Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Porządek na biurku - dobra organizacja to podstawa

Porządek na biurku - dobra organizacja to podstawa

 
Porządek na biurku - dobra organizacja to podstawa

Porządek na biurku - jak zorganizować miejsce pracy

 

„Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko”? Tak mówił Albert Einstein. Niektórzy polemizują z genialnym naukowcem i twierdzą, że porządek na biurku pozwala na lepszą organizację pracy. Natomiast inni uważają, że każdy powinien swoje stanowisko zorganizować tak, aby czuć się jak najlepiej. Trudno jednoznacznie ocenić, kto ma rację. Osoby zatrudnione w wielkich korporacjach w przestrzeni open space często chcą zindywidualizować swoje biurko, dzięki czemu czują się bardziej swobodnie.


Co jednak zrobić, gdy wymagane jest, abyśmy utrzymali porządek, a my z natury jesteśmy bałaganiarzami? Przede wszystkim można skorzystać z wielu przyborników, dzięki którym pochowamy długopisy, linijki, nożyczki, zszywacze oraz inne przedmioty. Warto tutaj nie zachowywać się jak przysłowiowy „chomik”, któremu włącza się myśl: „być może przyda mi się to w przyszłości”. Zepsute ołówki czy cienkopisy zwyczajnie trzeba wyrzucić do kosza. Jeżeli na naszym biurku leży sterta dokumentów, to powinniśmy je przejrzeć i ocenić, które są nadal potrzebne. Papiery i ważne procedury należy poukładać oraz zarchiwizować używając segregatorów lub teczek. W pracy biurowej przydają się także kolorowe karteczki do zapisywania ważnych komunikatów. Jeżeli jednak coś nie jest już nam potrzebne, to czas to wyrzucić, dlatego porządek na biurku przydałoby się robić najrzadziej raz w tygodniu.


W tym szale porządkowania i segregowania powinniśmy pamiętać, żeby wszystkie najpotrzebniejsze elementy znajdowały się zawsze w zasięgu naszej ręki. Czasem po wysprzątaniu swojej przestrzeni może okazać się, że nie pamiętamy, gdzie włożyliśmy daną rzecz. Dlatego, porządkując biurko, trzeba obrać pewien system, dzięki któremu będziemy wiedzieli, gdzie co jest.


Warto także zwrócić uwagę na to, że czasami bałagan w miejscu pracy może negatywnie wpływać na naszą koncentrację. Duża ilość bibelotów rozprasza, a jeśli dodatkowo mamy na biurku kubek z wodą czy kawą, to nie trudno o katastrofę. Zalanie ważnych dokumentów lub klawiatury może nie być najlepiej przyjęte przez szefa.

 

Jak utrzymać porządek na pulpicie


Inną kwestią jest utrzymanie porządku na pulpicie. Obecnie praca biurowa w większości przypadków jest wykonywana na komputerach. I tutaj także warto zachować ład w dokumentach. Stare, niepotrzebne foldery należy albo wyrzucić albo zarchiwizować. Każdy powinien opracować swój własny system katalogowania tak, aby na pulpicie nie było całej masy dokumentów, przy czym znalezienie tego potrzebnego może okazać się dość trudne. Dobrym pomysłem będzie także określenie sposobu nazywania dokumentów. Często bowiem szukamy konkretnego pliku, ale zwyczajnie nie pamiętamy, jak go nazwaliśmy.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Monter / Instalator systemów powietrza i wody

    R11 Automation Sp. z o.o.   Niemcy, okolice Monachium   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   13 000 - 14 498 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Montaż elementów hydrauliki i powietrza zgodnie z dokumentacją; Instalacja rurek oraz węży zgodnie z schematem; Praca na stalowych rurach o średnicy do 30 mm (wyginanie, dopasowywanie) Obsługa wymaganych w procesie instalacji maszyn (giętarek, automatycznych pił do cięcia)
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Doradca ds. Sprzedaży Rozwiązań IT

    Symfonia Sp. z o.o.   Katowice    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    Twoje zadania: Obsługa obecnych klientów; Doradztwo i sprzedaż produktów Symfonii; Aktualizacja danych w systemie CRM; Realizacja celów sprzedażowych i jakościowych;
  • Aon
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    What the day will look like Design and implement automation solutions from business and technical requirements. Partner with Business Analysts to define the manual rules used to govern the process, and then translate those rules into automations; Responsibility for scripting and coding in UiPath...
  • Actuarial Analyst

    Aon Polska Sp. z o. o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    What the day will look like Work with colleagues (brokers, analytics and others) to identify and respond to client needs and develop additional opportunities related to products and services; You will perform technical analysis and get an innovative insight into insurance companies, their portfolios...

Najnowsze artykuły

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw można skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy oraz liczby karmionych dzieci.

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

 – Niektórzy preferują relacje bardziej zdystansowane i formalne tak, by nikt nie przeszkadzał im w pracy i by nie czuć się zobowiązanym do świadczenia drobnych przysług. Inni są pod tym względem mniej rygorystyczni – tłumaczy psycholog dr Beata Rajba. Kiedy w pracy pojawia się przyjaźń i jak rozpoznać, że kolega lub koleżanka ma szczere intencje?

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

W Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu startuje aż 210 polskich sportowców. Razem z nimi liczymy na wspaniałe wyniki i medale olimpijskie. Te ostatnie oznaczają nie tylko wieczne miejsce na kartach historii sportu, ale też pewne zabezpieczenie na przyszłość. Przypominamy, ile wynosi emerytura olimpijska w Polsce i na świecie oraz czy kolor medalu wpływa na wysokość świadczenia. 

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Greckie słowo ergo znaczy: pracować, działać. Ergoterapeuci dzięki technikom łączącym psychoterapię z rehabilitacją ruchową pomagają osobom z niepełnosprawnością, pacjentom po udarach i z chorobami neurologicznymi, a także osobom cierpiącym na depresję. To praca bardzo potrzebna i dająca mnóstwo satysfakcji. Jak wkroczyć na tę ścieżkę kariery i zostać ergoterapeutą?

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wynagrodzenie za urlop to nie wszystko! Pracownicy mogą również otrzymać dofinansowanie do wypoczynku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, czyli popularne „wczasy pod gruszą”. Te, choć brzmią jak relikt przeszłości, nadal są powszechne w wielu firmach. Powszechnie bywają także mylone ze świadczeniem urlopowym. Czym różnią się obie formy dofinansowania i jak z nich skorzystać?

List motywacyjny – schemat i struktura

List motywacyjny – schemat i struktura

Nie jest już tak często stosowany jak niegdyś, jednak list motywacyjny pozostaje jednym z podstawowych dokumentów rekrutacyjnych i warto umieć go napisać. Co więcej, gdy o stanowisko walczą kandydaci o zbliżonych kwalifikacjach, to właśnie ciekawy list może przesądzić o sukcesie w rekrutacji. Sprawdź, co powinno znaleźć się w każdym akapicie listu motywacyjnego oraz uniknij typowych błędów.