W branży bankowej - bankowcy, w sprzedaży - handlowcy, w prawniczej - prawnicy, a w FMCG zatrudnienie może znaleźć większość specjalistów.
Rozmawiamy o tym z Małgorzatą Mulik z firmy Stovit, która zajmuje produkcją soków owocowych.
Portal Praca.pl: Jakie stanowiska oferuje dzisiaj branża FMCG?
Małgorzatą Mulik: Obserwuję bardzo duże zmiany na rynku. Pojawiają się coraz większe możliwości w obszarach, które w ostatnich kilku latach były trochę odsunięte na margines. Jeszcze niedawno marketing i sprzedaż były działami wiodącymi, dziś rozwija się część inżynieryjna. Wyraźnie dostrzega się znaczenie inżynierów i wcale nie jest łatwo ich pozyskać. Nieustannie ważne są stanowiska związane z zarządzaniem finansami i controllingiem, jak i nowe stanowiska sprzedażowe, np. managerowie odpowiedzialni za rozwój sprzedaży, poszukiwanie nowych możliwości sprzedażowych.
Portal Praca.pl: Wielu osobom FMCG kojarzy się przede wszystkim z pracą w marketingu i reklamie. Czy faktycznie specjaliści z tych dziedzin mogą liczyć na pracę?
Małgorzatą Mulik: Marketing swoją dynamikę rozwoju przeżył już jakiś czas temu. Przez kilka lat był na rynku bardzo duży popyt na specjalistów w tej dziedzinie. Wielu młodych ludzi zdawało sobie z tego popytu sprawę, wybierało odpowiednie kierunki, była więc również podaż. W tej chwili te możliwości rynkowe nie są już tak szerokie, jak kiedyś. Przy rozwijaniu nowego biznesu bazowaliśmy na tych zasobach marketingowych, które już mieliśmy. Jednak wydaje mi się, że marketing to obszar na tyle "rynkowy", że zawsze będzie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie.
Portal Praca.pl: Czy konkurencyjność firm FMCG będzie polegać na zagarnianiu nowych rynków?
Małgorzatą Mulik: Wszystko idzie w kierunku indywidualności. Z jednej strony każdy próbuje stworzyć coś, co będzie nie do podrobienia, z
drugiej stara się, by klient otrzymywał produkt zgodny z jego oczekiwaniami. Myślę, że strategie w FMCG będą coraz bardziej różnorodne i zaczną podbijać nowe rynki. W tym celu trzeba zatrudniać coraz to nowych ludzi, ze świeżymi pomysłami.
24.07.2008