Boże Narodzenie to czas odpoczynku w gronie rodziny, świętowania przy wspólnym stole, obdarowywania się prezentami. Te tradycje już dawno przeniosły się także na zawodowy grunt. Pracodawcy organizują zakładowe wigilie, wręczają prezenty świąteczne dla pracowników. W dobrym tonie jest także wręczanie podarunków kluczowym klientom. W tym przypadku bardzo ważny jest pomysł na prezenty świąteczne. Co podarować klientom biznesowym, partnerom firmy? Oto kilka możliwości w budżecie do 100 i 200 zł.
Pomysły na prezenty świąteczne dla klientów:
-
upominki do 100 zł
Podarunki nie muszą kosztować fortunę. Co więcej, zbyt kosztowny prezent może wydać się obdarowanemu przesadnie wystawny, zobowiązujący do odwdzięczenia się. Nie o taki efekt w tym przypadku chodzi. Klient, którego wyróżni się świątecznym upominkiem, powinien poczuć się doceniony, wiedzieć, że relacje z nim są dla firmy bardzo ważne.
Świetnym pomysłem jest personalizacja prezentów. Jeśli mamy wiedzę, że dany klient zawsze na spotkaniu prosi o zieloną herbatę, możemy przygotować zestaw herbat, w której jego ulubiony rodzaj zagra pierwsze skrzypce.
Jako prezenty na święta dla klientów przedsiębiorcy często wybierają też zestaw miodów, butelkę dobrego wina, bombonierę, świece zapachowe czy estetyczne ozdoby choinkowe, np. ręcznie robione bombki.
-
upominki do 200 zł
Mając większy budżet na prezenty na Boże Narodzenie dla ważnych klientów i kontrahentów, wielu przedsiębiorców stawia na kosze upominkowe czy skrzynki, na których można wygrawerować życzenia i firmowe logo.
Niezależnie od wartości prezentu, koniecznie należy zadbać o jego estetykę. Dołączona kartka z życzeniami i logo to podstawa, ale ważne jest też opakowanie prezentów. Można dołączyć pachnące plastry suszonej pomarańczy, świąteczne ozdoby. Upominki nie powinny być też takie same jak rok wcześniej! Brak inwencji i nowego pomysłu na prezenty gwiazdkowe zostanie odebrany negatywnie – jako małe zaangażowanie i przygotowanie upominków "od niechcenia".
Prezenty na święta dla klientów – dlaczego warto je dawać?
Prezenty świąteczne dla klientów i partnerów biznesowych to dziś niepisana tradycja i miły gest, pozwalający budować pozytywne relacje, wywoływać dobre wrażenie. Z pewnością prezent sprawi, że obdarowany na długo zapamięta firmę. Bliższe więzi to większe zaufanie, które może zaprocentować w przyszłości jeszcze lepszą współpracą czy zaważyć na wyborze danego przedsiębiorstwa przez klienta.
Oczywiście tak pozytywne efekty przyniosą wyłącznie prezenty świąteczne, które są wyważone, eleganckie i przydatne. Zestaw długopisów opatrzonych firmowym logo, bezużyteczne gadżety reklamowe czy tani alkohol nikogo nie przekonają do tego, że ktokolwiek dołożył większych starań do przygotowania podarków.