze prezentowe, czekoladki, herbaty czy karty prepaid – to niektóre z popularnych propozycji na świąteczne prezenty w firmie. Tego typu upominki zwykle mają charakter symboliczny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zafundować pracownikom nową elektronikę do użytku prywatnego i służbowego czy ciekawe szkolenia. Podpowiadamy, co wybrać oraz kiedy i w jaki sposób przekazać prezenty kadrze.
Najnowsze artykuły - Dla pracodawców
Rynek pracy wciąż się zmienia, podobnie jak potrzeby kandydatów do pracy i pracowników. Warto być na bieżąco z trendami HR, poznawać opinie ekspertów, m.in. na temat dobrego zarządzania zespołem czy metod skutecznej motywacji. Pracownicy to ogromny kapitał przedsiębiorstwa!

Prezenty świąteczne dla pracowników – jakie kupić? Jakie są odpowiednie?

Formy opodatkowania — jaki sposób wybrać?
Osoby fizyczne osiągające przychody z prowadzonej działalności mogą wybrać formę opodatkowania. Od tego wyboru zależy, w jaki sposób firma będzie rozliczała przychody w danym roku podatkowym, jak prowadzona będzie księgowość czy jakich odliczeń będzie można dokonywać. Jak zdecydować, która forma opodatkowania jest najkorzystniejsza? Dobierz sposób rozliczania do rodzaju swojej działalności.

Kultura organizacyjna – funkcje, elementy, typy, przykłady
Kultura władzy, kultura hazardzistów, a może kultura rutyniarzy? Każde przedsiębiorstwo posiada pewną kulturę organizacyjną, która wpływa na sposób jego funkcjonowania, skuteczność i zadowolenie pracowników oraz wizerunek firmy na rynku. Zamiast pozostawić sprawy przypadkowi, lepiej jest zadbać o to, by sposób organizacji Twojej firmy jak najlepiej wspierał jej cele.

Onboarding – co to jest, zasady, korzyści
Ponad ⅓ Polaków chciałaby zmienić pracę w ciągu najbliższego roku! Pracodawcy muszą zadać sobie pytanie, jak zapobiec odpływowi wykwalifikowanej kadry. Jedną z odpowiedzi może być onboarding. – Jestem przekonany, że największym błędem jest pozostawienie pracownika w pierwszych dniach i tygodniach samemu sobie – komentuje Mateusz Żydek, rzecznik prasowy i lider zespołu komunikacji Randstad.

Po co budować markę pracodawcy?
Marka, która stoi w miejscu i nie dostosowuje się do zmieniającego się świata, może szybko stracić na wartości marketingowej. Jak budować wizerunek w ramach współpracy biznesowej oraz na rynku pracy? Warto zacząć od strategii employer brandingu. Sprawdź, czym jest employer branding wewnętrzny i zewnętrzny oraz jakie nowoczesne narzędzia pomogą Ci w promocji swojej firmy.

Język inkluzywny, czyli jak prowadzić w firmie narrację otwartą na społeczność LGBT+? Porady dla pracodawców
– Jeśli jesteśmy nowymi osobami w biurze lub mamy nową osobę koleżeńską, wystarczy zapytać o jej imię i zaimki. Nie zakładajmy, że jeśli ktoś ma brodę, będzie stosować zaimki męskie, a jeśli ktoś nosi sukienki – zaimki żeńskie – wyjaśnia Grzegorz Miecznikowski (onx/jex) z agencji marketingu inkluzywnego Priders.pl, osoba współautorska poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”.

Employee experience – czym jest? Jakie ma zalety?
Zadowolony pracownik to zmotywowany pracownik, który bierze odpowiedzialność za to, co robi i chce się rozwijać w firmie. Jest kilka sposobów na zbudowanie zespołu skutecznych i lojalnych pracowników. Kluczem do sukcesu może być pozytywny employee experience. Wyjaśniamy, co kryje się pod tym pojęciem i na jakie aspekty zarządzania zasobami ludzkimi warto zwrócić uwagę w swojej firmie.

