Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

 
Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

Praca w reklamie i marketingu jest odpowiednia dla osób kreatywnych i mających zdolności sprzedażowe. Marketing to dziedzina, która stale się rozwija, a wraz z nią – zapotrzebowanie na pracowników. Sprawdź, czy masz predyspozycje na specjalistę ds. marketingu, gdzie szukać pracy i na jakie zarobki możesz liczyć w tej branży.

 

Praca w reklamie – gdzie szukać?

 

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, co to jest marketing. Zgodnie z definicją Internetowej Encyklopedii PWN są to: „działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku”. Istnieje wiele rodzajów marketingu, na przykład marketing relacji, bezpośredni, sensoryczny czy afiliacyjny.

 

Niezależnie od przyjętej strategii i wykorzystywanych narzędzi obowiązkiem specjalisty ds. marketingu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców w celu odpowiedniego zaprezentowania produktu lub usługi. Efektem sprawnie poprowadzonej kampanii promocyjnej jest przyciągnięcie do sklepu klientów i potencjalnych klientów (np. niezainteresowanych aktualnie oferowanym produktem, ale wykazujących zainteresowanie innymi ofertami w przyszłości).

 

Marketingowiec może wykonywać pracę w agencji reklamowej, w dziale marketingu firmy handlowej, usługowej, prowadzącej działalność kulturalną czy z branży medialnej.

 

Praca w marketingu: dla kogo?

 

Skuteczne reklamowanie firmy, produktu, usługi, wydarzenia itp. to trudne i złożone zadanie. Dlatego firmy szukające osób pracy w marketingu preferują kandydatów po studiach kierunkowych, np. marketing i zarządzanie, reklama i nowe media, public relations bądź pokrewnych.

 

Praca w dziale reklamy czy w agencji marketingowej wiąże się zwykle z dużym stresem, presją na osiągnięcie założonych wyników i pozyskaniem klientów, a także koniecznością pracy pod presją czasu. Nie każdy się w niej sprawdzi. Idealny kandydat powinien:
• być komunikatywny,
• myśleć nieszablonowo, mieć bogatą wyobraźnię oraz być kreatywnym,
• mieć wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne,
• mieć analityczny umysł oraz wysoko rozwinięte zdolności numeryczne,
• być empatyczny, wyczulony na potrzeby innych,
• cechować się wysoką kulturą osobistą (umieć odpowiednio reprezentować firmę podczas wydarzeń branżowych),
• być odpornym na stres.

 

Od marketingowca często wymaga się umiejętności posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym (zazwyczaj jest to angielski), a także prawa jazdy kat. B. oraz obsługi programów komputerowych, służących do przeprowadzania prognoz i analizy rynku.

 

Zarobki w marketingu

 

Praca w agencji reklamowej lub dziale marketingu może się bardzo opłacać. O ile młodszym specjalistom oferuje się najczęściej płacę rzędu 3 tys. zł, najlepsi marketingowcy mogą zarabiać nawet kilkanaście tys. zł miesięcznie. Wynagrodzenie zazwyczaj jest uzależnione od wielkości i lokalizacji firmy, ale też umiejętności marketingowa (nierzadko stosuje się system premiowy).

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"
Praca Polski Związek Tenisa Stołowego

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. promocji i marketingu

    Polski Związek Tenisa Stołowego   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    tworzenie i realizacja strategii marketingowych; opracowywanie i wdrażanie kampanii promocyjnych; zarządzanie mediami społecznościowymi; tworzenie treści marketingowych; przygotowywanie zestawień, analiz, raportów i prezentacji z realizacji kampanii marketingowych; współpraca z klubami i...

Najnowsze artykuły

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

– Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Trwa rekrutacja do polskiej stacji polarnej. Czy warto się zgłosić?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Dyskusje o wolnej od pracy Wigilii czy wolnym Wielkim Piątku toczą się od dawna... a co z sylwestrem? 31 grudnia należy do dni, w których większość z nas jest zajęta przygotowywaniem się do zabawy noworocznej – w związku z czym skupić się na pracy jest wyjątkowo trudno. Póki co w Polsce sylwester nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, a jak jest w innych krajach Europy?

Jak napisać CV? Rodzaje CV

Jak napisać CV? Rodzaje CV

– Nawet bardzo profesjonalnie napisane CV nie zostanie tak samo wysoko ocenione przez wszystkich rekruterów, bo każdy ma swoje przekonania i upodobania, także odnośnie stylu pisania i prezentowania informacji zawodowych – zauważa doradczyni zawodowa Anna Nowicka. Są jednak pewne elementy, które podnoszą atrakcyjność aplikacji i zwiększają szansę, że nie zostanie odrzucona przez program ATS.

Niedziele handlowe 2025

Niedziele handlowe 2025

Zgodnie z nową propozycją zmiany w ustawach o dniach wolnych i ograniczeniu handlu w niedziele i święta, w grudniu przyszłego roku mają obowiązywać aż trzy niedziele handlowe poprzedzające Gwiazdkę. Zmian szykuje się sporo, dlatego wyjaśniamy, ile faktycznie będzie oraz kiedy wypadają niedziele handlowe 2025, a także kto już teraz może mieć otwarty sklep nawet w niedzielę niehandlową.