Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Informatyka / Administracja
Administrator urządzeń firmowych

Lista stanowisk - Administrator urządzeń firmowych

Polecane oferty - Informatyka / Administracja

  • Technik Informatyk

    Rotenso - Grupa Thermosilesia   Ruda Śląska    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Będziesz odpowiedzialny/a za: konfigurację i instalację urządzeń peryferyjnych, aplikacji oraz systemu Windows; diagnozę błędnego działania urządzeń oraz aplikacji – poszukiwanie rozwiązań, naprawa; konserwację urządzeń, serwisowanie oraz zlecanie i nadzór napraw w serwisach...
  • Specjalista Wsparcia Informatycznego

    Uniwersytet Wrocławski   Wrocław, Plac Uniwersytecki 1    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Główne obowiązki: Inwentaryzacja i zarządzanie sprzętem IT; Zapewnienie wsparcia użytkownikom (on-site, online); Konfiguracja i instalacja hardware'u i podstawowego software'u; Diagnostyka oraz naprawa usterek sprzętowych i oprogramowania; Utrzymanie infrastruktury IT (serwerownie, sieci,...

Administrator urządzeń firmowych

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Administrator urządzeń firmowych to posada z pogranicza informatyki oraz administracji biurowej. Osoba na tym stanowisku musi wykazywać się dużą wiedzą dotyczącą software'u i hardware'u używanych w firmie urządzeń. Praca jako administrator wymaga także komunikatywności i szeregu kompetencji miękkich związanych z działalnością w zespole. Czego oczekują od kandydatów pracodawcy i jakie warunki zatrudnienia proponują? Co wchodzi w zakres obowiązków administratora?

 

OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ


Lista obowiązków administratora obejmuje zarządzanie flotą firmowych urządzeń i wsparcie ich użytkowników w obsłudze tych sprzętów. Co to oznacza w praktyce?

 

Pracownik na tym stanowisku odpowiada za sprawne działanie sprzętu. Diagnozuje problemy, zgłasza błędy i nadzoruje naprawy. Pełni także funkcje doradcze w procesie zakupu nowych urządzeń czy ich wymiany, z uwzględnieniem optymalizacji kosztów w firmie. Szuka najlepszych rozwiązań i dba o to, by parametry i funkcje kupowanych urządzeń odpowiadały potrzebom pracowników.

 

Ponadto w razie potrzeby tworzy instrukcje dla innych pracowników, dba, by urządzenia były wykorzystywane zgodnie z zamierzeniem. Jak widać, zakres prac na tym stanowisku jest dość złożony, a jakie wymagania stawiane są przyszłym administratorom?

 

WYMAGANIA NA STANOWISKU ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ


W tym zawodzie wykształcenie nie odgrywa najważniejszej roli, niemniej część pracodawców wymaga wykształcenia wyższego technicznego. Dla pracodawców liczą się przede wszystkim umiejętności praktyczne, związane z urządzeniami i używanym w firmie systemem operacyjnym. W pracy bez wątpienia przydaje się także znajomość języka angielskiego.

 

Osoba na tym stanowisku musi być bardzo dobrze zorganizowana. Powinna także umiejętnie zarządzać własnym czasem pracy i brać odpowiedzialność za realizację zadań. To praca zespołowa, wymaga więc umiejętności jasnego przekazywania komunikatów, wysokiej kultury osobistej, niekiedy zdolności negocjacyjnych. Ponieważ rynek technologii zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc, administrator powinien trzymać rękę na pulsie – śledzić nowinki i branżowe trendy.

 


ŚREDNIE WYNAGRODZENIE ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ


Wynagrodzenie za pracę w dużym stopniu zależy od umiejętności pracownika, jego doświadczenia na tym lub podobnym stanowisku. Nie zawsze podpisywana jest umowa o pracę – administrator, który ma własną firmę, może nawiązać współpracę na zasadzie B2B. Rodzaj umowy ma również wpływ na wynagrodzenie. W ogłoszeniach pojawiają się kwoty rzędu 6 – 8 tys. zł brutto miesięcznie. Pracownik może także liczyć na benefity – premie, prywatną opiekę medyczną, służbowy telefon oraz komputer.

 

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA W ZAWODZIE


Praca jako administrator urządzeń firmowych może oznaczać samodzielną posadę – i tak najczęściej jest w małych firmach – ale często jest to jedno ze stanowisk w dziale wsparcia czy dziale IT.

 

Technologia znacznie zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw. Urządzenia i aplikacje mobilne, komputery, sprzęty biurowe przyspieszają i ułatwiają pracę, a ich poprawne działanie stanowi podstawę funkcjonowania całych działów firm. Co więcej, rynek pracy w branży IT od lat jest bardzo chłonny i daje szerokie możliwości zatrudnienia. Dlatego praca jako administrator urządzeń może okazać się świetnym wstępem do kariery w IT.

Praca Administrator urządzeń firmowych
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Informatyka / Administracja

  • Administrator Sieci Data Center

    Poczta Polska S.A.   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę ​​ Twoje zadania: zapewnienie ciągłości działania infrastruktury sieciowej, administrowanie urządzeniami sieciowymi LAN/WAN/WLAN, monitorowanie urządzeń sieciowych - usuwanie pojawiających się awarii oraz podejmowanie działań zapobiegających...
  • Informatyk Wsparcia Bezpośredniego na Wydziale Filologicznym

    Uniwersytet Wrocławski   Wrocław, Plac Uniwersytecki 1    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Nazwa stanowiska: informatyk Wymiar etatu: pełny etat Liczba etatów: 1 Główne obowiązki Inwentaryzacja sprzętu IT. Świadczenie pomocy bezpośrednio przy stanowisku komputerowym, a także telefonicznej, mailowej lub w systemie zgłoszeń w zakresie rozwiązywania problemów pracowników UWr ze...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.