Powiadomienie push: co to?
Powiadomienia push to narzędzie umożliwiające szybsze i łatwiejsze docieranie do klientów. Dzięki nim osoba, która zaakceptowała notyfikację push np. ze strony danej firmy, będzie miała do nich łatwy dostęp nawet wówczas, gdy nie odwiedza witryny przedsiębiorstwa ani nie loguje się do skrzynki pocztowej.
Notyfikacje push: działanie
Jak działają powiadomienia push w telefonie czy na komputerze łatwo wyjaśnić na konkretnym przykładzie. Sztandarowy stanowi aplikacja Messanger, która wysyła na urządzenie mobilne powiadomienie o nowej wiadomości od kogoś znajomego – za pomocą komunikatu tekstowego,dymka. Użytkownik telefonu nie musi uruchamiać aplikacji, otrzymuje informację od razu.
W analogiczny sposób działają powiadomienia push na stronie firmowej. Kiedy użytkownik zainteresowany ofertą przedsiębiorstwa zgodzi się na notyfikację, na pulpicie jego urządzenia – komputera, tabletu, telefonu – będą pojawiać się różne wiadomości w formie tekstowej czy graficznej.
Powiadomienia push w promocji firmy: wady i zalety
Znane są zalety własnej strony internetowej firmy w kreowaniu wizerunku firmy i skutecznym marketingu. Stosowanie powiadomień typu push pozwala na jeszcze skuteczniejszą promocję przedsiębiorstwa. Użytkownicy sieci pozytywnie odbierają push, powiadomienia cechują się bowiem wysokim poziomem personalizacji. Konsument widzi tylko to, na co się zgodził, co go interesuje. Reklama nie jest więc w jego odczuciu agresywna, lecz odpowiada na osobiste preferencje.
Kolejną zaletą takich powiadomień jest prostota. Push jest łatwiejszy w obsłudze niż na przykład newsletter. Bezpośredni przekaz umożliwia z koleijeszcze silniejsze związanie marki z klientem, wkroczenie do jego codzienności i stanie się jej stałym elementem.
Jak każde narzędzie marketingowe, również push ma swoje wady. Może być nią na przykład zła kalibracja powiadomień – wysyłanie ich zbyt często, o niewłaściwych porach lub o treści, która przestaje odpowiadać klientowi. W takim wypadku notyfikacja może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego i zrazić konsumenta do marki.
Jak widzimy, push stanowi klasyczny przykład tzw. outbound marketingu, kiedy to firma wychodzi z inicjatywą i szuka możliwości dotarcia do klienta. Właściwe korzystanie z tego narzędzia może przyczynić się do rozpoznawalności przedsiębiorstwa, przyciągnąć klientów i w efekcie zwiększyć zyski np. ze sprzedaży.