Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Kadra zarządzająca
Dyrektor ds. Operacji Bankowych i Organizacji

Lista stanowisk - Dyrektor ds. Operacji Bankowych i Organizacji

Dyrektor ds. Operacji Bankowych i Organizacji

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Dyrektor do spraw operacji bankowych i organizacji zajmuje się, jak sugeruje sama nazwa stanowiska, koordynacją organizacji wewnątrz instytucji lub firmy, a także jej operacyjną działalnością. Dyrektor, jako najbardziej doświadczony spośród specjalistów, opracowuje wewnętrzne procedury i normy, mające analizować operacje, prowadzone przez klientów w ramach ich rachunków bankowych, oraz badać ich zgodność z prawem. Dyrektor koordynuje prace podległego zespołu, celem maksymalizacji wydajności bieżącej obsługi operacyjnej klientów, jednocześnie prowadząc działania, mające zapewnić bezpieczeństwo dla tych operacji, zwłaszcza od strony technicznej. Dyrektor określa wzajemne relacje podległego zespołu z pozostałymi działami firmy.


WYMAGANIA

Wśród najczęściej spotykanych wymagań rekrutacyjnych na stanowisku dyrektora do spraw operacji bankowych i organizacji, najważniejszym jest konieczność posiadania dyplomu ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej na jednym z kierunków, związanych z finansami i bankowością. Konieczne będzie także posiadanie wieloletniego doświadczenia w dziedzinie bankowości, dziale związanym z operacjami klientów i organizacją wewnętrzną, w tym na stanowisku kierowniczym. Wymagana jest także dogłębna znajomość palety produktów, oferowanych przez dany bank, orientacja w bieżącym otoczeniu rynkowym i prawie, związanym z zakresem obowiązków dyrektora. Konieczna będzie także znajomość obsługi komputera i oprogramowania, wykorzystywanego w banku, oraz ponadprzeciętne zdolności analityczne i numeryczne. Osoba zatrudniona na tym stanowisku to także osoba zdolna do kierowania kapitałem ludzkim, organizująca pracę własną i podległego personelu.


WARUNKI PRACY

Praca dyrektora jest pracą w przeważającej części biurową, wykonywaną za pośrednictwem komputera, jednak opierającą się także na osobistych kontaktach ze szczególnie istotnymi klientami, oraz przedstawicielami zewnętrznych instytucji finansowych. Dyrektor może spodziewać się służbowego telefonu, komputera i prawdopodobnie samochodu.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje w branży bankowości.


ZAROBKI

Zarobki, podobnie jak w przypadku innych stanowisk, należących do kadry zarządzającej, kształtują się na poziomie kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od konkretnego banku i regionu, w którym funkcjonuje, a także zdolności i doświadczenia pracownika.

Praca Dyrektor ds. Operacji Bankowych i Organizacji
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.