Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. relacji z klientem

Lista stanowisk - Specjalista ds. relacji z klientem

Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR

  • Specjalista ds. organizacji i obsługi szkoleń

    KDK Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    koordynacja organizacji szkoleń, webinarów, konferencji; pomoc w realizacji bieżących projektów agencji; prowadzenie negocjacji cenowych z podwykonawcami; prowadzenie spotkań biznesowych z klientami; budżetowanie, prowadzenie dokumentacji projektowej;

Specjalista ds. relacji z klientem

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

 

Specjalista ds. relacji z klientem jest jednym z pracowników działu marketingu czy obsługi klienta. W swojej codziennej pracy ma kontakt z klientem, dba o wysokie standardy jego obsługi i wizerunek przedsiębiorstwa na zewnątrz. To ciekawa praca, wymagająca wiedzy na temat branży, w jakiej działa firma, ale też znajomości zagadnień marketingowych, umiejętności sprawnej i skutecznej komunikacji.


SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW

 

Na tym stanowisku bardzo ważne są kompetencje miękkie, przede wszystkim komunikatywność. Pracodawcy poszukują kandydatów z pozytywnym nastawieniem, wysoką kulturą osobistą, którzy lubią kontakt z ludźmi, odnajdują się w pracy zespołowej, są wielozadaniowi, odporni na stres. Specjalista powinien mieć też wiedzę branżową, znać techniki sprzedażowe, język korzyści. Cennymi atutami jest doświadczenie w obsłudze klienta lub dziale marketingu oraz biegłe posługiwanie się w mowie i piśmie językiem angielskim. Wykształcenie natomiast odgrywa drugorzędną rolę.


SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – OBOWIĄZKI NA STANOWISKU

 

Mówiąc najogólniej, zakres obowiązków na tym stanowisku obejmuje budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. W praktyce wiąże się to z ustalaniem i wdrażaniem standardów obsługi klienta w firmie. Specjalista dba o to, by klient czuł się traktowany indywidualnie i był obsłużony z pełnym profesjonalizmem, aby zechciał wrócić do firmy i skorzystać ponownie z jej oferty. Bardzo ważne jest także wypracowanie norm opieki posprzedażowej – podtrzymanie kontaktu, ale też sposób rozpatrywania reklamacji, skarg itp.

 

Specjalista najczęściej osobiście opiekuje się klientami strategicznymi, korporacyjnymi, utrzymuje kontakty biznesowe, ale też może odpowiadać za ustalanie standardów obsługi dla doradców klienta w firmie.

 

ROZWÓJ KARIERY ZAWODOWEJ SPECJALISTY DS. RELACJI Z KLIENTEM

 

Praca w marketingu jest perspektywiczna i pozwala rozwijać się w zależności od własnych zainteresowań i ambicji. Jeśli chodzi o specjalistę ds. relacji, można kontynuować karierę na tym stanowisku – od młodszego specjalisty, poprzez posadę specjalisty awansować na starszego specjalistę. Osoby, które zdobyły doświadczenie w komunikacji z klientem, cechują się doskonałą organizacją pracy i predyspozycjami do zarządzania, mogą ubiegać się o stanowisko kierownicze i zarządzać zespołem specjalistów w firmie.


ZAROBKI SPECJALISTY DS. RELACJI Z KLIENTEM

 

Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń (stan na styczeń 2021 r.) mediana zarobków specjalisty ds. relacji z klientem korporacyjnym wynosi 5140 zł brutto. ¼ osób zarabiających najwięcej dostaje pensję powyżej 6100 zł brutto. Wraz z doświadczeniem pracownika rosną jego zarobki. Mediana na stanowisku starszego specjalisty to 6470 zł brutto, a 25% najlepiej opłacanych pracowników otrzymuje od 9550 zł brutto miesięcznie.

 

SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

 

Oferty pracy na tym stanowisku znaleźć można w korporacjach, dużych przedsiębiorstwach, często mających swoje oddziały w różnych miasta. Dlatego w tym zawodzie mobilność na rynku pracy i gotowość do zmiany miejsca zamieszkania mogą znacznie ułatwić znalezienie posady.

 

Praca Specjalista ds. relacji z klientem
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.