Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

 
5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

Walentynki to dobra okazja na promocję i reklamę firmy. Serduszka i czerwone akcenty to już standard – przedsiębiorca ma znacznie więcej możliwości wykorzystania święta do reklamy firmy w internecie czy bezpośrednio w jej siedzibie. Na co warto postawić?

 

Spis treści

Walentynki – dlaczego warto pomyśleć o promocji firmy tego dnia?

 

Walentynki obchodzone są w wielu krajach na świecie 14 lutego – jak wiemy, również w Polsce święto zakochanych cieszy się ogromną popularnością. W 2023 r. walentynki wypadają we wtorek. Nie bez powodu jest to jedno z najbardziej lubianych świąt – wywołuje pozytywne emocje, skłania do myślenia o bliskich osobach w naszym życiu. Tego dnia chętnie wymieniamy się też prezentami – tradycyjnie są to czekoladki, kwiaty bądź inne drobne upominki, najczęściej z motywem serca bądź kupidyna. Jakie znaczenie ma to bądź co bądź bardzo osobiste święto dla strategii marketingowej firm?

 

Odpowiedź jest prosta: ogromne. Dla dużej części konsumentów walentynki stanowią istotny dzień w roku, warto zatem odpowiedzieć na ich potrzeby i na przykład przygotować ofertę sprzedażową produktów, które mogą stanowić prezenty walentynkowe. Dzień ten stwarza zarazem szansę na promocję własnej marki. Dobrym pomysłem jest chociażby przypomnienie klientom, do jakich wartości odwołuje się firma, jakie postawy chce promować np. za pomocą przygotowanej specjalnie na walentynki kampanii społecznej.

 

Co jeszcze warto przygotować? Poniżej lista propozycji.

 

5 pomysłów na promocję firmy w Walentynki:

 

  • Konkursy z nagrodami

 

Konkursy promocyjne mogą mieć różny charakter. Istotne, by jeszcze przed ogłoszeniem konkursu przygotować regulamin, który zostanie udostępniony klientom. Zasady wygranej powinny być jasne i nie mogą nikogo dyskryminować – jest to ważne zarówno z uwagi na kwestie prawne, jak i wizerunkowe. Kiepsko przeprowadzony konkurs może bardziej zaszkodzić firmie niż jej pomóc. Pytanie konkursowe lub zadanie powinno być oczywiście związane ze świętem zakochanych.

 

Najłatwiej jest organizować konkursy internetowe, na przykład na profilu firmy na portalu społecznościowym. Informacja o konkursie powinna znaleźć się zarazem na stronie firmowej. Konkurs musi w jakiś sposób angażować internautów, zachęcać ich do udostępniania informacji o zabawie innym użytkownikom. Konkursy nie powinny być zbyt łatwe (w myśl zasady, że bardziej pragniemy rzeczy mniej dostępnych), ale zbyt skomplikowane zadanie również działa odstraszająco.

 

Co z nagrodą? Tutaj mamy wiele możliwości, np. jeden wartościowy przedmiot czy usługa, kilka tańszych, rzeczy o wartości symbolicznej, limitowane. Nagroda powinna trafić do osoby, która udzieliła najlepszej odpowiedzi, najlepiej wykonała jakieś zadanie, a więc wykazała się jakaś wiedzą, umiejętnościami, talentem.

 

Przyznawanie nagród w sposób losowy jest możliwe, ale wymaga opodatkowania, uzyskania zezwolenia od dyrektora izby administracji skarbowej (wniosek składa się 2 miesiące przed planowaną loterią) i zastosowania się do przepisów dotyczących gier losowych (tj. Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych). Więcej informacji na ten temat podaje rządowy Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy.

 

  • Dedykowana podstrona

 

Jeśli nasza firma ma własną witrynę, możemy na potrzeby świąt i różnych okoliczności tworzyć dla niej podstrony. Walentynkowa podstrona może na przykład zawierać produkty lub usługi związane z poszukiwanymi w tym okresie zagadnieniami, np. prezent na walentynki, propozycje spędzenia czasu we dwoje, konkursy walentynkowe. Ciekawym i angażującym pomysłem jest publikacja bardziej osobistych historii, którymi zechcieli podzielić się np. pracownicy firmy.

