Praca.pl Praca Human Resources / Kadry
Administrator w Dziale HR

Praca Administrator w Dziale HR

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 2

  • Employee Lifecycle Specialist

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    About the position: P&C ELC Specialist must ensure the efficient delivery of Employee LifeCycle services for the in-scope zones (1 large-sized market or 2 medium-sized markets minimum) to all stakeholders (entites, regions, employees) in line with agreed Service Level Agreements. Main areas of...
  • Employee Lifecycle Specialist with Portuguese

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: Ensure efficient delivery of Employee LifeCycle services in designated zones, meeting Service Level Agreements. Maintain organizational management data and handle employee lifecycle events. Prepare contractual agreements and letters. Address employee data queries and provide...

Praca Administrator w Dziale HR

Administrator w dziale HR, czyli dziale zasobów ludzkich, odpowiada za sprawne funkcjonowanie procesów kadrowych w firmie czy instytucji. Osoba na tym stanowisku może mieć szeroki zakres obowiązków, od przygotowywania procesów rekrutacji i obsługi procesów związanych z zatrudnieniem nowej osoby, po administrowanie systemami związanymi  obsługą kadrową przedsiębiorstwa. Administrator HR musi wykazywać się nie tylko umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością narzędzi cyfrowych służących do prowadzenia nowoczesnych rekrutacji, ale także dyskrecją i wysoką etyką zawodową, ponieważ ma dostęp do poufnych informacji i danych osobowych kandydatów i pracowników. Praca HR administratora jest odpowiedzialna również dlatego, że ma bezpośredni wpływ na skuteczność procesów rekrutacyjnych, a więc i budowanie zgranych i profesjonalnych zespołów. W zawodzie tym można się rozwijać, zaczynając od stanowisk juniorskich, przez posadę samodzielnego specjalisty ds. rekrutacji, po seniora w zawodzie administratora HR.

Praca administrator w dziale HR – co robi?

Administrator HR to stanowisko tworzone w działach kadr i płac, przede wszystkim średnich i dużych przedsiębiorstw. Co leży w zakresie obowiązków na stanowisku administratora HR? Do jej obowiązków należy m.in.:

  • obsługa dokumentacji kadrowej, 
  • dbanie o odpowiednie archiwizowanie dokumentacji kadrowej,
  • przygotowywanie pism, zaświadczeń, świadectw pracy i innych dokumentów kadrowych,
  • sporządzanie harmonogramy pracy, 
  • wykonywanie analiz np. dotyczących współczynnika rotacji czy retencji w firmie,
  • sporządzanie raportów dotyczących zatrudnienia.

W zakresie zadań administratora HR leży także zarządzanie procesami rekrutacyjnymi, od tworzenia i publikacji ogłoszenia ofert pracy (lub nawiązania współpracy z zewnętrzną firmą, która się tym zajmuje), przez analizę CV, po przygotowanie umów i innych dokumentów i finalizację zatrudnienia nowych pracowników.

Co ważne, osoba na tym stanowisku często jest pierwszym punktem kontaktu dla pracowników w kwestiach związanych z zatrudnieniem i płacami. Niekiedy pełni także funkcję kontrolera HR, weryfikując zgodność firmowych procesów kadrowych z prawem pracy.

Jak zostać administratorem rekrutacji?

Pracodawcy najchętniej zatrudniają na to stanowisko osoby, które mają wykształcenie wyższe, najlepiej związane z zarządzaniem, psychologią, socjologią. Praca administratora w dziale kadr jest bardzo odpowiedzialna, dlatego karierę warto zacząć od niższych stanowisk, takich jak młodsza specjalistka ds. HR, asystent w dziale kadr itp. Mile widziane będzie także doświadczenie w pracy z ludźmi, np. w obsłudze klienta. Ważna jest doskonała znajomość przepisów prawa pracy oraz umiejętność obsługi programów do zarządzania kadrami, prowadzenia analiz HR, zarządzania nowoczesnymi rekrutacjami (w tych coraz częściej korzysta się zaawansowanego oprogramowania opartego na AI). Niekiedy wymagana jest znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego (zależnie od narodowości pracowników zatrudnianych w firmie).

Na tym stanowisku istotne są kompetencje miękkie, przede wszystkim:

  • komunikatywność, 
  • umiejętność pracy w zespole, 
  • samodzielność,
  • umiejętności analityczne,
  • doskonała organizacja pracy, 
  • dokładność i sumienność, 
  • wielozadaniowość, 
  • wysoka kultura osobista, 
  • wysoka etyka pracy.

Ile zarabia administrator w dziale HR?

Administrator HR zajmujący stanowisko średniego stopnia zarabia od 5,8 tys. do 8,0 tys. złotych brutto na miesiąc. W przypadku młodszego specjalisty stawka rynkowa wynosi 4,9-6,3 tys. złotych brutto, zaś starszy administrator ds. HR najczęściej zarabia od 7,0 tys. do 9,9 tys. złotych brutto na miesiąc (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, Sedlak & Sedlak).

Najnowsze oferty pracy administrator w dziale HR

Na portalu Praca.pl regularnie pojawiają się oferty pracy dla administratorów HR, administratorów aplikacji, młodszych specjalistek ds. kadr i płac, młodszych specjalistów ds. rekrutacji itp. Zacznij przeglądać ogłoszenia i zaaplikuj! Pamiętaj, że możesz wykorzystać także nasz Kreator CV do stworzenia życiorysu zawodowego, a następnie wgrać dokument na swoje konto kandydata. Dzięki temu będziesz aplikować jeszcze szybciej!

Praca administrator w dziale HR – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie cechy powinna posiadać osoba na stanowisku administratora HR? 

Idealny pracownik na tym stanowisku jest dokładny, dobrze zorganizowany i dyskretny, cechuje się empatią i rozwiniętymi zdolnościami negocjacyjnymi. Posiada też wysokie zdolności analityczne, a także dobrą pamięć i umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, pozwalającą m.in. na prowadzenie procesów rekrutacyjnych zgodnie z przepisami prawa pracy i optymalizację procesów kadrowych.

  • Jakie są perspektywy rozwoju kariery dla administratora HR?

Administrator HR może rozwijać się zawodowo poprzez awans na wyższe stanowiska, takie jak starszy specjalista ds. HR, kierownik działu HR czy nawet dyrektor personalny. Żeby to było możliwe, dana osoba powinna zadbać o nieustanne podnoszenie kwalifikacji.