Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

 
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Masz pomysł na biznes rodzinny, ale nie wiesz jak trafić do klientów, chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności, ale nikt nie rozpoznaje twojej marki? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak dać się poznać w wybranym obszarze.

 

Aktualna strona internetowa

 

Podstawowym narzędziem informowania klientów o produktach danej firmy, oprócz sklepu stacjonarnego, jest strona internetowa. Dlatego konsument musi widzieć, iż dana witryna jest aktualna – zawiera wpisy odnośnie aktualnych świąt, wprowadzane są promocje, informacje o zleceniach, opinie od zadowolonych klientów itd. Warto pamiętać, że wizerunek firmy w internecie powinien być spójny z tym przedstawianym na innych nośnikach – wspólne logo, hasło, kolorystyka budują poczucie silnego, stabilnego przedsiębiorstwa.

 

Dobrze jest zadbać także o to, by adres (fizyczny oraz internetowy) pojawiał się na mapach internetowych, odwiedzanych przez użytkowników. Również na własnym portalu można umieścić odnośnik do mapy.

 

Responsywna strona WWW

 

Należy pamiętać, że konieczne jest dostosowanie każdej formy przekazu (np. sklepu internetowego, portalu o naszym przedsiębiorstwie) do nośników dostępnych na rynku. Responsywna strona internetowa to taka, która będzie czytelna na tablecie, w smartfonie czy w przypadku korzystania z laptopa lub komputera stacjonarnego. Tekst się nie rozbiegnie, zdjęcia wyświetlą się w dobrej jakości, a menu będzie intuicyjnie łatwo dostępne.

 

Prowadzenie social mediów

Marketing internetowy opiera się również na prowadzeniu social mediów. Portale społecznościowe są dzisiaj potężnym narzędziem komunikacyjnym. Dzięki założeniu firmowego profilu po pierwsze zyskamy na wiarygodności. Posiadanie konta to już standard, a ten kto go nie spełnia, może wzbudzać wątpliwości, np. co do legalności istnienia firmy i proponowanych transakcji.

 

Media społecznościowe to jednak przede wszystkim dobry sposób na nawiązywanie kontaktów, badania opinii, nastrojów i tendencji panujących wśród konsumentów. By nawiązać relacje z lokalną grupą docelową, wystarczy dołączyć się do odpowiednich grup i prowadzić interesujące dyskusje. Nie inwestujemy wtedy żadnych pieniędzy, a zyskujemy zaufanie społeczności, do której chcemy dotrzeć z naszym produktem. Jeśli w wypowiedziach odnosimy się do lokalnych wydarzeń, miejsc, inwestycji, powoli sami stajemy się częścią danej wspólnoty.

 

Reklamy w wyszukiwarce

 

Aby skutecznie zapaść w pamięć konsumentów, dobrym rozwiązaniem jest reklama w wyszukiwarkach. Kiedy wpisujemy daną frazę w wyznaczone do tego pole, zanim pojawią nam się konkretne strony, to pierwsze wyniki przyjmują postać reklam. Za pomocą Google Ads wybieramy konkretne słowa kluczowe, pod którymi wyświetli się informacja o naszej firmie – np. sprzątanie Praga Południe, domki nad morzem, jacht na Mazurach.


Należy oczywiście pamiętać, że może być więcej „chętnych” firm na konkretne frazy, zastanówmy się więc, które są najbardziej korzystne. Jest to już rozwiązanie płatne, ale z drugiej strony bardzo precyzyjne.

 

Pozycjonowanie strony

 

Możemy także zadbać o to, by pod reklamami, w tak zwanych naturalnych wynikach wyszukiwania, informacja o naszym portalu wyświetlała się jak najwyżej. Proces ten nosi nazwę pozycjonowania stron. Prowadzi się działania, które zmieniają pozycję naszej witryny. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.

 

Użytkownik z reguły ogranicza swój wybór do kilku początkowych pozycji z listy, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby osiągnąć najlepsze miejsca, pozycjoner przeprowadza tzw. audyt SEO witryny, optymalizuje stronę i dba o rozbudowaną sieć linkowań.

 

Dbanie o wizerunek firmy

 

Projektowanie stron internetowych, pozycjonowanie ich, prowadzenie social media – jeśli mamy czas oraz sposobność, to możemy zrobić to sami. Natomiast jeżeli budowanie wizerunku firmy w internecie nie jest dla nas do końca jasne, zlećmy je agencji interaktywnej.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...
  • Lekarz Stomatolog (Protetyk)

    LUX MED Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja z protetyki lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie protetyki, ukończony kurs ochrony radiologicznej, empatia – Ty dbasz...
  • Lekarz Stomatolog (endodoncja pod mikroskopem)

    LUX MED Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja ze stomatologii zachowawczej z endodoncją lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie endodoncji, ukończony kurs ochrony...
  • Travel Advisor with Danish

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   10 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...
  • Travel Advisor with Norwegian

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 550 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...
  • Travel Advisor with Swedish

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 750 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?