 

Warto pamiętać, że sprawnie prowadzony marketing internetowy przyczynia się do zwiększenia zysków. Przyciąga klientów, wypracowanie mechanizmów utożsamiania się z marką (np. dzięki promowaniu określonych wartości na stronie czy poprzez inne kanały). Ponadto pozwala na uzyskanie natychmiastowej informacji zwrotnej. Internauci chętniej niż klienci stacjonarnych sklepów dzielą się opiniami na temat obsługi, asortymentu czy ogólnego wrażenia po kontakcie z firmą. Warto ich do tego zachęcić, tworząc ankiety, przypominając o możliwości dodania oceny.

 

Walentynki są doskonałą sposobnością do promocji lokalnej firmy poprzez nawiązania bardziej angażującej relacji z klientem. Jest to święto o charakterze osobistym, wyzwala pozytywne emocje, skłania do angażujących reakcji, np. dzielenia się własnymi historiami. Warto wykorzystać ten potencjał do promowania wizerunku marki.

 

  • Zniżki dla klientów

 

Konsumenci kochają obniżki cen. Okolicznościowe rabaty wcale nie muszą oznaczać mniejszych przychodów dla firmy w danym miesiącu, gdyż mnóstwo osób jest skłonnych dokonać większych zakupów, gdy widzi promocje, niż w zwykłym okresie, w którym obowiązują regularne ceny.

 

Zniżki walentynkowe mogą być przeznaczone np. tylko dla klientów firmy (tj. zarejestrowanych np. na stronie internetowej, subskrybujących newsletter, mających specjalną aplikację na telefonie) bądź dla każdego, kto odwiedzi sklep, punkt usługowy, witrynę internetową przedsiębiorstwa.

 

Oferując obniżkę cen warto podkreślić, że obowiązuje ona jedynie w konkretnym okresie (np. w walentynki). Limit czasowy często działa bowiem mobilizująco na osoby, które wahają się, czy skorzystać z oferty.

 

  • Artykuły sponsorowane 

 

Artykuły sponsorowane w internecie są obecnie bardzo rozpowszechnioną formą content marketingu. Ich celem jest przyjazne dla użytkownika, to znaczy nienachalne reklamowanie usługi, produktu albo marki. Taka reklama w internecie pomaga budować pozytywny wizerunek firmy, gdyż sprawia wrażenie osobistej opinii lub obiektywnej informacji osób niezwiązanych bezpośrednio z przedsiębiorstwem. Konsument uzyskuje interesującą, angażującą treść, element reklamowy jest mało widoczny i nie stanowi głównego tematu publikacji. 

 

Walentynkowe artykuły sponsorowane mogą być zamieszczane na blogach, witrynach internetowych, publikowane w mediach społecznościowych. Istotne jest to, by rzeczywiście miały rys związany z celebracją święta – warto jeszcze raz podkreślić, że reklama nie może być agresywna, musi pojawić się niejako mimochodem.

 

Jakich tematów może dotyczyć walentynkowy artykuł sponsorowany? Miłości, przyjaźni, okazywania sobie ciepła, pomocy, wsparcia – wobec członków rodziny, przyjaciół, ale też na przykład czworonożnych pupili. Również zagadnienia pomocy potrzebującym, akcji charytatywnych czy nawet ochrony przyrody nie odbiegają daleko od tematu święta miłości. Oczywiście można postawić na bardziej tradycyjne tematy. Prosty przykład – właściciel sklepu z kosmetykami może zlecić artykuł dotyczący kosmetyków jako atrakcyjnych upominków walentynkowych.

