Aby znaleźć najlepszy żłobek dla malucha, sprawdzić promocje na kosiarki, czy też przy poszukiwaniu mechanika, fryzjera albo punktu ksero w okolicy – do tych wszystkich celów większość z nas użyje wyszukiwarki internetowej. I to chyba najlepszy argument potwierdzający, że firmowa strona WWW jest bardzo ważna. Co jeszcze przemawia za aktywnością w sieci?
Załóż własną stronę
Współcześnie nie tylko firma internetowa potrzebuje strony WWW. Gdy nie znajdujemy żadnej wzmianki czy opinii o jakimś przedsiębiorstwie, zazwyczaj czujemy lekką niepewność i szukamy bardziej sprawdzonej opcji. Marketing internetowy w ogromnym stopniu wpływa na sukces firmy. Dlatego nawet jeśli właśnie zakładamy mały biznes, jednoosobową działalność gospodarczą, powinniśmy zadbać o to, aby klienci mieli sposobność w łatwy sposób do nas dotrzeć.
Strona internetowa wzmacnia wiarygodność przedsiębiorstwa, sprawia, że przestaje ono być anonimowe. Możliwość sprawdzenia cennika usług, wcześniejszego zapoznania się z ofertą to wygoda dla klienta. Przykuwająca uwagę strona pozwala też utrzymywać stałe relacje i pokazać swoje atuty.
Strony internetowe dla firm - o czym warto pamiętać?
Prowadzenie firmowej strony internetowej nie generuje ogromnych kosztów i nie wymaga wielkiego zaangażowania. Nie trzeba zatrudniać informatyka na pełen etat ani kończyć specjalistycznych kursów programowania, aby prowadzić witrynę. W zależności od budżetu – można wybrać usługi profesjonalistów – firm tworzących strony internetowe. Można także skorzystać z darmowych szablonów, choć często są one mniej atrakcyjne graficznie i bardziej przestarzałe niż płatne wersje.
Godne uwagi jest także prowadzenie firmowego bloga – który poza promowaniem produktów czy usług, buduje także wizerunek eksperta w branży (warto zamieszczać nie tylko informacje o ofercie, ale także tutoriale, ciekawostki czy artykuły, które dla naszej grupy klientów są atrakcyjne). Można także założyć fanpage w mediach społecznościowych – to bezpłatne rozwiązanie pozwala na bieżąco kontaktować się z konsumentami i jest wygodne.
Niezależnie od formy, ważne, aby określić cel strony. Ma ona służyć komunikacji z klientami, jest wizytówką firmy. Powinna zatem być funkcjonalna i estetyczna. Informacje należy wybrać i ułożyć tak, aby odbiorca intuicyjnie mógł się po stronie poruszać.
Strony internetowe - korzyści
Strony internetowe dla firm to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe i lista korzyści, jakie wynikają z posiadania własnej witryny jest długa. Przede wszystkim sieć pozwala zdobyć przewagę konkurencyjną. Nowoczesna, atrakcyjna graficznie strona podnosi prestiż przedsiębiorstwa i pozwala wyróżnić się na tle innych firm.
Załóżmy, że jeden zakład prowadzi stronę WWW (czy nawet fanpage albo blog) zamieszcza zdjęcia fryzur i stylizacji, personelu biorącego udział w szkoleniach i udostępnia cennik usług, a dodatkowo bez problemu można odnaleźć komentarze zadowolonych klientów. O drugim natomiast nie znajdziemy w internecie żadnej informacji. W takim przypadku odpowiedź na pytanie, które miejsce może cieszyć się większym zaufaniem, jest dość oczywista.