Praktyki i staże czy praca? Co ma wybrać student? Jedną z opcji jest praca w sieciach handlowych. – Pracownicy ustalają grafik z przełożonym po uprzednim ustaleniu go z koleżankami i kolegami. Grafik i wymiar godzinowy pracy są dostosowane do potrzeb, np. uwzględniają czas na pisanie pracy licencjackiej, sesje czy egzaminy – mówi Karolina Zadęcka, kierownik ds. rekrutacji z Tesco Polska.
Najnowsze artykuły - Sieci handlowe
Praca w dużej sieci handlowej daje różnorodne możliwości rozwoju kariery. Jak szukać zatrudnienia w tego typu przedsiębiorstwach i czego wymagają pracodawcy? Kto świetnie sprawdzi się w handlu? Poznaj nowoczesne stanowiska w tym sektorze. Sieci handlowe tworzą bardzo perspektywiczne miejsca pracy.

Praca w sieciach już na studiach

Perspektywy pracy w sieciach handlowych
Dobry pomysł na rozpoczęcie kariery i możliwości rozwoju czy stagnacja, natłok obowiązków i niskie zarobki – jak wygląda praca w sieci handlowej? – Osoby, które lubią intensywne tempo pracy, mierzenie się z nowymi wyzwaniami każdego dnia lub nie boją się niestandardowego myślenia, z pewnością znajdą swoje miejsce w sieci handlowej – mówi Dawid Cierpioł, Kierownik ds. Personalnych w Tesco.

Kariera na start. Dlaczego sieci handlowe to dobry wybór?
Czy rozpoczęcie pracy w sieciach handlowych to dobra decyzja zawodowa? Zdaniem Magdy Pilarczyk z agencji Retail HR sieci handlowe dają kandydatom szanse rozwoju w obszarze sprzedaży, marketingu, visual merchandisingu, a także w HR, product managemencie czy logistyce. Jakie stanowiska czekają na kandydatów i jakie trzeba mieć umiejętności, by zacząć pracę?

Czego uczy praca w sieciach handlowych?
Praca zespołowa, organizacja pracy, odporność na stres – to podstawowe kompetencje, które zdobywa pracownik sieci handlowych. O tym, jakie programy rozwojowe i możliwości oferują pracownikom sieci, opowiadają Małgorzata Buda, Kierownik ds. Rekrutacji z Tesco, Katarzyna Kosel, Dyrektor Personalny w Castorama Polska i Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager z Netto sp. z o.o.

6 mitów na temat pracy w sieciach handlowych
Brak możliwości wyjścia na przerwę, nieprzestrzeganie prawa pracy, kasowanie na akord, mobbing – wokół pracy w sieciach handlowych narosło wiele mitów. A jaka jest rzeczywistość? – Sieci handlowe bardzo skrupulatnie przestrzegają Kodeksu pracy. Tylko w ten sposób można budować zaufanie i stabilny zespół – tłumaczy Katarzyna Kosel, Dyrektor Personalny w Castorama Polska.

Praca w sieciach handlowych – perspektywy i możliwości
Kto ma szansę na pracę w sieciach handlowych i jakie trzeba spełnić wymagania, by zostać zatrudnionym? – Generalnie chętnie zatrudnimy utalentowane osoby, które są mobilne i w niezbyt długiej perspektywie byłyby gotowe do objęcia nowych stanowisk, także kierowniczych – wyjaśnia Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager z Netto.

Kuźnia talentów – handel
Pracy w handlu jest nie tylko najwięcej na rynku. Ta branża daje też szerokie możliwości rozwoju zawodowego. – Mamy bardzo precyzyjnie opracowany program szkoleniowy. Sprzedawca po roku pracy może dostać się do programu szkoleniowego SMT, po zakończeniu którego otrzyma propozycję pracy na stanowisku kierownik sklepu – wyjaśnia Marta Krzaczkowska- Sienkiewicz, HR Consultant sieci JYSK.

Co mnie czeka? Rekrutacja do sieci handlowej
Rekrutacje w dużych korporacjach różnią się od standardowej rekrutacji do małej firmy. Dysponując rozbudowanymi narzędziami selekcji, korporacje są w stanie dokładniej poznać kandydatów. – W przypadku rekrutacji absolwentów zwracamy uwagę na to, czy kandydat podejmował nawet drobne działania zawodowe w trakcie studiów – podkreśla Karolina Przerwa z Leroy Merlin.
Polecane oferty
-
Specjalista ds. obsługi klienta ze znajomością języka niemieckiego
MAOBI Group Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat -
Performance Marketing Specialist / Digital Marketing Specialist
MAOBI Group Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły

Candidate experience – podstawowe informacje
Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?
Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Żona i mąż w jednej firmie
Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?
– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?
Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu
Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.