Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

 
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Spis treści

Budowanie marki osobistej – dlaczego warto to robić

 

Czym jest marka osobista? Dlaczego powinniśmy zadbać o ten element, przy kreowaniu swojego zawodowego profilu? Odpowiedź jest bardzo prosta – żeby dobrze sprzedać się przyszłemu pracodawcy (lub klientom, jeśli planujemy działalność na własną rękę).


Choćby nasze umiejętności były szeroko rozwijane, przygotowanie merytoryczne do stanowiska prezentowało poziom międzynarodowy, to zaniedbując personal branding i możemy polec w procesie rekrutacji.


Dziś prawie wszystko co znajduje się w obszarze naszego zainteresowania, jesteśmy w stanie sprawdzić w internecie. Porównuje się ceny i asortyment sklepów, czyta się doświadczenia użytkowników jakiegoś sprzętu, osób korzystających z danej usługi. My sami poszukując zatrudnienia przeglądamy opinie o pracodawcy, często guglując firmę, ale też właścicieli i nazwisko rekrutera, który do nas zadzwonił, zapraszając na rozmowę kwalifikacyjną.


Nie należy się więc dziwić, że również firmy robią odpowiedni research, dotyczący naszej osoby. I właśnie dlatego budowanie marki może odegrać kluczowe znaczenie w przypadku próby nawiązania kontaktów z przedsiębiorstwem, w którym chcemy się zatrudnić.

 

Social media a budowanie marki osobistej

 

Gdzie najlepiej kreować swój wizerunek? Oczywiście odpowiedzią są social media. Po pierwsze nie kosztuje nas to nic więcej poza własną pracą włożoną w stworzenie odpowiedniego konta (ewentualnie opłaty pobierają portale np. za wersje premium w promowaniu profilów, za częstotliwość wyświetlania itd.).


Co zrobić, by nasz osobisty social media marketing przyniósł widoczne efekty? Na początku przyda się krótka autorefleksja na temat tego, co chcemy osiągnąć. Czy rozkręcamy własny biznes w sieci, czy raczej chcemy zwrócić uwagę interesującego nas pracodawcy? Po ustaleniu priorytetów należy stworzyć odpowiedni profil, stronę internetową, konta w mediach społecznościowych. Treści powinny być przejrzyste, odpowiadające na wszystkie ważniejsze pytania, wątpliwości, które chciałby rozwiać klient lub pracodawca przed podjęciem decyzji o współpracy.


Bardzo ważne jest także, by udzielać się na branżowych forach, w dyskusjach na portalach tematycznych itd. Merytoryka oraz sposób formułowania wypowiedzi może bardzo pomóc w budowaniu marki. Rzetelnie przekazywane informacje mogą pokazać nas jako profesjonalistów i osoby zaangażowane w swoją branżę.


Należy pamiętać, że media społecznościowe to też nasze prywatne profile i konta na popularnych portalach. Aby rekruterzy nie natrafili na treści, których nie chcemy rozpowszechniać powinniśmy zmienić ustawienia dostępności, zablokować widoczność profilu, fotografii, wpisów itd. dla osób, których nie znamy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Doradca Klienta w Dziale Guest Relations

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Twoje obowiązki: Przyjmowanie zgłoszeń i reklamacji od Klientów (drogą telefoniczną oraz e-mailowa), Kontakt z Klientami, działami firmy oraz podmiotami zewnętrznymi w celu rozpatrzenia reklamacji, Procesowanie reklamacji pomiędzy Działami Firmy a podmiotami zewnętrznymi, Koordynacja...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?