Lista stanowisk - Dyrektor ds. Aktuariatu

Dyrektor ds. Aktuariatu

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Dyrektor do spraw aktuariatu to stanowisko, które łączy w sobie wiele obowiązków. Osoba obsadzona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za ogólnie rozumianą stabilność finansową instytucji lub przedsiębiorstwa. Dyrektor ds. aktuariatu, z racji, że jest to stanowisko funkcjonujące głównie w branży ubezpieczeniowej, dba o minimalizowanie ryzyka, związanego z działalnością ubezpieczeniową firmy. Dyrektor sprawuje nadzór nad pracą podległego personelu, opracowuje wewnętrzne normy i procedury, oraz kontroluje ich przestrzeganie wśród przynależnych sobie jednostek. Dyrektor bierze udział w procesie modyfikacji produktów ubezpieczeniowych w celu zmniejszenia ryzyka z nimi związanego, a także koordynuje procesy reasekuracyjne firmy. Jako członek kadry zarządzającej określa wzajemne relacje podległego działu z innymi, obecnymi w firmie.


WYMAGANIA

Wśród wymagań rekrutacyjnych, stawianych przed kandydatami na stanowisko dyrektora do spraw aktuariatu bezwzględnie obowiązującym jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia ekonomicznego, oraz wieloletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w firmie związanej z branżą ubezpieczeniową. Konieczne jest także posiadanie zdolności analitycznych i numerycznych, oraz oczywiście ponadprzeciętnych umiejętności interpersonalnych, zarządzania kapitałem ludzkim, oraz organizacji pracy własnej i podległych pracowników. Dogłębna wiedza z zakresu adekwatnych przepisów prawnych, oraz marketingu i zarządzania jest także wymagana.


WARUNKI PRACY

Praca dyrektora ds. aktuariatu jest pracą w przeważającej części biurową, wykonywaną za pośrednictwem komputera i polegającą na kontrolowaniu podległych pracowników i wyznaczania ich obowiązków. Dyrektor może liczyć na służbowy telefon komórkowy, komputer przenośny, czy samochód.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko, jak już wcześniej wspomniano jest obecne głównie w firmach ubezpieczeniowych.


ZAROBKI

Dyrektor do spraw aktuariatu może zarabiać kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie a nawet i więcej, w zależności od wielkości firmy i regionu, w której funkcjonuje. Kwoty te mogą zostać powiększane o okresowe premie.

Praca Dyrektor ds. Aktuariatu
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.