Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Prezenty świąteczne dla klientów – jakie wybrać?

Prezenty świąteczne dla klientów – jakie wybrać?

 
Prezenty świąteczne dla klientów – jakie wybrać?

Boże Narodzenie to czas odpoczynku w gronie rodziny, świętowania przy wspólnym stole, obdarowywania się prezentami. Te tradycje już dawno przeniosły się także na zawodowy grunt. Pracodawcy organizują zakładowe wigilie, wręczają prezenty świąteczne dla pracowników. W dobrym tonie jest także przekazanie podarunków kluczowym klientom. W tym przypadku bardzo ważny jest pomysł na prezenty świąteczne. Co podarować klientom biznesowym, partnerom firmy? 

 

Spis treści

Czy warto dawać prezenty świąteczne klientom?

 

Upominki świąteczne dla klientów to coś, na co decyduje się coraz więcej firm. Dlaczego? Otóż w czasie prowadzenia relacji biznesowych gesty świadczące o przyjaźni i pragnieniu podtrzymania więzi biznesowej mają ogromne znaczenie. Okres świąteczny jest świetną okazją, by wzmocnić relację, zapewnić kontrahenta o chęci prowadzenia dalszej współpracy, podtrzymać jego lojalność, a także ocieplić własny wizerunek. To także doskonała sposobność, by okazać wdzięczność za dotychczasowe partnerstwo czy zaufanie. 

 

  • Idealny prezent dla klienta – moc pozytywnych skojarzeń

 

Mocą prezentów gwiazdkowych są emocje, jakie budzą. Dlatego nawet upominki, które mają charakter symboliczny, mają ogromne znaczenie. Należy jednak pamiętać o dwóch kwestiach. Po pierwsze, prezenty muszą budzić pozytywne skojarzenia. Dlatego ważne jest nie tylko, co dajemy, ale też wygląd, szata graficzna czy oprawa prezentu, dołączone życzenia, a także okoliczności, w których przekazywany jest prezent. Całość powinna być spójna i komunikować przyjazne nastawienie, ciepło oraz zaufanie.

 

Po drugie, istotne jest także to, by personalizować upominki dla klientów. Warto indywidualnie podejść do każdego kontrahenta, którego chcemy obdarować, i do każdego prezentu dołączyć kartkę ze spersonalizowanymi życzeniami. Chodzi o to, by Twój klient poczuł, że jest traktowany wyjątkowo, a nie został wrzucony do worka pt. masowa kampania marketingowa. W końcu przekazanie klientowi prezentu na gwiazdkę ma na celu wzmocnienie indywidualnej więzi między Wami / Waszymi firmami i podziękowanie za współpracę.

 

  • Prezenty dla kluczowych klientów

 

Decydując się na prezenty dla swoich klientów, szczególnie klientów premium, warto także zadbać o to, by miały one charakter ekskluzywny. W przypadku najważniejszych kontrahentów warto postarać się ich czymś zachwycić albo przygotować prezent trafiający w indywidualne preferencje danych osób. W przygotowaniu takich upominków nieocenioną pomocą będą świadczyły osoby bezpośrednio odpowiedzialne za prowadzenie współpracy z danym kluczowym klientem. 

 

  • Prezenty świąteczne dla klientów a materiały promocyjne z logo firmy

 

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy do kosza prezentowego zapakować materiały promocyjne z logo własnej firmy. Upominki z Twoim logo to rzeczywiście dobry pomysł. Taki prezent firmowy będzie przypominał kontrahentowi o Twojej marce. Co więcej, jeśli klient pochwali się nim w mediach społecznościowych, na wydarzeniach branżowych czy po prostu w przestrzeni publicznej – przy okazji stanie się ambasadorem Twojej firmy. To wspaniała reklama i wzmocnienie wizerunku!

 

Jednak wybierając gadżety firmowe dla klientów, należy pamiętać o bardzo ważnej kwestii. Powinny być one spójne z okazją (w tym wypadku świąt Bożego Narodzenia) i całością podarunku. Innymi słowy, dorzucenie garści firmowych długopisów czy kubka z logo do eleganckiego upominku, który ma zupełnie inny charakter, może zostać odebrane jako nieco dziwne i nie na miejscu. Przykładowo więc, jeśli chcemy dodać do świątecznego prezentu jakieś przybory biurowe, drobną elektronikę, kubki, butelki termiczne czy inne gadżety z logo firmy, niech będą one nawiązywały szatą graficzną do Gwiazdki. 

 

  • Prezenty dla klientów a filozofia firmy

 

Starasz się, by Twoja firma miała nowoczesny wizerunek, wspierający działania proekologiczne i prospołeczne? Twoje miejsce pracy ma być włączające i przyjazne dla wszystkich  – i właśnie takie wartości – w kontaktach z klientami i kontrahentami? Zwróć szczególną uwagę na to, by gadżety świąteczne dla klientów były spójne z filozofią Twojej firmy. Warto postawić chociażby na prezenty wspierające środowisko, np. wsparcie organizacji ekologicznej czy chroniącej zwierzęta, przedmioty z recyklingu, upominki, które powstały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, przedmioty wykonane bez cierpienia zwierząt, wegańskie itp.

