Praca.pl Poradniki Studenci
Koncepcja dla biznesu - czyli jak dobrze napisać biznesplan

Koncepcja dla biznesu - czyli jak dobrze napisać biznesplan

 
Koncepcja dla biznesu - czyli jak dobrze napisać biznesplan

Gdy podjęliśmy już decyzję o założeniu firmy najważniejsze zadanie, które staje przed nami to sprawdzić nasz pomysł w praktyce. Do tego posłuży nam biznesplan. Jego zadaniem będzie ocena szansy powodzenia a przede wszystkim - ma on nam uświadomić ryzyko i słabostki naszego przedsięwzięcia, którymi musimy zająć się od pierwszych chwil istnienia firmy. Dla lepszego pokazania przydatności takiego planu, posłużymy się modelowym przykładem firmy „Sesjowstrzymywaczem”.

Biznesplan poza marginalizowaniem ryzyka ma nam pomagać prowadzić firmę w pierwszych miesiącach działalności. Ma to być „miejsce” gdzie będziemy gromadzić wszystkie kluczowe dla nas informacje. Dlatego musi być on wykonany najlepiej jak to tylko możliwe. No właśnie, JAK? Przede wszystkim, dzielimy nasz biznesplan na kilka rubryk a następnie przystępujemy do ich wypełnienia i gromadzenia potrzebnych danych.

Wstęp to streszczenie oraz charakterystyka przedsięwzięcia - powinien zawierać krótki i zwięzły opis projektu. Nasz wymyślony Sesjowstrzymywacz to projekt skierowany do wszystkich studentów, którzy nie mogą podejść w pierwszym terminie do egzaminów. Charakterystyka - celem projektu jest szeroko zakrojona pomoc dla studentów obarczonych zbyt dużą ilością zajęć i zaliczeń w okresie zimowym i wiosennym.

1. Nazwa - Sesjowstrzymywacz

2. Przedmiot działalności - organizacja pożytku studenckiego ds. kontaktu z władzami wyższych uczelni oraz pośrednicząca we wdrażaniu projektów unijnych na uczelniach

3. Charakterystyka pomysłodawcy/ów – 3 studentów ostatniego roku studiów kierunków marketing i zarządzanie, komunikacja społeczna oraz wydziału prawa

4. Forma organizacyjno-prawna działalności - wszyscy studenci mają status osób fizycznych, Sesjowstrzymywacz jest spółką jawną – dokładny kodeks spółek handlowych wraz z charakterystyką prawną dostępny jest na stronie http://www.skrypt.pl/index.php?d=prace&p=463

5. Siedziba firmy – akademik pokój 205

6. Terytorium – zasięg ogólnopolski

7. Historia projektu – projekt powstał DLA zestresowanych przez sesję studentów, celem przedsięwzięcia jest stworzenie alternatywy dla przestarzałego systemu oceniania. A także, wprowadzenie lepszej i mniej stresującej formy zdawania egzaminów

8. Analiza i studia poprzedzające biznesplan – nie stworzono do tej pory satysfakcjonującego systemu oceniania i sprawdzania wiedzy studentów. Sesja dla wielu studentów to (niepotrzebny) stres a dla pracodawcy wątpliwe kryterium oceniające umiejętności kandydata. Sesjowstrzymywacz pomniejszy znaczenie sesji dla udowodnienia kompetencji i kwalifikacji kandydata.

9. Analiza rynku – zapotrzebowanie na taką usługę jest sygnalizowane przez studentów od kilku lat. Jak dotąd, nie znalazła się firma ani instytucja chętna podjąć się takiego projektu. Obecne na rynku firmy oferują praktyki i staże dla wybranej grupy studentów ze średnią ocen powyżej 4,5. Sesjowstrzymywacz będzie skierowany do osób, które mają średnią min. 3,75 i wyższą, oraz które wyrażają wolę podniesienia kwalifikacji i dostania się na renomowaną praktykę lub staż. Niszą jest grono studentów, którym z różnych przyczyn nie udało się dobrze zakończyć egzaminów a chciałyby podnieść swoją średnią ocen.

10. Charakterystyka usług – ułatwienie dostępu do elitarnych praktyk poprzez skorzystanie z łatwiejszego sposobu na wysoką średnią. W trakcie takiego stażu, student przedkłada listę przedmiotów swojego kierunku i podczas praktyki jest zapraszany na szereg spotkań i warsztatów o charakterze rozrywkowym, które pomagają mu bez stresu przyswoić potrzebną wiedzę.

11. Niezbędne zezwolenia - uzyskanie zgody ministerstwa edukacji narodowej i sportu na prowadzoną działalność, uchwalenie rozporządzenia przez wydział oświaty Sejmiku Śląskiego co do zasad działania Sesjowstrzymywacza na mocy ustawy z dnia 1.01.2007 roku o współpracy z uczelniami wyższymi w województwie śląskim

12. Rynek docelowy - uczelnie państwowe oraz prywatne.

13. Podaż na rynku - połowiczne oferty firm - tj. na rynku występują rozdrobnione firmy oferujące szkolenia, staże lub wymiany studenckie jednak nadal brak przedsiębiorcy, który oferowałby cały pakiet świadczeń i pomocy dla studenta. Szansę dla Sesjowstrzymywacza stanowi zgromadzenie kilku pól działania w jednym miejscu- praktyki i szkolenia. Fenomenem będzie połączenie doświadczenia wysokiej jakości z możliwością poprawienia wyników na uczelni.

