Rękodzieło - czy to się opłaca
W ostatnich latach można zauważyć wzrost zainteresowania rękodziełem. Ludzie cenią niepowtarzalną biżuterię, piękne i misterne koronki wykonane przez prawdziwą koronczarkę czy nietuzinkowe ozdoby do domu. Niektórzy zastanawiają się czy ręczne wytwarzanie rzeczy i sprzedawanie ich jest opłacalne. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od pomysłu, reklamy i odrobiny szczęścia.
Rękodzieło artystyczne - sklep internetowy
Najczęściej wytwórcy decydują się na internetową sprzedaż rękodzieła. Obecnie procedury zakładania oraz prowadzenia sklepu online są coraz prostsze. Pomocne w takim przypadku będą firmy, które zajmują się prowadzeniem takich witryn. Wiąże się to z pewną inwestycją. Czasami rękodzielnicy decydują się na dystrybucję rękodzieła za pomocą specjalnych portali, które promują ręcznie wytwarzane wyroby. Warto podkreślić, że produkty powinny być wysokiej jakości, ponieważ konkurencja jest dość duża.
Sklep z rękodziełem - jak otworzyć
Obecnie rękodzieło przeżywa swój renesans, dlatego coraz więcej ludzi zastanawia się, jak otworzyć własny sklep. Aby wszystko było legalne, warto na początku założyć własną działalność gospodarczą.
Od 30 kwietnia 2018 roku istnieje też możliwość prowadzenia działalności niezarejestrowanej. Z takiej formy mogą skorzystać osoby, których miesięczne zarobki nie przekraczają 50% minimalnego wynagrodzenia określonego na dany rok. Jeśli rękodzielnik nie pracuje na etacie w innej firmie, to musi płacić wszystkie składki ZUS.
Po zakończeniu formalności należy wykupić odpowiednią domenę, co pozwoli na założenie sklepu online. Trzeba także wymyślić łatwą do zapamiętania nazwę oraz sprawdzić, czy nie jest już ona zajęta. Istotne jest, aby sklep był bezpieczny - to znaczy, że musi posiadać certyfikat SSL. Ten protokół sieciowy zapewnia poufność transmisji danych.
Należy również określić formy płatności oraz dostawy. Najlepiej szczegółowo opisać wszystkie zasady w regulaminie. Powinien on zawierać informacje o zwrotach i zerwaniu transakcji.
Kluczowa jest także graficzna oprawa strony www. Identyfikacja sklepu to przede wszystkim estetyczne logo stworzone przez profesjonalnego grafika. Każdy produkt powinien być dokładnie opisany. Klienci muszą wiedzieć między innymi, z czego wykonana jest dana rzecz, jakie ma wymiary, jak prać (w przypadku odzieży). Jeśli tworzenie tekstu sprawia komuś trudności, to zawsze można skorzystać z usług copywriterów.
Oprócz sklepu internetowego warto także założyć fanpage w różnych social mediach. Dzięki temu jest szansa, że rękodzieło dotrze do większej liczby osób.
Sprzedaż rękodzieła - czy to opłacalny biznes
Początki rozkręcania własnego biznesu są z reguły trudne. Mało kto już na samym początku może spodziewać się niesamowitych zysków. Dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość. Konsekwentne budowanie marki może przynieść znaczne korzyści. Ważny jest nietuzinkowy pomysł. Zanim zdecydujemy się na otworzenie sklepu, warto zorientować się, jaka jest na rynku konkurencja. W rozkręceniu biznesu może pomóc również określenie grupy docelowej. Nie można także zapominać, że aby coś zrobić, trzeba najpierw kupić komponenty np. na biżuterię. Dlatego określając cenę, należy dokładnie przeanalizować, ile kosztowało wytworzenie produktu. Inaczej możemy zaniżać wartość rękodzieła i nic nie zarobimy.
Jak sprzedawać rękodzieło artystyczne?
Sprzedaż rękodzieła nie jest prosta. Trudno zadowolić gusta wszystkich klientów. Dlatego istotne są różnorodność wytwarzanych produktów oraz dobra reklama. Większość social mediów oferuje wykupienie sponsorowanych postów. Dzięki temu wyroby rękodzielnicze mają szansę wyświetlić się sporej liczbie użytkowników. Wiele osób decyduje się wystawiać swoje produkty na różnych targach. Jest to też spora inwestycja, ponieważ stoiska na takich wydarzeniach mogą być dość drogie.