 

Jeśli inkluzywność jest jedną z czołowych idei Twojej organizacji i chcesz ją podkreślić w relacjach z kontrahentami, zastanów się, jak możesz do niej nawiązać w zestawach prezentowych. Może przydatna będzie kartka świąteczna podkreślająca różnorodność w Twojej firmie? A może warto nawiązać do tolerancji i akceptacji w życzeniach świątecznych? Możesz też podziękować klientowi, który wspiera Cię w działaniach prowadzących do zwiększenia inkluzywności, tolerancji i szerzenia równości w Twojej firmie.

 

 

Drobne upominki świąteczne w rozsądnej cenie

 

  • upominki do 100 zł

 

Podarunki nie muszą kosztować fortunę. Co więcej, zbyt kosztowny prezent może wydać się obdarowanemu przesadnie wystawny, zobowiązujący do odwdzięczenia się. Nie o taki efekt w tym przypadku chodzi. Klient, którego wyróżni się świątecznym upominkiem, powinien poczuć się doceniony, wiedzieć, że relacje z nim są dla firmy bardzo ważne. W tym przedziale cenowym często wybierane są zestawy herbat, miodów, materiały papiernicze, słodycze.

 

  • upominki do 200 zł

 

Mając większy budżet na prezenty na Boże Narodzenie dla ważnych klientów i kontrahentów, wielu przedsiębiorców stawia na kosze upominkowe czy skrzynki, na których można wygrawerować życzenia i firmowe logo.

 

Niezależnie od wartości prezentu, koniecznie należy zadbać o jego estetykę. Dołączona kartka z życzeniami i logo to podstawa, ale ważne jest też opakowanie prezentów. Można dołączyć pachnące plastry suszonej pomarańczy, świąteczne ozdoby. Upominki nie powinny być też takie same jak rok wcześniej! Brak inwencji i nowego pomysłu na prezenty gwiazdkowe zostanie odebrany negatywnie – jako małe zaangażowanie i przygotowanie upominków "od niechcenia".

 

Prezenty świąteczne dla klientów – pomysły:

 

Jeśli chcesz postawić na klasyczne upominki firmowe na święta Bożego Narodzenia, masz sporo możliwości. Na rynku bez trudu znaleźć można gotowe kosze i zestawy prezentowe. W wielu przypadkach istnieje także możliwość ich personalizacji. Do najpopularniejszych firmowych prezentów świątecznych od lat należą:

 

  • zestawy herbat

 

Herbaty zimowe, herbaty świąteczne – to one cieszą się największą popularnością. Warto jednak rozważyć chociażby zielone herbaty japońskie czy herbaty czerwone i owocowe, jeśli wiemy, że cieszą się upodobaniem danego klienta.

 

  • zestawy miodów

 

To kolejny klasyk. Ponadto doskonałej jakości miód pszczeli stanowi niejako dobro luksusowe. Warto zwrócić uwagę na miody z dodatkiem soku np. z czarnej porzeczki czy z malin.

 

  • wino

 

Alkohol wciąż należy do najpopularniejszych pomysłów na świąteczne prezenty. Jeśli decydujesz się na wino, upewnij się, że klient jest jego wielbicielem. Na rynku można spotkać wiele świątecznych koszy z winami w towarzystwie słodyczy, miodów czy bakalii, w różnych zakresach cen i z możliwością dodania kartki z logo Twojej marki. Taki kosz może stanowić prosty, a zarazem budzący ciepłe emocje świąteczny prezent dla klienta.

 

  • książki

 

W przypadku upominków dla klientów, można wybrać chociażby książki o tematyce branżowej lub w jakiś sposób nawiązującej do wspólnie prowadzonych działań. Kolejnym pomysłem są biografie znanych ludzi oraz różnego rodzaju poradniki, jak osiągnąć sukces i wspierać swój biznes. Mile widziane mogą być także książki na temat nowych technologii w branży, w której działacie czy też inne książki na nowoczesne i ważne dla Waszej współpracy tematy.

 

  • bombonierki

 

Czekoladki to kolejny tradycyjny prezent, budzący bardzo ciepłe emocje. Zwróć uwagę na to, że pudełko z czekoladkami także można spersonalizować, dodać do niego kartkę z logo firmy i odręcznie napisanymi życzeniami itp.

 

Czytaj takżeWigilia wolna od pracy – od kiedy?

 

Prezenty świąteczne dla klientów – kiedy je podarować?

 

W obdarowywaniu prezentami liczy nie nie tylko co dajemy, ale także w jakich okolicznościach. Przede wszystkim nie przekazujmy prezentów w biegu, między jedną fakturą a drugą. Zadbajmy o to, by podczas obdarowywania klienta był moment na wzajemne życzenia i podtrzymanie dobrych relacji. 

