Social selling: co to jest?
Social selling polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych do prowadzenia działalności sprzedażowej. Sprzedaż przez social media prowadzona jest z wykorzystaniem narzędzi, które dostarcza sama platforma, np. Facebook, Instagram czy Pinterest. Takie rozwiązanie zyskuje na popularności, gdyż pozwala zaprezentować ofertę szerokiemu gronu odbiorców.
Social selling: jak zacząć sprzedawać?
Przedsiębiorca prowadzący działalność handlową zakłada konto na wybranym portalu społecznościowym. Firmy często traktują te profile jako rodzaj wizytówki, miejsce o walorach reklamowych. Tymczasem narzędzia Facebooka czy Instagrama umożliwiają również prowadzenie sprzedaży przez media społecznościowe.
Wystarczy trzymać się instrukcji, które twórcy tych miejsc przygotowali dla przedsiębiorców. Na przykład na profilu firmy na Facebooku należy przejść do Ustawień, a następnie Edycji strony. Wybrać zakładkę: Szablony i karty. Teraz wystarczy dodać kartę, to znaczy z wyświetlonych opcji wybrać: Sklep. Dzięki temu na fanpage’u firmy pojawi się nowa zakładka, która będzie pełnić funkcję sklepu internetowego.
Nie powinniśmy mieć również problemów z założeniem sklepu na Instagramie czy Pintereście. To portale, które opierają się na prezentacji atrakcyjnych zdjęć, dlatego są szczególnie godne uwagi, jeśli chodzi o działalność sprzedażową.
W przypadku Instagrama, konieczne jest, by profil firmowy był połączony z katalogiem produktów znajdujących się na koncie na Facebooku. W celach handlowych wykorzystuje się oznaczanie (tagowanie) zdjęć. Przykładowo, na zdjęciu sprzedażowym, na którym modelka prezentuje sukienkę, buty i biżuterię marki, można dodać tagi z informacjami o tych właśnie produktach. By włączyć funkcję oznaczania na koncie firmowym, należy zajrzeć do Ustawień, a następnie wybrać: Firma i Zarejestruj się w usłudze Zakupy. Kolejne kroki są proste – trzeba wybrać katalog z produktami oraz zatwierdzić zmiany.
Social selling: korzyści
Dlaczego warto postawić nie tylko na marketing w mediach społecznościowych, ale również social selling? Przede wszystkim dlatego, że z mediów tych codziennie korzystają miliony osób. Sprawna polityka promocyjna, publikowanie ciekawych treści sprawia, że osoby te chętnie wchodzą w relacje z marką. Zaczynają obserwować profil, biorą udział w konkursach, reagują na posty. Zapamiętują markę i są skłonni skorzystać z oferty. Dzięki narzędziom mediów społecznościowych mogą tego dokonać od razu, w tym samym wirtualnym środowisku, co przyspiesza proces.
Ostatecznie zatem firma zyskuje większą liczbę klientów, skuteczniejszą promocję marki, a finalnie – wyższe zyski ze sprzedaży.