Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Druga odsłona kampanii wizerunkowej Arla Global Shared Services

Druga odsłona kampanii wizerunkowej Arla Global Shared Services

 
Druga odsłona kampanii wizerunkowej Arla Global Shared Services

O kampanii EB dla Arla GGS opowiada Joanna Grzegorzewska, Talent Acquisition Manager w Arla Global Shared Sevices.

 

Video We are Arla GSS z korporacyjnymi krówkami w garniturach staje się powoli klasykiem. Spotykamy się z informacjami o analizach naszej pierwszej kampanii na uczelniach, w pracach magisterskich. Niedawno kandydat powiedział mi w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, że przykład naszych działań opisywany jest w książce o EB, którą czyta. W nadsyłanych aplikacjach kandydaci piszą: Muuuuusisz mnie poznać albo wklejają zdjęcie w krowiej masce. To jest coś. To działa.

 

Nasza pierwsza kampania tak jak miała – zwróciła uwagę na nasze centrum, uświadomiła kandydatom, że Arla to nie tylko świetne jakościowo produkty spożywcze, mleczne, ale także dojrzałe centrum usług dla Arli globalnie. Chcieliśmy przyciągnąć uwagę, zaznaczyć, jak pracuje jednostka sektora SSC/BPO. Co więcej – kampania nie była ładnym obrazkiem, ale przekazywała opinie pracowników Arli, zebrane od nich w trakcie spotkań tzw. focus grup, za co Arlę cenią jako pracodawcę. To sprawiło, że komunikat był wiarygodny, a dodatkowo – i to było odkrycie, którego dokonaliśmy w samej firmie – wzmocnił naszych pracowników, ich poczucie identyfikacji z marką Arla. A tak chcieliśmy się odróżnić od spożywki.

 

Ale od 2018 już trochę minęło, a właśnie w tym roku ruszyliśmy z ogromnym projektem insourcingu ról IT do organizacji. Praca realizowana przez zewnętrznych konsultantów IT dla Arli miała zostać przekazana pracownikom zatrudnionym w Gdańsku. Poza projektem naboru ponad 100 osób do firmy, rozwijał się serwis HR-owy (HR Service Delivery), Procurement rozpoczął prace dalszego rozwoju Ariby i zacieśniał współpracę z koleżeńskim zespołem z Danii, Finanse wprowadzały automatyzacje i roboty. Działo się! Musieliśmy o tym opowiedzieć! O tym, że mamy różnorodne funkcje biznesowe, że jesteśmy doradcami dla pracowników i biznesu, że działamy wg najnowszych standardów w sektorze.

 

We deal with business the Scandinavian way

 

Scenariusz działania i przygotowań – podobny. Wpierw grupy focusowe, teraz o szerszym zakresie, w każdej funkcji (uprzednio tylko finanse), a jednocześnie porównanie obrazu Arla 2017 z Arla 2019. Informacja zwrotna – tak cenna – przedstawiona HR BP i managementowi, aby miał świadomość, nad czym musimy pracować. Dla działu Talent Acquisition i EB – raport stanowił podstawę zrewidowania wcześniej wybranych atrybutów marki pracodawcy Arla GSS. Tak jak we wcześniej kampanii pozostaliśmy wierni następującej charakterystyce naszego pracodawcy: dobra atmosfera pracy, możliwości rozwoju, brak dress code (bądź sobą), elastyczny czas pracy. Jednak tym razem chcieliśmy przyjąć formę łatwiejszą do zrealizowania i przekazania w social mediach. Był wrzesień 2019 – nawet nie mogliśmy się spodziewać jak bardzo serialowa forma i skupienie się na działaniach online okażą się odpowiedzią na niespodzianki 2020 roku.

 

Minutowe odcinki dwóch sezonów dostępne co tydzień na Instagramie i na Facebooku, wystartowały na koniec 2019.
Wpierw niewinnie – krótkie zapowiedzi takie jak rozpakowanie Arlowych prezentów czy życzenia udanego Christmas ‘break’ (czy chwytacie dwuznaczność?). Aż w końcu START kampanii serialu. Kto by się spodziewał, że tak trafnie odniesie się do 2020?

 

Oba sezony dostępne na naszym kanale YouTube.  Nasze ulubione odnoszą się do:

  • Diversity
  • Ekologii promowanej w organizacji, będącej jednym z głównych elementów naszej strategii Sustinability na 2030 i 2050 rok
  • Rekrutacji IT – szukaliśmy przecież bohaterów!
  • Dress Code – bądź sobą

Aż nadszedł marzec… obserwowaliśmy co się dzieje na rynku, a sami domykaliśmy kolejne projekty rekrutacji, przechodząc na online, jeśli chodzi o naszą pracę, ale także cały onboarding nowych pracowników. To było możliwe! To się działo naprawdę. Z materiału, który miał promować możliwości home office i elastyczny czasu pracy powstało video, które idealnie wpisało się w czas kwarantanny i konieczności wypracowania nowych nawyków pracy przez narzędzia elektroniczne i zdalnej komunikacji.

 

Kolejne odcinki drugiego sezonu (4,5,6) odwoływały się do pracy z domu, do tęsknoty za biurem. Finalny długi odcinek z nagraniami zza kadru poruszył w nas najczulszą strunę, tęskniliśmy za sobą jeszcze bardziej.

