Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Smart office – czym jest inteligentne biuro?

Smart office – czym jest inteligentne biuro?

 
Smart office – czym jest inteligentne biuro?

Inteligentne biuro/ smart biuro – to hasła coraz częściej wpisywane przez pracodawców w ogłoszeniach w rubryce: „dlaczego warto z nami pracować”. Nowoczesne budynki w centrum miasta albo innej dobrze skomunikowanej z resztą miasta lokalizacji, aranżacja wnętrz biura zachwycająca nowoczesnością i designem. Czym jeszcze wyróżnia się takie miejsce? W jaki sposób budynek może być inteligentny?

 

Smart biuro – definicja


Przedsiębiorca, który chce, by jego biznes był określany jako smart firma, nie może za siedzibę działalności obrać miejsca, gdzie od sufitu odpada tynk, kolor ścian w biurze przywodzi na myśl szkolną stołówkę, a meble recepcyjne pamiętają końcówkę lat 90’. Choćby zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, trudno uznać taki biurowiec za budynek inteligentny. Smart biuro to cały system wielofunkcyjnych rozwiązań: nowoczesne aranżacje, wnętrza biurowe – ergonomiczne i wygodne w użytkowaniu oraz strefa relaksu, gdzie można zregenerować siły w komfortowych warunków, a także technologia wspierająca i ułatwiająca pracę człowieka.

 

Aranżacja biura typu smart


W takim biurze nie chodzi tylko o aranżację wnętrz, która cieszy oko i pozwala na ergonomiczną, efektywną pracę. Ogromną rolę odgrywa też technologia, diametralnie zmieniająca środowisko pracy. Automatyzacja procesów pozwala zaoszczędzić czas pracowników – wirtualny asystent wyręcza ich w prostych zadaniach, nowoczesne systemy sprawiają, że komunikacja jest jasna i szybka. Z poziomu telefonu można np. układać grafiki, rezerwować pokój konferencyjny itd.

 

Zalety smart office

 

1. Nowoczesne biuro przede wszystkim sprzyja wydajności i jest bezpieczne. Innowacyjne rozwiązania mają ułatwić pracę i można powiedzieć, że spełniają tę funkcję. W wygodnym biurze pracuje się łatwiej, przyjemniej. System smart, który zapewnia optymalną temperaturę i wilgotność w pomieszczeniach, otwieranie drzwi kartą magnetyczną czy czytnikiem linii papilarnych i automatyczne oznaczanie obecności, zamiast wpisywania się w zeszyt to tylko niektóre rozwiązania pozwalające zaoszczędzić czas i podnieść jakość pracy.

2. Ekologia i oszczędność zasobów. Nowoczesna aranżacja przestrzeni biurowej musi być proekologiczna. Sprzyja temu np. elektroniczny obieg dokumentów zamiast gromadzenia wydruków, energooszczędne oświetlenie biura.

3. Smart office pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, która dzięki nowoczesnej aranżacji wnętrz jest postrzegana, jako pracodawca dbający o komfort pracowników, ale też innowacyjna marka, przyciągająca uwagę klientów, korporacja nastawiona na rozwój.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 06.08.2024r. Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.