Biuletyn firmowy – co to jest
Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie biuletynu firmowego. Jest on traktowany jako narzędzie komunikacji wewnętrznej. Newsletter najczęściej stosuje się w dużych firmach, które mają sporo działów. Dla nich gazetka firmowa okazuje się świetnym informatorem. Istotne jest, co znajdzie się w treści poszczególnych artykułów.
Przede wszystkim należy znaleźć odpowiedniego redaktora. Nie każda osoba będzie się nadawała do redagowania i wiadomości. Trzeba się także liczyć z tym, że zaangażowanym w tworzenie firmowego newslettera dojdą dodatkowe zadania. Redakcję i wydawanie biuletynu często zleca się firmie zewnętrznej. Jest to jednak dość kosztowne, dlatego najpierw warto zastanowić się, jakie środki finansowe chcemy przeznaczyć na ten cel.
Jeśli gazetka firmowa będzie prowadzona przez pracowników, to najczęściej zajmują się nią osoby z działów związanych z komunikacją wewnętrzną. O czym pisać? Przede wszystkim newsletter firmowy powinien być zgodny z polityką przedsiębiorstwa. Przypadkowo pojawiające się artykuły nie będą miały wartości informacyjnej. Na początku warto zapytać pracowników, jakie mają oczekiwania wobec gazety.
Tematy w biuletynie mogą dotyczyć najnowszych rozwiązań lub innowacji wprowadzonych w poszczególnych działach, sprawozdania z ważnego spotkania, informacji o rozpoczęciu współpracy z nowym kontrahentem. Warto także wprowadzić część poradnikową, w której będą poruszane kwestie np. radzenia sobie ze stresem w pracy. Istotne jest także poruszenie najważniejszych kwestii organizacyjnych np. zmian w zarządzie lub w harmonogramie pracy, omawianie wyników finansowych czy zaprezentowanie nowo zatrudnionych osób.
Ciekawym rozwiązaniem mogą okazać się wywiady z pracownikami, którzy mają nietuzinkową pasję bądź właśnie wrócili z niesamowitej podróży po dżungli amazońskiej. Część firm wprowadza do biuletynów dział kulinarny, w którym są prezentowane przepisy miłośników gotowania.
Gazetka firmowa – korzyści
Jak już wcześniej zostało wspomniane, biuletyn pełni głównie funkcję informacyjną. Warto zadbać także o formę artykułów. Długie i nudne przedstawienie statystyk raczej nie zachęci nikogo do czytania, a przecież chodzi o to, aby jak najwięcej ludzi zapoznało się firmową gazetkę. Publikacja wewnętrznego biuletynu może też wpływać na motywację zatrudnionych osób oraz identyfikowanie się z przedsiębiorstwem. Dzięki gazetce zakładowej rozwija się współpraca pomiędzy poszczególnymi działami.