 

Możesz przekazać prezenty klientom:

 

  • w czasie imprezy firmowej, na którą zostaną zaproszeni, 
  • w czasie indywidualnego spotkania z klientem zorganizowanego w tym celu w biurze lub chociażby w restauracji (zależnie od charakteru relacji biznesowej i polityki firmy), 
  • w czasie spotkania biznesowego z klientem - pod koniec tego spotkania, gdy zostaną omówione już wszystkie inne kwestie. Jeśli klient sam rozpocznie spotkanie od składania życzeń, wówczas przekaż prezent na początku),
  • listownie – jeśli nie spotykasz się bezpośrednio z klientem, albo spotkania są rzadkie z uwagi na dużą odległość, możesz wysłać prezent kurierem.

 

Prezenty dla klientów zwykle przekazywane są przez osoby, które zajmują się ich obsługą. Dodatkowo w przypadku kluczowych klientów i kontrahentów w dobrym tonie jest włączenie do spotkania osoby decyzyjne np. kierownika ds. kluczowych klientów czy nawet CEO danej firmy. Warto to uzgodnić przed spotkaniem.

 

Czytaj takżeKto pracuje w święta?

 

Prezenty świąteczne dla klientów – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Do jakiej kwoty prezenty dla klientów?

 

Wszystko zależy od charakteru relacji biznesowej. W wielu przypadkach prezenty mogą mieć charakter symboliczny, jednak obdarowując kluczowych klientów, można pokusić się o droższy prezent. Firmy często decydują się na upominki w cenie około 100-200 zł.

 

  • Jakich upominków świątecznych nie kupować klientom?

 

Należy wystrzegać się prezentów, które mogą zostać odebrane jako nie na miejscu z uwagi na kwestie obyczajowe, wulgarność czy niespójność z wizerunkiem firmy. Przykładowo, jeśli firma wspiera na co dzień działania proekologiczne, prezenty, przy których produkcji ucierpiały zwierzęta, mogą poważnie naruszyć jej wizerunek. Co więcej, nieodpowiednie będą prezenty nieestetycznie zapakowane, a także sprawiające wrażenie losowego doboru przedmiotów. 

 

  • Prezenty na święta dla klientów – dlaczego warto je dawać?

 

Prezenty świąteczne dla klientów i partnerów biznesowych to dziś niepisana tradycja i miły gest, pozwalający budować pozytywne relacje, wywoływać dobre wrażenie. Prezent sprawi, że obdarowany na długo zapamięta firmę. Bliższe więzi to większe zaufanie, które może zaprocentować w przyszłości jeszcze lepszą współpracą czy zaważyć na wyborze danego przedsiębiorstwa przez klienta.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. kadrowych

    Kancelaria Doradztwa Prawno-Podatkowego Edyta Jaszczura   Łódź    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    bieżąca obsługa spraw kadrowych i płacowych – od zatrudnienia po zakończenie współpracy, prowadzenie i aktualizacja dokumentacji personalnej pracowników oraz zleceniobiorców, rozliczanie wynagrodzeń i przygotowywanie list płac, administrowanie umowami cywilno-prawnymi, przygotowywanie...
  • Specjalista ds. Obsługi Sprzedaży i Klienta

    Promotorzy Trading Sp. z o.o. sp.k.   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie procesu sprzedaży, w tym głównie wystawianie faktur, co zajmować będzie 80% czasu pracy. Współpraca z zespołem sprzedaży terenowej oraz kierownictwem działu – stanowi to 10% zaangażowania czasowego. Telefoniczna obsługa klienta, udzielanie informacji...
  • Księgowa ds. rozliczeń i kontrolingu

    CD S.A.   Bielsko-Biała, ul. Wapienicka 42    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska optymalizacja procesów kontrolingowych przy współpracy z działem księgowym i operacyjnym; przygotowywanie raportów operacyjnych i finansowych; przygotowywanie budżetów, kontrola ich realizacji i analiza odchyleń; analizowanie rentowności według produktów;
  • Pracownik ds. Promocji w Dziale Handlowym

    Carrefour Polska Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    1 godz.
    Twoje zadania: Przygotowywanie katalogów promocyjnych pod względem oferty handlowej; Analiza zakończonych promocji; Wsparcie podczas wyboru ofert promocyjnych dla nowo otwierających się sklepów; Koordynacja timingów i harmonogramów pracy pomiędzy działami; Stała współpraca z Działem...
  • PeoplePro
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   6 100 zł brutto/mies.
    1 godz.
    dobór produktów do potrzeb klientów; zapewnienie kompleksowej obsługi poprzez polecanie akcesoriów oraz usług dodatkowych; prowadzenie rozmów handlowych zgodnie z naszymi standardami; przyjmowanie dostaw; ekspozycja towarów; dbanie o ład i porządek w elektromarkecie;
  • PeoplePro
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    pomagaj Klientom wybierać najlepsze dla nich produkty; dbaj, by Klienci otrzymali odpowiednie usługi finansowe i ubezpieczeniowe; bądź profesjonalny;

Najnowsze artykuły

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379