Praca.pl: Jak obecna sytuacja przekłada się na działania operacyjne firmy?
Stan epidemii i ograniczenia działań biznesowych w różnym stopniu dotknęły poszczególne branże. Zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz utrzymanie ciągłości usług dla naszych klientów są dla nas priorytetem. W pierwszym okresie najważniejsze było wyposażenie naszych pracowników w środki ochrony osobistej oraz dostosowanie procedur ochrony do nowej, trudnej dla wszystkich sytuacji. Nasi klienci kontynuują swoją działalność, ale potrzebują dodatkowego wsparcia, aby zapewnić bezpieczeństwo na terenach swoich firm lub w miejscach prowadzenia działalności. Galerie handlowe po okresie przestoju uruchomiły swoją działalność i tam, tak jak dotychczas, dbamy nie tylko o bezpieczeństwo, ale także wspieramy działania mające na celu zapewnienie przestrzegania wymagań profilaktycznych związanych z epidemią.
Zakłady produkcyjne i fabryki, centra logistyczne i magazyny, sklepy, biura, banki i wiele innych podmiotów korzysta nieprzerwanie z naszych usług, a nasi pracownicy ochrony dbają o przestrzeganie procedur i zapewniają bezpieczeństwo.
Praca.pl: W jaki sposób nowa rzeczywistość wpłynęła na funkcjonowanie procesu rekrutacji w Securitas Polska?
Procesy rekrutacyjne są obecnie prowadzone w trybie zdalnym. Okazało się, że nie ma to wpływu na ich efektywność. Nasi rekruterzy pracują w kilku miastach, dlatego byliśmy już wcześniej przyzwyczajeni do kontaktów w formie wideokonferencji. Jedyna różnica jest taka, że teraz nie łączymy się z naszych regionalnych biur, ale z domów. Narzędzia oraz formę efektywnej i zdalnej komunikacji mamy wypracowane od dawna, na szczęście nasze prywatne łącza internetowe wytrzymują takie obciążenia.
W początkowej fazie zmian codziennie spotykaliśmy się on-line z całym zespołem rekruterów. Wynikało to z konieczności ustalenia nowych zasad pracy i omawiania dynamicznych zmian na rynku pracy, ale także ze wzajemnej potrzeby wspierania się w nowej sytuacji. Obecnie spotkania całego zespołu odbywają się już tylko dwa razy w tygodniu, a poszczególne działania i projekty prowadzimy w mniejszych zespołach.
Praca.pl: Czy przejście w tryb online mocno zmieniło proces rekrutacyjny?
Rekrutacje prowadzone w Securitas Polska to głównie rekrutacje masowe na stanowiska operacyjne pracowników ochrony. Naszym zadaniem jest dotarcie do właściwych kandydatów, przeprowadzenie pierwszej selekcji dokumentów oraz wywiady telefoniczne. Wszystkie te zadania można bez problemu prowadzić w trybie home office. Finalne rozmowy w biurze prowadzone są już przez menedżerów operacyjnych. W trakcie spotkań rekrutacyjnych zapewniamy środki ochrony osobistej, przestrzegamy wymogów zachowania odpowiedniej odległości oraz staramy się tak umawiać z kandydatami, aby zapewniać odpowiednie przerwy czasowe pomiędzy poszczególnymi spotkaniami.
Praca.pl: Jak można podsumować obecny stan na rynku pracy?
Sytuacja na rynku pracy w naszej branży zmieniła się bardzo wyraźnie. Wcześniej mieliśmy do czynienia z rynkiem pracownika, obecnie zgłasza się do nas dużo więcej kandydatów.
W czasie gdy wiele firm jest zmuszonych redukować zatrudnienie, my jesteśmy pracodawcą, który daje możliwość pracy w rozwijającym się zawodzie i szansę na długą współpracę. Oczywiście w dalszym ciągu realizujemy wewnętrzne procesy rekrutacyjne z nastawieniem na awanse wewnątrz firmowe i jesteśmy również otwarci na nowych kandydatów, którzy chcą związać swoją przyszłość z branżą ochrony na dłużej, zdobywać i poszerzać swoje kompetencje w Securitas.
Praca.pl: Dziękujemy za rozmowę.