O kampanii EB dla Arla GGS opowiada Joanna Grzegorzewska, Talent Acquisition Manager w Arla Global Shared Sevices.
Video We are Arla GSS z korporacyjnymi krówkami w garniturach staje się powoli klasykiem. Spotykamy się z informacjami o analizach naszej pierwszej kampanii na uczelniach, w pracach magisterskich. Niedawno kandydat powiedział mi w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, że przykład naszych działań opisywany jest w książce o EB, którą czyta. W nadsyłanych aplikacjach kandydaci piszą: Muuuuusisz mnie poznać albo wklejają zdjęcie w krowiej masce. To jest coś. To działa.
Nasza pierwsza kampania tak jak miała – zwróciła uwagę na nasze centrum, uświadomiła kandydatom, że Arla to nie tylko świetne jakościowo produkty spożywcze, mleczne, ale także dojrzałe centrum usług dla Arli globalnie. Chcieliśmy przyciągnąć uwagę, zaznaczyć, jak pracuje jednostka sektora SSC/BPO. Co więcej – kampania nie była ładnym obrazkiem, ale przekazywała opinie pracowników Arli, zebrane od nich w trakcie spotkań tzw. focus grup, za co Arlę cenią jako pracodawcę. To sprawiło, że komunikat był wiarygodny, a dodatkowo – i to było odkrycie, którego dokonaliśmy w samej firmie – wzmocnił naszych pracowników, ich poczucie identyfikacji z marką Arla. A tak chcieliśmy się odróżnić od spożywki.
Ale od 2018 już trochę minęło, a właśnie w tym roku ruszyliśmy z ogromnym projektem insourcingu ról IT do organizacji. Praca realizowana przez zewnętrznych konsultantów IT dla Arli miała zostać przekazana pracownikom zatrudnionym w Gdańsku. Poza projektem naboru ponad 100 osób do firmy, rozwijał się serwis HR-owy (HR Service Delivery), Procurement rozpoczął prace dalszego rozwoju Ariby i zacieśniał współpracę z koleżeńskim zespołem z Danii, Finanse wprowadzały automatyzacje i roboty. Działo się! Musieliśmy o tym opowiedzieć! O tym, że mamy różnorodne funkcje biznesowe, że jesteśmy doradcami dla pracowników i biznesu, że działamy wg najnowszych standardów w sektorze.
We deal with business the Scandinavian way
Scenariusz działania i przygotowań – podobny. Wpierw grupy focusowe, teraz o szerszym zakresie, w każdej funkcji (uprzednio tylko finanse), a jednocześnie porównanie obrazu Arla 2017 z Arla 2019. Informacja zwrotna – tak cenna – przedstawiona HR BP i managementowi, aby miał świadomość, nad czym musimy pracować. Dla działu Talent Acquisition i EB – raport stanowił podstawę zrewidowania wcześniej wybranych atrybutów marki pracodawcy Arla GSS. Tak jak we wcześniej kampanii pozostaliśmy wierni następującej charakterystyce naszego pracodawcy: dobra atmosfera pracy, możliwości rozwoju, brak dress code (bądź sobą), elastyczny czas pracy. Jednak tym razem chcieliśmy przyjąć formę łatwiejszą do zrealizowania i przekazania w social mediach. Był wrzesień 2019 – nawet nie mogliśmy się spodziewać jak bardzo serialowa forma i skupienie się na działaniach online okażą się odpowiedzią na niespodzianki 2020 roku.
Minutowe odcinki dwóch sezonów dostępne co tydzień na Instagramie i na Facebooku, wystartowały na koniec 2019.
Wpierw niewinnie – krótkie zapowiedzi takie jak rozpakowanie Arlowych prezentów czy życzenia udanego Christmas ‘break’ (czy chwytacie dwuznaczność?). Aż w końcu START kampanii serialu. Kto by się spodziewał, że tak trafnie odniesie się do 2020?
Oba sezony dostępne na naszym kanale YouTube. Nasze ulubione odnoszą się do:
- Diversity
- Ekologii promowanej w organizacji, będącej jednym z głównych elementów naszej strategii Sustinability na 2030 i 2050 rok
- Rekrutacji IT – szukaliśmy przecież bohaterów!
- Dress Code – bądź sobą
Aż nadszedł marzec… obserwowaliśmy co się dzieje na rynku, a sami domykaliśmy kolejne projekty rekrutacji, przechodząc na online, jeśli chodzi o naszą pracę, ale także cały onboarding nowych pracowników. To było możliwe! To się działo naprawdę. Z materiału, który miał promować możliwości home office i elastyczny czasu pracy powstało video, które idealnie wpisało się w czas kwarantanny i konieczności wypracowania nowych nawyków pracy przez narzędzia elektroniczne i zdalnej komunikacji.
Kolejne odcinki drugiego sezonu (4,5,6) odwoływały się do pracy z domu, do tęsknoty za biurem. Finalny długi odcinek z nagraniami zza kadru poruszył w nas najczulszą strunę, tęskniliśmy za sobą jeszcze bardziej.
Aby rozweselić pracowników i obserwatorów naszych profili nawiązaliśmy współpracę z Andrzejem Milewskim (Andrzej Rysuje), który zachował ‘personę’ korpokrówki w swoich grafikach, komentując aktualne wydarzenia społeczne i polityczne, czy to nakaz noszenia maseczek, czy wybory, a także odnosząc się do usprawnień w procesach produkcyjnych Arli na świecie (wprowadzenie ciężarówek napędzanych krowimi plackami :-D).
Choć kampania oficjalnie zakończyła się wraz z ostatnim majowym odcinkiem, nie osiadamy na laurach. Jesienią przygotowaliśmy video – przede wszystkim dla pracowników, w którym sygnalizujemy, że nasze biuro za nimi tęskni. Puste przestrzenie, widoki biurek, ekspresu do kawy, piękne słońce wzruszyły niejedną osobę.
Nasze wysiłki i pomysły zostały docenione – na koniec listopada ogłoszono wyniki konkursu Siła Przyciągania organizowanego przez Puls Biznesu. Arla GSS otrzymała nagrodę główną w kategorii Employer branding – kampania wizerunkowa.