Aby rozweselić pracowników i obserwatorów naszych profili nawiązaliśmy współpracę z Andrzejem Milewskim (Andrzej Rysuje), który zachował ‘personę’ korpokrówki w swoich grafikach, komentując aktualne wydarzenia społeczne i polityczne, czy to nakaz noszenia maseczek, czy wybory, a także odnosząc się do usprawnień w procesach produkcyjnych Arli na świecie (wprowadzenie ciężarówek napędzanych krowimi plackami :-D).

Choć kampania oficjalnie zakończyła się wraz z ostatnim majowym odcinkiem, nie osiadamy na laurach. Jesienią przygotowaliśmy video – przede wszystkim dla pracowników, w którym sygnalizujemy, że nasze biuro za nimi tęskni. Puste przestrzenie, widoki biurek, ekspresu do kawy, piękne słońce wzruszyły niejedną osobę.

 

 

Nasze wysiłki i pomysły zostały docenione – na koniec listopada ogłoszono wyniki konkursu Siła Przyciągania organizowanego przez Puls Biznesu. Arla GSS otrzymała nagrodę główną w kategorii Employer branding – kampania wizerunkowa.

 

arla-eb-kampania-pracapl

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Mistrz Elektroepilacji

    ELEKTROEPILACJA.PL SP. Z O.O.   Warszawa, Ochota    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie  pełny etat   4 242 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Opis stanowiska: Przeprowadzanie zabiegów elektroepilacji, Indywidualne doradztwo dla klientów w zakresie przeprowadzanych zabiegów, Dbanie o najwyższe standardy obsługi klienta i higieny pracy, Aktywny udział w życiu salonu i jego promocji.
  • Pomocnik budowlany

    AMB GEBÄUDESERVICE GmbH   Niemcy, Berlin   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Doświadczenie na podobnym stanowisku; Prawo jazdy kat. B, mile widziane BE; Umiejętność pracy w zespole; Motywacja; Mile widziane doświadczenie w pracy za granica;
  • Starszy Specjalista / Starsza Specjalistka ds. Analityki

    POLPHARMA S.A.   Starogard Gdański    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków Opracowywanie i walidacja chromatograficznych metod analitycznych (LC) połączonych z tandemową spektrometrią mas (MS/MS) - analizy ilościowe; Wykonywanie i nadzorowanie badań analitycznych LC-MS/MS; Prowadzenie bieżących zapisów z badań zgodnie z zasadami...
  • Konsultant / Konsultantka - telefoniczna i mailowa obsługa klienta

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Aplikuj, jeśli lubisz kontakt z klientem - telefoniczny i mailowy; potrafisz aktywnie słuchać klienta i rozpoznawać jego potrzeby; znasz język polski (angielski jest dodatkowym atutem) obsługa komputera jest Ci bliska; chcesz pracować na pełny etat lub 3/4 etatu w systemie zmianowym (także...
  • Online Advertising Campaign Optimiser - Fluent Dutch

    MAJOREL POLSKA   Kraków, Quattro Business Park    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    As an Advertising Campaign Optimizer, you will be part of a multinational team, building new campaigns, optimizing and localizing existing campaigns for customers. You will use your marketing skills to review the client’s business model and website and implement the best optimization strategy to...
  • Content Reviewer - Fluent Bulgarian

    MAJOREL POLSKA   Kraków, Tertium Business Park    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    As a Content Reviewer you will be responsible for the day to day management of potentially sensitive internet content, ensuring a quality experience is provided to millions of internet users. As a reviewer you will have the opportunity to make a significant and direct impact on the quality of our...

Najnowsze artykuły

Wigilia firmowa, prezenty świąteczne – jak wliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?

Wigilia firmowa, prezenty świąteczne – jak wliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?

Organizując świąteczne spotkanie w biurze i rozdając upominki dla pracowników czy klientów, przedsiębiorcy muszą mieć świadomość, że każda darowizna może wywoływać skutki podatkowe. Czy prezent na święta Bożego Narodzenia podlega opodatkowaniu? Jak zaksięgować świąteczne wydatki firmy? Wyjaśniamy, kiedy wydatek może stanowić koszt uzyskania przychodu.

„Trzynastka” – dodatkowe wynagrodzenie roczne, komu przysługuje, jak obliczać

„Trzynastka” – dodatkowe wynagrodzenie roczne, komu przysługuje, jak obliczać

Na koniec roku niektórzy otrzymają dodatkowe wynagrodzenie roczne – tzw. trzynastkę. Nie ma ona charakteru powszechnego, zgodnie z przepisami przewidziana jest dla określonej grupy zawodów. Co więcej, trzynastkę łatwo stracić np. przez nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy. Wyjaśniamy, kto i kiedy otrzyma dodatkowe wynagrodzenie, a także jaka jest jego wysokość za 2024 rok.

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

– Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Trwa rekrutacja do polskiej stacji polarnej. Czy warto się zgłosić?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Dyskusje o wolnej od pracy Wigilii czy wolnym Wielkim Piątku toczą się od dawna... a co z sylwestrem? 31 grudnia należy do dni, w których większość z nas jest zajęta przygotowywaniem się do zabawy noworocznej – w związku z czym skupić się na pracy jest wyjątkowo trudno. Póki co w Polsce sylwester nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, a jak jest w innych krajach Europy?