Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji.
Lista stanowisk - Administrator urządzeń firmowych
Polecane oferty - Informatyka / Administracja
-
Technik Informatyk
Rotenso - Grupa Thermosilesia Ruda Śląska praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista Wsparcia Informatycznego
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Administrator urządzeń firmowych
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Administrator urządzeń firmowych to posada z pogranicza informatyki oraz administracji biurowej. Osoba na tym stanowisku musi wykazywać się dużą wiedzą dotyczącą software'u i hardware'u używanych w firmie urządzeń. Praca jako administrator wymaga także komunikatywności i szeregu kompetencji miękkich związanych z działalnością w zespole. Czego oczekują od kandydatów pracodawcy i jakie warunki zatrudnienia proponują? Co wchodzi w zakres obowiązków administratora?
OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
Lista obowiązków administratora obejmuje zarządzanie flotą firmowych urządzeń i wsparcie ich użytkowników w obsłudze tych sprzętów. Co to oznacza w praktyce?
Pracownik na tym stanowisku odpowiada za sprawne działanie sprzętu. Diagnozuje problemy, zgłasza błędy i nadzoruje naprawy. Pełni także funkcje doradcze w procesie zakupu nowych urządzeń czy ich wymiany, z uwzględnieniem optymalizacji kosztów w firmie. Szuka najlepszych rozwiązań i dba o to, by parametry i funkcje kupowanych urządzeń odpowiadały potrzebom pracowników.
Ponadto w razie potrzeby tworzy instrukcje dla innych pracowników, dba, by urządzenia były wykorzystywane zgodnie z zamierzeniem. Jak widać, zakres prac na tym stanowisku jest dość złożony, a jakie wymagania stawiane są przyszłym administratorom?
WYMAGANIA NA STANOWISKU ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
W tym zawodzie wykształcenie nie odgrywa najważniejszej roli, niemniej część pracodawców wymaga wykształcenia wyższego technicznego. Dla pracodawców liczą się przede wszystkim umiejętności praktyczne, związane z urządzeniami i używanym w firmie systemem operacyjnym. W pracy bez wątpienia przydaje się także znajomość języka angielskiego.
Osoba na tym stanowisku musi być bardzo dobrze zorganizowana. Powinna także umiejętnie zarządzać własnym czasem pracy i brać odpowiedzialność za realizację zadań. To praca zespołowa, wymaga więc umiejętności jasnego przekazywania komunikatów, wysokiej kultury osobistej, niekiedy zdolności negocjacyjnych. Ponieważ rynek technologii zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc, administrator powinien trzymać rękę na pulsie – śledzić nowinki i branżowe trendy.
ŚREDNIE WYNAGRODZENIE ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
Wynagrodzenie za pracę w dużym stopniu zależy od umiejętności pracownika, jego doświadczenia na tym lub podobnym stanowisku. Nie zawsze podpisywana jest umowa o pracę – administrator, który ma własną firmę, może nawiązać współpracę na zasadzie B2B. Rodzaj umowy ma również wpływ na wynagrodzenie. W ogłoszeniach pojawiają się kwoty rzędu 6 – 8 tys. zł brutto miesięcznie. Pracownik może także liczyć na benefity – premie, prywatną opiekę medyczną, służbowy telefon oraz komputer.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA W ZAWODZIE
Praca jako administrator urządzeń firmowych może oznaczać samodzielną posadę – i tak najczęściej jest w małych firmach – ale często jest to jedno ze stanowisk w dziale wsparcia czy dziale IT.
Technologia znacznie zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw. Urządzenia i aplikacje mobilne, komputery, sprzęty biurowe przyspieszają i ułatwiają pracę, a ich poprawne działanie stanowi podstawę funkcjonowania całych działów firm. Co więcej, rynek pracy w branży IT od lat jest bardzo chłonny i daje szerokie możliwości zatrudnienia. Dlatego praca jako administrator urządzeń może okazać się świetnym wstępem do kariery w IT.
Praca Administrator urządzeń firmowychNajnowsze oferty - Informatyka / Administracja
-
Administrator Sieci Data Center
Poczta Polska S.A. Bydgoszcz praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Informatyk Wsparcia Bezpośredniego na Wydziale Filologicznym
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
![Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?](/pressroom/poradniki/53x53/dzienbetele53.webp)
Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?
![Temperatura w miejscu pracy a BHP](/pressroom/poradniki/53x53/heat53.webp)
Temperatura w miejscu pracy a BHP
Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.
![Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki](/pressroom/poradniki/53x53/lesnik53_1.webp)
Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki
12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.
![Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania](/pressroom/poradniki/53x53/managerhotel53.webp)
Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania
Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.
![Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?](/pressroom/poradniki/53x53/kiedyszukac53.webp)
Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?
Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.
![Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH](/pressroom/poradniki/53x53/kph53.webp)
Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH
– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.
Najnowsze komunikaty
![Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023](/pressroom/pressroom/468x330/468x330_140.jpg)
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
![Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2](/pressroom/pressroom/468x330/BANNER_ICM2_468_1.jpg)
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
![Seks poprawia jakość pracy](/pressroom/pressroom/468x330/Seks_poprawia_jakosc_pracy_468_1.jpeg)
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
![Praca i miłość w jednej firmie](/pressroom/pressroom/468x330/p468.jpeg)
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?