Lista stanowisk - Kierownik ds. Części Zamiennych

Kierownik ds. Części Zamiennych

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik do spraw części zamiennych, jak sugeruje sama nazwa stanowiska, jest pracownikiem, zatrudnionym w firmie, należącej do branży motoryzacyjnej i odpowiedzialnym za zarządzanie częściami samochodowymi. Osoba obsadzona na tym stanowisku kontroluje bieżący stan magazynów, a także nawiązuje kontakty z dostawcami i składa zamówienia u producentów części zamiennych. Kierownik kontaktuje się ze stacjami obsługi pojazdów, serwisami, sklepami i dealerami, zawierając z ich przedstawicielami umowy, a także sporządza i przechowuje dokumentację, związaną z transakcjami kupna i sprzedaży części zamiennych. Kierownik koordynuje i nadzoruje prace podległego zespołu specjalistów ds. części zamiennych, opracowuje wewnętrzne procedury i normy, mające zmaksymalizować wydajność ich pracy.


WYMAGANIA

Wśród najczęściej spotykanych wymagań kwalifikacyjnych, stawianych przed kandydatami na stanowisko kierownika do spraw części zamiennych najważniejszą kwestią jest wykształcenie – potencjalni pracodawcy preferują kandydatów, legitymujących się średnim lub wyższym wykształceniem technicznym. Równie istotne jest posiadane przez kandydata doświadczenie, zdobyte w branży motoryzacyjnej, na stanowisku związanym z zarządzaniem częściami zamiennymi. Osoby zainteresowane pracą w tym charakterze muszą posiadać cechy personalne, umożliwiające efektywną pracę w zespole, a także zdolności samoorganizacji pracy własnej i podległego personelu. Ogólna wiedza techniczna, a także rozeznanie na rynku części samochodowych także będą w tym przypadku wymagane. Kierownik musi odznaczać się umiejętnością obsługi komputera na poziomie podstawowym.


WARUNKI PRACY

Kierownik ds. części zamiennych wykonuje prace biurowe, polegające na przygotowywaniu niezbędnej dla prowadzonej działalności dokumentacji i prowadzeniu rejestru części, znajdujących się w magazynie. Ponadto kierownik nadzoruje codziennie prace podległego zespołu pracowników, a także kontaktuje się z dostawcami i odbiorcami części zamiennych.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje w firmach, należących do branży motoryzacyjnej.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 3500 złotych brutto miesięcznie i mogą wzrastać w zależności od wielkości firmy i stażu pracownika.

Praca Kierownik ds. Części Zamiennych
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.