Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

 
Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

Prowadzisz warzywniak, lodziarnię, a może warsztat samochodowy? Oferujesz usługi copywriterskie albo fotograficzne? Prowadząc małą firmę, niezależnie czy działasz w internecie, czy masz stacjonarny sklep lub punkt usługowy, musisz zadbać o promocję! Prostym i tanim na to sposobem jest profil w mediach społecznościowych.

 

Spis treści

Oczekiwania rynku

 

Warto mieć własny fanpage, bo takie są oczekiwania rynku. Nie omijają one także małych firm. Coraz większa grupa klientów, nim coś kupi, porównuje w internecie ceny, ofertę i przede wszystkim opinie o firmie. Jeśli nie będziesz widoczny w sieci, stracisz szansę na zdobycie nowych klientów. Prowadzisz salon fryzjerski? Publikuj w social mediach zdjęcia swoich prac. Masz mały osiedlowy sklepik? Informuj o promocjach i organizuj konkursy dla klientów. Dzięki temu masz okazję zbudować z nimi relację.

 

Zwiększenie ruchu na stronie

 

Dzięki mediom społecznościowym możesz w łatwy sposób wypromować swoją firmową witrynę, zyskać popularność i zwiększyć ruch na stronie. Stosuj tzw. call to action (wezwania do działania), promuj w social mediach pojawiające się na Twoim firmowym blogu wpisy. Ważne, aby treści, które udostępniasz, były oryginalne i atrakcyjne dla klientów.

 

Kanał obsługi klienta


Social media można wykorzystywać nie tylko do promowania produktów czy usług firmy, ale także jako dodatkowy kanał obsługi klienta. O ile infolinia zwykle działa od poniedziałku do piątku przez kilka godzin dziennie, o tyle za pomocą komunikatorów czy komentarzy w SM klienci mogą skontaktować się z Tobą o dowolnej porze. Szybka reakcja na zapytania albo reklamacje świadczy o trosce o klienta i działa na Twoją korzyść.

 

Mniejsze koszty niż działania marketingowe


Założenie firmowego profilu w mediach społecznościowych jest darmowe i bardzo proste, dlatego może to zrobić nawet osoba, która ma podstawową wiedzę z zakresu korzystania z komputera i internetu. Wystarczy krok po kroku podążać za instrukcją. Także prowadzenie profilu, dodawanie postów, zdjęć można robić samemu. Oczywiście korzystanie z płatnych reklam dodatkowo podniesie popularność profilu, jednak nie jest to konieczne, by działać w social mediach.

 

Budowanie zaufania i lojalności wśród klientów


Instrukcja, jak założyć fanpage firmowy, jest bardzo prosta. Aby był skuteczny, trzeba dodawać interesujące treści, być w kontakcie z klientami i działać systematycznie. Dzięki temu można zdobyć zaufanie odbiorców i ich lojalność. Przyzwyczajenia zakupowe często są tym, co decyduje o wyborze danej marki. Warto więc budować relacje z klientami, pokazywać, że firma jest otwarta na ich potrzeby, liczy się z ich opiniami. Wbrew pozorom nie tylko dobre produkty, szeroki asortyment czy niska cena decydują o wyborach zakupowych. Dużą rolę odgrywają tu bowiem relacje i właśnie zaufanie. Zaoferuj swoim obserwatorom jakąś dodatkową korzyść – postaw się w roli eksperta i wykorzystaj content marketing. Możesz przygotowywać tutoriale, porównania produktów, porady dla klientów.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik działu zakupów

    Balcerzak Sp. z o.o.   Wróblów    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Poszukiwanie nowych źródeł zaopatrzenia dla firmy oraz zapewnienie optymalnych warunków współpracy handlowej z dostawcami; Monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących dostawców oraz surowców; Negocjowanie cen i warunków dostaw; Dokonywanie zakupów na potrzeby...
  • Specjalista ds. kontroli jakości

    Vetlab Sp. z o.o.   Warszawa, al.Krakowska 110/114    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: Laboratorium weterynaryjne Vetlab poszukuje doświadczonego Specjalisty ds. kontroli jakości, który dołączy do naszego zespołu. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za zapewnienie najwyższych standardów jakości w naszych procesach laboratoryjnych. Zakres...
  • Krawiec / Krawcowa - Pracownik szwalni

    Estella Sp. z o.o.   Polkowice    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Obowiązki: szycie pościeli na maszynach;
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    21 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • US Broking Client Service Delivery Administrator

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    21 godz.
    Overview The main goal of all teams involved in US broking is to advise our clients on the best group healthcare insurance offered by medical vendors on the market, in cooperation with our US teams. Based on the received documentation concerning different insurance options available, we analyze and...
  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...

Najnowsze artykuły

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

– Cechy takie jak ambicja czy asertywność, które u mężczyzn są cenione, u kobiet potrafią budzić niechęć. Przypisuje się też liderkom stereotypowo męskie cechy, aby uzasadnić ich wysoką pozycję w organizacji – komentuje Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką. W wywiadzie dla Praca.pl ekspertka wyjaśnia, co współcześnie oznacza feminizm w pracy.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.