– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Administrator w Dziale HR
Polecane oferty - Human Resources / Kadry
-
Specjalista ds. HR i Administracji
Top Construction Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat -
Employee Lifecycle Specialist
JTI GBS Poland sp. z o.o. Warszawa praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Administrator w Dziale HR
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Administracja działem HR polega na zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji lub firmie. Odpowiednia administracja warunkuje powstanie strategii biznesowej, dzięki której przedsiębiorstwo ma możliwość sprostać przyszłym wymaganiom ekonomicznym i rekrutacyjnym. Obecnie, w wielu nowoczesnych przedsiębiorstwach administrację w dziale HR powierza się osobie specjalnie do tego wykwalifikowanej – Administratorowi w dziale HR. Do najważniejszych obowiązków administratora działu HR należą: administracja i wsparcie procesów HR (w tym również outsourcing), przyjmowanie i analiza zapytań z zakresu kadrowo-płacowego, ewidencja i weryfikacja czasu pracy pracowników, przygotowywanie raportów z zakresu płac, kadr oraz czas pracy, kontakt z menedżerami i pracownikami w zakresie wykonywanych zadań, współpraca ze specjalistami ds. płac, prowadzenie dokumentacji kadrowej. W zawodzie Administratora w dziale HR niezwykle ważne jest zrozumienie innego człowieka i umiejętność rozpoznania jego zalet i wad, jako że często pracownik ten odpowiada za przeprowadzenie rekrutacji nowych pracowników.
WYMAGANIA
Wymagania na stanowisko Administratora w dziale HR są różne i zależą od profilu ekonomicznego firmy organizującej rekrutację. Najczęściej spotykanym i najważniejszym wymogiem jest konieczność posiadania wcześniejszego doświadczenia w zakresie administracji działem human resources lub na stanowiskach kadrowych. Mimo, że wykształcenie wyższe nie jest konieczne, to w dobie ludzi wykształconych i wyedukowanych o pracę w zawodzie administratora na pewno łatwiej będzie osobom z dyplomem ukończenia studiów wyższych (szczególnie na kierunku administracji, zarządzania czy HR). Ponadto, w procesach rekrutacyjnych kładzie się nacisk na znajomość języków obcych, umiejętność pracy w zespole, zdolności komunikacyjne, dobrą organizację pracy, samodzielność i znajomość obsługi komputera oraz pakietu MS Office. W działach HR zazwyczaj zatrudniani są młodzi, pełni ambicji ludzie.
WARUNKI PRACY
Praca w dziale HR związana jest z ośmiogodzinnym dniem pracy, jednak specyficzne obowiązki wymagają niekiedy zostania po godzinach lub przesunięcia godzin pracy. Administrator w dziale HR pracuje w firmie, w przestrzeni biurowej, którą tworzy dział Human Resources lub dział kadr. Jego praca często zależy od obowiązków wykonywanych przez innych pracowników, dlatego tak niezbędna jest tam umiejętność pracy w zespole, otwartość i komunikatywność. Praca na stanowisku administratora w dziale HR to praca umysłowa, samodzielna, pod nadzorem i wymagająca zaangażowania od pracownika. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresujące. Pracownik ma możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i awansu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Administrator w dziale HR pracę otrzymać może w niemal każdej firmie, która w swej strukturze posiada dział HR lub dział kadr. Zatrudnienie znaleźć może w agencji doradztwa personalnego, w agencjach HR, w firmach z sektora FMCG, w firmach konsultingowych, technologicznych, a także w branży finansowej, ekonomicznej i informatycznej.
ZAROBKI
Pensja w zawodzie Administratora działu HR waha się od 2,0 do 5,0 tysięcy złotych i wyżej. Wysokość wynagrodzenia zależy od stażu pracy, wykształcenia, kwalifikacji i umiejętności pracownika, uzyskiwanych przez niego wyników, miasta, w którym pracuje oraz polityki finansowej firmy. Pracownik liczyć może na firmowy telefon komórkowy lub dodatkowe szkolenia organizowane w ramach zwiększania swoich kwalifikacji.
Najnowsze oferty - Human Resources / Kadry
-
Employee Lifecycle Specialist with Portuguese
JTI GBS Poland sp. z o.o. Warszawa praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?