Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

 
Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

Służbowy e-mail jest jednym z głównych narzędzi, wykorzystywanych w pracy biurowej. Okazuje się, że wysyłanie i odbieranie wiadomości może być źródłem ogromnego stresu w pracy. Czego nie lubimy w służbowej poczcie i na co powinniśmy uważać, by nie narazić się na kompromitację czy nawet kłopoty z szefem?

 

Zarządzanie pocztą elektroniczną w firmie – jak robić to efektywnie?

 

Poczta internetowa w miejscu pracy rządzi się swoimi prawami. Każdy zatrudniony musi znać zasady korzystania z niej. A to oznacza między innymi:
• ustawienie odpowiedniej stopki,
• właściwe tytułowanie pracowników, klientów etc.,
• pamiętanie o zwrotach grzecznościowych,
• dołączanie do maila współpracowników/przełożonych/klientów we właściwej opcji – DW/ CC (gdy adresaci mogą widzieć swoje adresy) lub UDW/ BCC (kiedy kolejni adresaci nie powinni o sobie wiedzieć),
• ustawianie autorespodnera w razie urlopu,
• zachowanie formalnego tonu wypowiedzi,
• używanie służbowej poczty do celów związanych z pracą,
• archiwizowanie niepotrzebnych wiadomości,
• niewysyłanie pustych wiadomości (chyba że w celach testowych, o czym wcześniej uprzedziliśmy daną osobę),
• niewysyłanie zbyt dużych załączników,
• zwięzłość wypowiedzi – e-mail to nie miejsce na esej, ale wymianę konkretów dotyczących pracy,
• nieprzesyłanie treści, np. w postaci plików lub linków, które mogą stanowić zagrożenie.

 

Dlaczego warto pamiętać o tych kwestiach? Sposoby na stres w pracy powinny być być dostosowane do czynników, które go wywołują. Jeśli stresująca jest dla nas bsługa poczty, dobrze jest poświęcić chwilę czasu, by poznać e-mailową etykietę. 

 

E-mail – dlaczego nas stresuje?

 

W jaki sposób poczta elektroniczna może zwiększać stres w pracy? Wiele zależy od samych warunków i atmosfery w firmie. Jeśli kontakty z przełożonymi, współpracownikami lub klientami są dla nas ogólnie rzecz biorąc stresujące, już sygnał nadejścia nowej wiadomości może podnosić nam ciśnienie.

 

Wiele osób nie lubi czytać i odpisywać na maile również dlatego, że są to czynności odrywające od głównych obowiązków (o ile nasze stanowisko nie polega właśnie na obsłudze korespondencji przedsiębiorstwa).

 

Co jeszcze może być dla nas stresujące? Na przykład:
• wybranie odpowiedniej formy grzecznościowej, szczególnie, kiedy zwracamy się do przełożonego, managera, ważnego klienta czy współpracownika, którego mało znamy,
• obieranie wiadomości o alarmujących tytułach, np. „Pilne”, „Uwaga”, „Odpisz niezwłocznie!”,
• wiadomości, w których pojawia się dużo wykrzykników lub fragmenty bądź całość pisana KAPITALIKAMI,
• prowadzenie wymiany maili, którą widzi wiele osób – szczególnie, jeśli musimy wytłumaczyć się szefowi, a do konwersacji podpięty jest cały dział,
• omyłkowe wysłanie wiadomości do niewłaściwego adresata.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Account Manager

    Legal House Poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Opis stanowiska: sprzedaż usług oraz pozyskiwanie nowych klientów; organizacja kampanii reklamowych; przygotowywanie ofert; udział w spotkaniach handlowych wsparcie w tworzeniu materiałów reklamowych;
  • Przedstawiciel Regionalny

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Obszar pracy obejmuje województwa: śląskie i małopolskie. Twoje zadania: Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami; Prezentowanie innowacyjnych rozwiązań i produktów medycznych, przeprowadzanie szkoleń produktowych dla personelu medycznego. Realizacja celów...
  • Lider Działu Prefabrykacji i Montażu

    Remontowa Shipbuilding S.A.   Gdańsk, blisko stacji SKM Politechnika    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Obowiązki: Nadzór nad procesami prefabrykacji, montażem oraz terminową realizacją prac wyposażeniowych; Zarządzanie dokumentacją technologiczną i techniczną; Planowanie i koordynacja pracy zespołu; Podejmowanie decyzji dotyczących organizacji pracy; Kontrola jakości prac; Współpraca...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    Fresenius   Myślenice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: prowadzenie zabiegów hemodializy, opieka pielęgniarska nad pacjentami hemodializowanymi oraz dializowanymi otrzewnowo, prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej​​​. Oczekujemy: aktualnego prawa wykonywania zawodu pielęgniarka/ pielęgniarz, zaangażowania i chęci rozwoju.​
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    Fresenius   Oświęcim    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: prowadzenie zabiegów hemodializy, opieka pielęgniarska nad pacjentami hemodializowanymi oraz dializowanymi otrzewnowo, prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej​​​. Oczekujemy: aktualnego prawa wykonywania zawodu pielęgniarka/ pielęgniarz, zaangażowania i chęci rozwoju.​
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    Fresenius   Pabianice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: prowadzenie zabiegów hemodializy, opieka pielęgniarska nad pacjentami hemodializowanymi oraz dializowanymi otrzewnowo, prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej​​​. Oczekujemy: aktualnego prawa wykonywania zawodu pielęgniarka/ pielęgniarz, zaangażowania i chęci rozwoju.​

Najnowsze artykuły

Kasowy PIT – co to, od kiedy?

Kasowy PIT – co to, od kiedy?

Nowelizacja ustawy o PIT z dnia 27 września 2024 roku wprowadza zmiany w systemie podatkowym korzystne dla przedsiębiorców, którzy dotąd borykali się z problemem nieuregulowanych faktur, od których mimo wszystko należało odprowadzać podatek. W określonych przypadkach metoda memoriałowa może zostać zastąpiona przez kasowy PIT dla przedsiębiorców. Jak to wygląda w praktyce?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Święta, święta i po świętach, a jak wiemy, powrót do codzienności po długim urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Co powiesz na 6 dodatkowych dni urlopu? Mało kto wie, że w pewnych przypadkach pracownikowi przysługuje urlop uzupełniający, którego pracodawca nie może odmówić. Sprawdź, kto i kiedy nabywa prawo do urlopu uzupełniającego, jaki jest jego wymiar oraz co powinno znaleźć się na wniosku o tego typu wolne w pracy.

Trzynasta emerytura – dla kogo? Kiedy? Wysokość

Trzynasta emerytura – dla kogo? Kiedy? Wysokość

Trzynasta emerytura jest dodatkowym świadczeniem pieniężnym wypłacanym raz w roku emerytom i rencistom. Od kilku lat stanowi ważny element wsparcia finansowego dla seniorów. Co istotne, nie wymaga składania żadnych wniosków, a jest przyznawana automatycznie. Wyjaśniamy, kto ma prawo do świadczenia, na jakich zasadach jest wypłacana trzynasta emerytura oraz ile wynosi w 2025 roku.