 

  • Reklamy w social mediach 

 

Z roku na rok obserwuje się coraz większe znaczenie social mediów w biznesie. Takie narzędzia jak Facebook Ads, Instagram Ads pozwalają na dotarcie do ogromnej liczby osób i zaprezentowanie im oferty. W okresie okołowalentynkowym – jednak nie zbyt wcześnie – warto zadbać o to, by reklamy nawiązywały tematycznie do święta zakochanych. Dotyczy to w szczególności sklepów, których asortyment może być traktowany jako pomysł na prezent z okazji walentynek.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Brygadzista produkcji

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu produkcyjnego zgodnie z procedurami i instrukcjami produkcyjnymi; Dokumentowanie przebiegu produkcji systemie komputerowym; Kontrolowanie pracy i parametrów maszyn; Uruchomienie i zatrzymanie procesu produkcyjnego; Obsługa zleceń...
  • Młodszy Specjalista HR

    Faurecia Gorzów S.A.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Z nami: Będziesz architektem rozwoju: nauczysz się zarządzać rozwojem kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (na bazie ISO 9001, IATF 16949), rozwiniesz swoje horyzonty organizując, planując lub prowadząc szkolenia. Zaopiekujesz programy employee experience: zadbasz o jakość procesów...
  • Junior Method Engineer

    Faurecia Gorzów S.A.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    With Us, You Will: Learn how to optimize processes to maximize the potential of machinery. Understand how to streamline material flows and optimize internal logistics. Learn how to practically eliminate waste (MUDA) in production and increase the efficiency of material usage. Actively participate in...
  • Młodszy Inżynier Produkcji

    Praca.pl   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 godz.
    W trakcie 15-miesięcznego Programu Rozwoju Talentów: Dowiesz się, jak: optymalizować procesy, aby maksymalnie wykorzystać potencjał parku maszynowego; usprawnić logistykę wewnętrzną; zwiększyć efektywność wykorzystania materiałów; Będziesz aktywnie uczestniczyć w inicjatywach...
  • Portier / Portierka

    Zakłady Odzieżowe Wybrzeże S.I.   Gdynia    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiedzialna będzie za: obsługa portierni, udzielanie podstawowych informacji, np:wskazywanie drogi do określonych lokali na terenie firmy, wydawanie kluczy, obserwacja przemieszczających się osób, dozór zakładu, obsługiwanie bramy wjazdowej, obserwacja...
  • Elektryk tunelowy

    MULTiSERWIS Sp. z o.o.   Niemcy, Monachium   
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków obsługę instalacji do 1kV i powyżej; utrzymanie ruchu w trakcie budowy tunelu; montaż oświetlenia i szaf sterowniczych; renowację instalacji w tunelu; wymianę instalacji elektrycznych (budowa podziemna)

Najnowsze artykuły

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Co powiesz na 6 dodatkowych dni urlopu? Mało kto wie, że w pewnych przypadkach pracownikowi przysługuje urlop uzupełniający, którego pracodawca nie może odmówić. Sprawdź, kto i kiedy nabywa prawo do urlopu uzupełniającego, jaki jest jego wymiar oraz co powinno znaleźć się na wniosku o tego typu wolne w pracy.

Trzech Króli – jakie kraje Europy mają wtedy dzień wolny?

Trzech Króli – jakie kraje Europy mają wtedy dzień wolny?

Czy wiecie, co oznacza akronim C☩M☩B, pisany na drzwiach domów z okazji święta Trzech Króli? Okazuje się, że niekoniecznie są to inicjały mędrców ze Wschodu! Kiedy wypada święto w 2025 roku, dla kogo jest to dzień wolny od pracy, a także jaka wiąże się z nim historia? Dziś mamy dla Was garść informacji na temat święta Trzech Króli w Polsce i na świecie.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy pod koniec roku to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do stycznia lub lutego? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej zwiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest najlepszy czas na szukanie pracy, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Dni wolne od pracy w 2025 roku

Dni wolne od pracy w 2025 roku

Pierwszy długi weekend 2025 mamy już w styczniu – warto skorzystać, bo na kolejny poczekamy aż do kwietnia. Stosunkowo korzystnie wypadają i majówka, i Zielone Świątki, a także święto 15 sierpnia, które w przyszłym roku będzie w piątek. Kiedy brać wolne, by wykorzystać jak najmniej własnej puli urlopów? Przedstawiamy nowy Kalendarz dni wolnych od pracy. Sprawdź i zaplanuj urlopy 2025!

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.