Trudno jest znaleźć osobę, która powie, że nie lubi pizzy. Może nie przepadać za jakimś konkretnym składnikiem (oliwką, suszonym pomidorem, kukurydzą itd.), jednak okrągłe ciasto zapiekane z najróżniejszymi dodatkami, polane sosem lub oliwą skusi niemal każdego.
Biznesplan - pizzeria
W związku z tak dużą liczbą miłośników włoskiego dania, czy pizzeria to dobry biznes? Czy może na rynku jest już przesyt restauracji? Aby dobrze zdiagnozować opłacalność pomysłu, należy przygotować wyczerpujący biznesplan.
Trzeba zorientować się, z jaką konkurencją będziemy mieli do czynienia - jakie lokale z pizzerią są w pobliżu, co oferują. Taka kontrola pozwoli doprecyzować zakres własnych działań. Nawet jeśli pizzeria będzie pierwszym tego typu lokalem w okolicy warto zorientować się w menu pozostałych punktów gastronomicznych.
Kolejną ważną kwestią jest lokal. Powinien oczywiście spełniać wszelkie wymogi narzucane przez sanepid. Ale równolegle trzeba zadbać o przytulny wystrój, który sprawi, że klienci będą chcieli spędzać czas w restauracji. Liczy się oczywiście łatwość dojazdów - wystarczy sobie przypomnieć ile razy rezygnowaliśmy z restauracji, „bo nie ma miejsca, żeby zaparkować” lub „z każdego przystanku autobusowego było strasznie daleko”.
Bez czego nie mogłaby istnieć pizzeria? Biznes wymaga odpowiedniego miejsca do wypiekania placków. Piece do pizzy to często nie tylko narzędzie pracy, ale też istotny element wystroju, który pozwoli zdobyć przewagę nad konkurencją i przyciągnąć nowych klientów. Wynajem i wyposażenie lokalu to jedne z podstawowych kosztów. Dalej doliczyć trzeba zatrudnienie personelu, opłacanie dostawców.
Przygotowując biznesplan pizzeri należy pamiętać, żeby skupić się na zbieraniu konkretnych danych, kalkulacjach i szczegółowym opisie - tak przygotowany dokument będzie ważną podstawą do ubiegania się np. o wsparcie z funduszy europejskich.
Czy pizzeria to dobry biznes
To, czy pizzeria - własny biznes gastronomiczny, będzie miała powodzenie, zależy od wielu czynników. Oprócz tych wymienionych wyżej bardzo duże znaczenia mają receptury i składniki. Liczy się smak. Świeże warzywa, wysokiej jakości sery, oliwa, no i samo ciasto - to ono stanowi podstawę. Nawet najlepsza reklama, strategia marketingowa nie pomogą, jeśli ciasto będzie: gumowate, za grube, zbyt cienkie, zbyt twarde, spalone, nie utrzymujące dodatków… Lista zarzutów, które zdarzyło nam się artykułować do autorów nieudanej pizzy, jest z pewnością długa. Zadbajmy o wykwalifikowany personel, który ciasto będzie wypiekał zawsze bezbłędnie i z pasją.
Dość wygodną opcją dla osób planujących prowadzenie pizzerii może być franczyza. Jest to rozwiązanie z gotowym know-how. Jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że wielu klientów od sieciówek woli klimatyczne, lokalne knajpki z duszą.
Co jeszcze warto wziąć pod uwagę przed otwarciem własnej restauracji? Możliwość składania zamówień online. Wielu klientów ceni sobie wizyty w lokalach, jednak dobrze jest zapewnić firmie dodatkowe obroty.