Marketing internetowy to obecnie jeden z filarów kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa. Jeśli jest skuteczny, przyciąga użytkowników sieci do witryny firmy, czyli inaczej – zwiększa ruch na stronie. Pomaga w tym tzw. remarketing – co to jest?
Remarketing: co to?
Remarketing jest jedną ze strategii marketingowych należących do programu Google AdWords. Głównym celem remarketingu jest dotarcie do tych konsumentów, którzy już kiedyś przeglądali ofertę zamieszczoną na stronie internetowej – w szczególności w sklepie online – ale z jakichś powodów nie dokonali zakupu.
Użytkownik sieci ponownie dostaje informację o wcześniej przeglądanych produktach, najczęściej w formie grafik, na które napotyka w czasie przeglądania sieci. Dzięki temu może jeszcze raz przemyśleć ich zakup. Jeśli kliknie w ofertę, zostaje przekierowany na stronę docelową – czyli do sklepu, dokładnie tam, gdzie ma możliwość nabycia przedmiotu /skorzystania z usługi itp..
Opisana wyżej strategia to tzw. remarketing dynamiczny, a więc taki, który dostosowuje się do zachowania użytkownika. Niekiedy firmy stosują też remarketing statyczny, w ramach którego wyświetlana jest jedna, konkretna oferta, bez względu na to, które produkty konsument oglądał wcześniej na stronie.
Jak działa remarketing?
Jak wspomnieliśmy, reklama wcześniej oglądanych produktów najczęściej przybiera formę niewielkich obrazków, gdyż forma graficzna, zdjęcie produktu itp, najbardziej przemawia do użytkowników sieci. Takie grafiki pojawiają się na przykład na marginesach czy w innych miejscach przeglądanych witryn. Skąd się tam biorą?
Wszystko dzięki działaniu ciasteczek, czyli plików cookies. Gromadzą one informacje o tym, jakie strony odwiedzaliśmy, a następnie pozwalają na uruchomienie konkretnej reklamy na innej witrynie – takiej, która należy do sieci reklamowej Google’a – AdSense.
Remarketing: zalety
Remarketing przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim zwiększa ruch na stronie online. Spersonalizowane reklamy nie tylko przyciągają potencjalnych klientów, ale też w krótkim czasie realnie przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży. Ponadto marka firmy trwale zapisuje się w pamięci użytkowników, jeśli jest im co jakiś czas pokazywana. A to pozwala na budowanie długofalowej relacji z klientami.
Remarketing jest zwykle pozytywnie odbierany również przez konsumentów – nie muszą ponownie przeglądać całej oferty sklepu, ale pokazuje się im to, czym i tak byli zainteresowani.
Remarketing: cena
Koszt remarketingu jest zależny od liczby kliknięć w ofertę, przekierowującą na stronę docelową. Jeśli konsument dotarł do oferty w inny sposób, nie przez kliknięcie w baner reklamowy, wówczas opłata nie jest naliczana.
Ile kosztuje kliknięcie? Ceny zaczynają się już od kilku groszy, a kończą nawet na kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych.
Remarketing przedsiębiorca może rozpocząć samodzielnie – instrukcja znajduje się w Centrum Pomocy – Google Ads. Niemniej na rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się prowadzeniem kampanii remarketingowej. Przykładowa cena jednej kampanii rozpoczyna się od 150 zł.