We are looking for the extraordinary. We are looking for you! – to hasło przyświecało firmie Ailleron w październiku 2020 roku, kiedy rozpoczęła się kampania The Extraordinary. Kampania miała na celu wzmocnienie wizerunku firmy oraz rekrutację na wyspecjalizowane stanowiska eksperckie z branży IT i bazowała na niestandardowej koncepcji. Całość opierała się na wykorzystaniu szeregu barwnych postaci, przedstawiających eksperta IT, nie tylko jako człowieka zza biurka, ale przede wszystkim barwną osobowość, której nie sposób sprowadzić do nazwy stanowiska.
Pozyskiwanie kandydatów na rynku IT niesie za sobą określone wyzwania. W ramach kampanii promujemy różnorodność, która jest oczekiwana i bardzo ceniona przez kandydatów. W ten nieszablonowy sposób chcieliśmy zaprosić do nas kolejnych profesjonalistów, mogących wnieść “coś swojego” do naszych zespołów – mówi Magdelena Firek, Head of People w Ailleron.
Kampania została przygotowana z dużą precyzją i zaangażowaniem. Zależało nam na tym, by podkreślić różnorodność ludzi i stanowisk występujących w naszej firmie. Ukazać środowisko, w którym nasi pracownicy czują się dobrze i w którym mogą rozwijać swój potencjał – dodaje Anna Drużkowska, odpowiadająca za marketing w Ailleron.
Obserwując różne kampanie dla branż z sektora IT, można odnieść wrażenie, że są one bardzo szablonowe i powielane. Nie możemy zapominać, że Extraordinary Campaign kierowana była do odbiorców z generacji Y i Z. By przyciągnąć ich uwagę, potrzeba interesującego bodźca wizualnego. Kampania Ailleron taka właśnie była. Cieszyła, dziwiła, szokowała, intrygowała – budziła wiele różnorodnych emocji. Dzięki temu kandydaci nie omijali jej i nie przewijali obojętnie pojawiających się na wallu reklam. Jednym z celów kampanii było również pokazanie firmy z nieco innej strony. Projekty z branży IT wymagają od pracowników zaangażowania, wiedzy, doświadczenia, ciągłego rozwoju. Praca w Ailleron odbywa się jednak w przyjaznej, luźnej atmosferze. Każdy znajdzie tu swoje miejsce, ponieważ otwartość na różnorodność, akceptacja i tolerancja to pewne podstawy.
Komunikacja miała odzwierciedlać fakt, że Ailleron to firma stabilna i silna. Mimo obecnej kryzysowej sytuacji stale zwiększa zatrudnienie, poszukując najlepszych ekspertów IT.
The Extraordinary Campaign to nie tylko przykuwający uwagę landing page, spoty reklamowe, ale również precyzyjnie targetowana kampania na stronach internetowych i w social media. Odnośniki do stron Ailleron pojawiły się na stronach branżowych i witrynach z ofertami pracy. Towarzyszyły im również artykuły specjalistyczne pokazujące dobre praktyki - na co dzień wykorzystywane w firmowych projektach.