Nowoczesne metody rekrutacji – e-rekrutacja
W zmieniającym się świecie e-rekrutacja nie oznacza już tylko scrollowania ogłoszeń i wysyłania e-maili. W procesach naboru coraz częściej wykorzystuje się bio-dane oraz narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, np. Direct Match pozwalający na szybkie dopasowanie najlepszych kandydatów do stanowiska. Zobacz krótki przewodnik po nowoczesnych metodach selekcji pracowników.
Polecane oferty
-
Menedżer ds. Zarządzania Relacjami z Klientem (Customer Relationships Manager)
BOTTARI POLSKA SP. Z O.O. Radziejowice-Parcel praca mobilnamenedżer umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pielęgniarka / Pielęgniarz (POZ)
LUX MED Sp. z o.o. Warszawa, Ursynów, ul. Belgradzka 18 praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. obsługi klienta ORKE (ORKE Customer Success Specialist)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Warszawa praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat rekrutacja online -
specjalista junior / mid umowa zlecenie rekrutacja online
-
Sprzedawca - Doradca Klienta Vistula
VRG S.A. Szczecin, Galaxy praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat -
Stażysta / Stażystka ds. Rozwoju Technologii Wychwytywania CO₂
Cemex Polska Sp. z o.o. Chełm praca stacjonarnapraktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat -
Brygadzista Magazynu
AGATA Spółka Akcyjna Szczecin praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Inspektor ds. urządzeń technicznych
Urząd Dozoru Technicznego Poznań praca mobilnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy
Pomysłowi Księgowi Warszawa praca zdalnaspecjalista mid / senior / ekspert umowa zlecenie / kontrakt B2B pełny etat / część etatu 5 000 - 30 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Stażysta / Stażystka w Wydziale Zarządzania Infrastrukturą
Urząd Dozoru Technicznego Warszawa praca stacjonarnapraktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły

Pączki na tłusty czwartek a koszty uzyskania przychodu
Jedni czekają na lukrowane, inni wolą polane czekoladą. Jedni wybiorą te tradycyjne różą lub marmoladą, inni uwielbiają pączki z budyniem. O gustach się nie dyskutuje, ale warto zastanowić się, jak tłusty czwartek w firmie wpływa na sprawy podatkowe. Czy faktury za słodkości umilające dzień klientom, kontrahentom i zatrudnionym można wrzucić w koszty uzyskania przychodu?

Praca NGO – jak wygląda? Gdzie szukać ofert pracy?
Organizacje pozarządowe zatrudniają specjalistów z różnych dziedzin – od kadrowych i księgowych, przez specjalistów ds. administracji, specjalistów ds. pozyskiwania finansowania, marketingowców i PR-owców, doradców, ekologów i innych specjalistów, po animatorów i terapeutów, zależnie od dziedziny działalności. Jak zdobyć pracę w NGO i realizować ważny cel społeczny?

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?
Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Depresja a praca – co musisz wiedzieć
Światowa Organizacja Zdrowia prognozuje, że do 2030 roku depresja będzie najczęściej występującą chorobą na świecie.
– Według badań CBOS co piąty Polak ma przynajmniej łagodną depresję. Statystycznie rzecz biorąc, każdy z nas, niezależnie od roli w firmie, pracuje z osobą chorującą na depresję, choć często o tym nie wie – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska.

Tłusty czwartek w pracy zdalnej – jak go obchodzić?
Tłusty czwartek zawsze wypada w czwartek po katolickim Popielcu, pierwszym dniu Wielkiego Postu. Od tłustego czwartku do Wielkanocy zawsze jest dokładnie 45 dni. Do celebrowania tego dnia w firmie większości pracowników nie trzeba przekonywać. Warto jednak wiedzieć, że tłusty czwartek można obchodzić też w pracy zdalnej. W jaki sposób?

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?
– Skuteczny HR opiera się na danych, a nie na intuicji. Firmy, które chcą efektywnie zarządzać zespołem, muszą monitorować kluczowe wskaźniki HR – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Ekspertka podkreśla, że ważne jest dobranie odpowiednich wskaźników HR do swojej firmy. Jakie są opcje? Oto przewodnik po najważniejszych wskaźnikach HR z przykładami ich zastosowania.