Czy wiesz, że nasz serwis daje Ci znacznie więcej opcji niż tylko przeglądanie i odpowiadanie na aktualne ogłoszenia rekrutacyjne? W jaki sposób maksymalnie wykorzystać możliwości portalu Praca.pl?
Wiemy, że aby znaleźć dobrą pracę, trzeba się napracować. Dlatego serwis Praca.pl wprowadził kilka udogodnień, aby łatwiej było Ci znaleźć Twoją pracę marzeń – wykorzystaj je i zwiększ efektywność swoich działań!
5 sposobów szukania pracy z Praca.pl
1. Aplikuj kiedy chcesz i skąd chcesz
Założyłeś już konto w serwisie Praca.pl? Nie? To czym prędzej to zrób. Konto pozwala Ci nie tylko na wgranie do systemu swojego CV oraz listu motywacyjnego, ale umożliwia również śledzenie historii Twoich poszukiwań pracy (dzięki temu wiesz, do jakich firm aplikowałeś) oraz daje opcje na wysłanie odpowiedzi na ciekawe ogłoszenie rekrutacyjne z każdego miejsca. Nie musisz mieć przy sobie CV i swojego komputera – możesz przesłać zgłoszenie nawet z komórki.
2. Zapamiętuj intersujące ogłoszenia
Masz chwilę czasu na zapoznanie się z nowymi ogłoszeniami, ale nie chcesz lub nie możesz na nie teraz odpowiadać? Skorzystaj z opcji szybkiego zapamiętywania oferty pracy – kliknij na gwiazdkę umieszczoną obok ogłoszenia i dodaj ofertę do ulubionych. A kiedy będziesz mieć czas by przesłać aplikacje, łatwo wrócisz do zapisanych ofert bez konieczności powtórnego przeglądania wszystkich ogłoszeń. Dzięki temu zarówno oszczędzasz czas, jak i masz pewność, że żadna ciekawa propozycja Cię nie ominie.
3.Subskrybuj oferty pracy
Nie masz czasu na śledzenie nowych ogłoszeń, ale nie chcesz by umknęła Ci atrakcyjna oferta pracy? Zaplanuj subskrypcję i otrzymuj powiadomienia mailowo. W serwisie Praca.pl możesz ustawić do 5 różnych subskrypcji. Wybierz obszar zawodowy, którym jesteś zainteresowany i miasta lub kraje w jakich chcesz pracować. Możesz również ustawić alert na określone słowa kluczowe lub wyeliminować te, które nie spełniają Twoich oczekiwań (np. wybierając branżę IT, wpisz języki programowania jakie znasz i wyłącz z poszukiwań stanowiska juniorskie). Wiadomość z najnowszymi ofertami pracy będziesz otrzymywać w wybranym przez Ciebie dniu tygodnia.
4. Wykorzystaj profil i daj się znaleźć pracodawcy
Mimo, iż aktywnie nie szukasz pracy, to jesteś otwarty na nowe możliwości? Poświęć kilka minut i uzupełnij swój profil – dodaj informacje o wykształceniu, doświadczeniu, umiejętnościach i pozwól by pracodawca sam Cię znalazł. Nasi ogłoszeniodawcy korzystają z bazy kandydatów, którą im udostępniamy i na własną rękę poszukują w naszym serwisie osób, które spełniają ich oczekiwania. Mając uzupełniony profil w Praca.pl, praca może znaleźć Cię sama!
Przygotowany profil to również możliwość bezpośredniego aplikowania na ofertę pracy bez konieczności wysyłania osobnego maila do pracodawcy, automatyczne uzupełnianie danych w formularzach rekrutacyjnych i opcja na zapisanie swojego profilu jako CV w formacie pdf. Dzięki temu masz swoje CV zawsze pod ręką.
5.Uzupełnij profil o list motywacyjny, portfolio, certyfikaty
W zakładce „Moje pliki” znajdziesz miejsce na to, by uzupełnić swoje konto o dodatkowe dokumenty – możesz wgrać swoje CV, list motywacyjny (a nawet kilka ich wersji, tak by móc przesyłać zgłoszenia na różne oferty pracy). Nie zapomnij o tym, by przygotować portfolio – taki dokument również możesz przesyłać do pracodawcy. Możesz także dodać referencje lub certyfikaty.
Chcesz mieć pewność, że zrobiłeś wszystko, by maksymalnie wykorzystać możliwości serwisu? Sprawdź stopień uzupełnienia Twojego profilu, upewnij się, że dodałeś do niego wszystkie ważne informacje i pliki. Możesz również skorzystać z naszych poradników w zakładce Kariera i Rozwój i zapoznać się z profilami pracodawców którzy aktualnie rekrutują.
Szukanie pracy z naszym serwisem staje się szybsze, łatwiejsze i bardziej efektywne!