Masz pomysł na biznes rodzinny, ale nie wiesz jak trafić do klientów, chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności, ale nikt nie rozpoznaje twojej marki? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak dać się poznać w wybranym obszarze.
Aktualna strona internetowa
Podstawowym narzędziem informowania klientów o produktach danej firmy, oprócz sklepu stacjonarnego, jest strona internetowa. Dlatego konsument musi widzieć, iż dana witryna jest aktualna – zawiera wpisy odnośnie aktualnych świąt, wprowadzane są promocje, informacje o zleceniach, opinie od zadowolonych klientów itd. Warto pamiętać, że wizerunek firmy w internecie powinien być spójny z tym przedstawianym na innych nośnikach – wspólne logo, hasło, kolorystyka budują poczucie silnego, stabilnego przedsiębiorstwa.
Dobrze jest zadbać także o to, by adres (fizyczny oraz internetowy) pojawiał się na mapach internetowych, odwiedzanych przez użytkowników. Również na własnym portalu można umieścić odnośnik do mapy.
Responsywna strona WWW
Należy pamiętać, że konieczne jest dostosowanie każdej formy przekazu (np. sklepu internetowego, portalu o naszym przedsiębiorstwie) do nośników dostępnych na rynku. Responsywna strona internetowa to taka, która będzie czytelna na tablecie, w smartfonie czy w przypadku korzystania z laptopa lub komputera stacjonarnego. Tekst się nie rozbiegnie, zdjęcia wyświetlą się w dobrej jakości, a menu będzie intuicyjnie łatwo dostępne.
Prowadzenie social mediów
Marketing internetowy opiera się również na prowadzeniu social mediów. Portale społecznościowe są dzisiaj potężnym narzędziem komunikacyjnym. Dzięki założeniu firmowego profilu po pierwsze zyskamy na wiarygodności. Posiadanie konta to już standard, a ten kto go nie spełnia, może wzbudzać wątpliwości, np. co do legalności istnienia firmy i proponowanych transakcji.
Media społecznościowe to jednak przede wszystkim dobry sposób na nawiązywanie kontaktów, badania opinii, nastrojów i tendencji panujących wśród konsumentów. By nawiązać relacje z lokalną grupą docelową, wystarczy dołączyć się do odpowiednich grup i prowadzić interesujące dyskusje. Nie inwestujemy wtedy żadnych pieniędzy, a zyskujemy zaufanie społeczności, do której chcemy dotrzeć z naszym produktem. Jeśli w wypowiedziach odnosimy się do lokalnych wydarzeń, miejsc, inwestycji, powoli sami stajemy się częścią danej wspólnoty.
Reklamy w wyszukiwarce
Aby skutecznie zapaść w pamięć konsumentów, dobrym rozwiązaniem jest reklama w wyszukiwarkach. Kiedy wpisujemy daną frazę w wyznaczone do tego pole, zanim pojawią nam się konkretne strony, to pierwsze wyniki przyjmują postać reklam. Za pomocą Google Ads wybieramy konkretne słowa kluczowe, pod którymi wyświetli się informacja o naszej firmie – np. sprzątanie Praga Południe, domki nad morzem, jacht na Mazurach.
Należy oczywiście pamiętać, że może być więcej „chętnych” firm na konkretne frazy, zastanówmy się więc, które są najbardziej korzystne. Jest to już rozwiązanie płatne, ale z drugiej strony bardzo precyzyjne.
Pozycjonowanie strony
Możemy także zadbać o to, by pod reklamami, w tak zwanych naturalnych wynikach wyszukiwania, informacja o naszym portalu wyświetlała się jak najwyżej. Proces ten nosi nazwę pozycjonowania stron. Prowadzi się działania, które zmieniają pozycję naszej witryny. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.
Użytkownik z reguły ogranicza swój wybór do kilku początkowych pozycji z listy, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby osiągnąć najlepsze miejsca, pozycjoner przeprowadza tzw. audyt SEO witryny, optymalizuje stronę i dba o rozbudowaną sieć linkowań.
Dbanie o wizerunek firmy
Projektowanie stron internetowych, pozycjonowanie ich, prowadzenie social media – jeśli mamy czas oraz sposobność, to możemy zrobić to sami. Natomiast jeżeli budowanie wizerunku firmy w internecie nie jest dla nas do końca jasne, zlećmy je agencji interaktywnej.