14. Ocena konkurencji – wieloletnia obecność na rynku firm oferujących wyjazdy za graniczne i kształcenie z nauką języka. Przedsiębiorstwa te oferują także szkolenia przedwstępne. Natomiast nie mają oni zezwoleń na certyfikowanie udziału w warsztatach na mocy zaliczenia z przedmiotu wliczanego do średniej końcowej

15. Ceny – od jednego studenta, który zdał pomyślnie sesję - 5 zł. Za zakończony na całej uczelni projekt – 1000 zł za program Sesjowstrzymywacz. Szkolenia i warsztaty z innych dziedzin – zależnie od wynegocjowanych stawek od 300 zł dla jednej grupy w górę.

16. Dystrybucja - pomoc we wdrożeniu systemu szkoleń na uczelniach

17. Promocja – bezpłatne prelekcje w okresie przed poprawkowym na wydziałach

18. Program ilościowy i wartościowy sprzedaży – w pierwszym semestrze działalności zakłada się, że z programu skorzysta ok. 5000 studentów. W tym przynajmniej 5 uczelni weźmie udział we wdrażaniu programu już w okresie poprawek we wrześniu

19. Koszty - koszty działalności Sesjowstrzymywacza to: koszt wyświetlacza i projektora multimedialnego –ok. 15 tyś. zł. Zorganizowanie sali wykładowej- w ramach porozumienia z samorządem uczelnianym bezpłatnie, materiały naukowe – ok. 600 zł

20. Koszt pracy - handlowiec oraz prawnik – 5 000PLN miesięcznie – umowa o pracę; metodyk – 2000 PLN miesięcznie – umowa o dzieło + 20% osiąganych dochodów ze sprzedaży programu i stopnia wdrożenia; dostarczyciele danych – 10 zł za 1 studenta, 100 zł podstawy za znalezienie uczelni oraz prowizja w zależności od wynegocjowanych stawek – umowa zlecenie

21. Koszt utrzymania biura (niezbędne materiały biurowe) - koszt około 1000 PLN miesięcznie

22. Koszty marketingu - W zależności od rozmachu inwestycyjnego

25. Koszty księgowości - około 500 zł miesięcznie

26. Lokalizacja – akademik

W pierwszej części naszego biznesplanu, opisaliśmy kwestie organizacyjne. W następnym artykule zostaną dokładnie opracowane informacje dotyczące uruchomienia przedsiębiorstwa i wdrożenia wszystkich potrzebnych procedur oraz możliwości pozyskania dotacji dla początkującego przedsiębiorcy

 

 

19.02.2007 - Zespół Praca.pl

Więcej artykułów "Studenci"

Polecane oferty

  • Performance Marketing - Praktykant

    EACTIVE #wiemyjak   Wrocław    praca zdalna / stacjonarna
    praktykant/stażysta  umowa o staż/praktykę  część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Jeśli Google czy Allegro Ads są już od jakiegoś czasu w kręgu Twoich zainteresowań i chcesz poznać świat reklam płatnych od podszewki, a nie masz jeszcze skończonych 30 lat, to zapoznaj się z naszym ogłoszeniem dotyczącym praktyki absolwenckiej w EACTIVE. Miejsce pracy. Nasze biuro...
  • Technik Farmaceutyczny Stażysta

    Apteka Dr.Max   Zielona Góra    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do Twoich zadań należeć będzie: wykonywanie czynności pomocniczych wskazanych przez osobę nadzorującą pracę apteki przy sporządzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • Technik Farmaceutyczny Stażysta

    Apteka Dr.Max   Murowana Goślina    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do Twoich zadań należeć będzie: wykonywanie czynności pomocniczych wskazanych przez osobę nadzorującą pracę apteki przy sporządzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • Technik Farmaceutyczny Stażysta

    Apteka Dr.Max   Braniewo    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do Twoich zadań należeć będzie: wykonywanie czynności pomocniczych wskazanych przez osobę nadzorującą pracę apteki przy sporządzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • Technik Farmaceutyczny Stażysta

    Apteka Dr.Max   Warszawa, ul. Międzynarodowa    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do Twoich zadań należeć będzie: wykonywanie czynności pomocniczych wskazanych przez osobę nadzorującą pracę apteki przy sporządzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • Technik Farmaceutyczny Stażysta

    Apteka Dr.Max   Warszawa, ul. Modlińska    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do Twoich zadań należeć będzie: wykonywanie czynności pomocniczych wskazanych przez osobę nadzorującą pracę apteki przy sporządzaniu, wytwarzaniu, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?