Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Influencer marketing – definicja, cel, efektywność

Influencer marketing – definicja, cel, efektywność

 
Influencer marketing – definicja, cel, efektywność

Influencer marketing – co to jest?

 

Co zrobić, jeżeli pozycjonowanie strony internetowej, reklamy w telewizji i radiu,nie generują zadowalającej liczby klientów? Być może jest to moment, w którym warto zainwestować w influencer marketing. Definicja tej strategii polega na budowaniu rozpoznawalności i zaufania do marki poprzez współpracę z influencerami. 

 

Influencer to osoba, która jest aktywna w internecie. Wykorzystuje social media do wyrażania swoich opinii na dany temat, prowadzi blog, vlog, umieszcza relacje. Kiedy zaczyna współpracować z jakąś marką – za pomocą tych samych kanałów – wyraża opinie na temat poszczególnych produktów, testuje je, pokazuje, w jaki sposób ich używa w życiu codziennym. 

 

By zrozumieć sens takiej strategii, należy zwrócić uwagę, dlaczego dana osoba zaczyna być traktowana jako influencer. Przede wszystkim wiąże się to z posiadaniem szerokiej wiedzy w konkretnej dziedzinie lub konkretnych umiejętności. Doświadczenie pokazywane w kolejnych wpisach, relacjach, pozwala publikującym osobom zdobywać coraz szersze grono odbiorców, które zaczyna traktować influencera jako autorytet i powielać jego ruchy, słuchać jego opinii itp. A zatem skoro dany bloger czyta akurat taką książkę, to sięgnie po nią także jego fan, jeśli nosi buty od jednego producenta, to zamówi je także jego followers. 

 

Influencer marketing – cele, skuteczność

 

W jaki sposób ten rodzaj strategii może zostawić inne rodzaje marketingu daleko w tyle? Przez to, że wszystkie procedury komunikacji z użytkownikami odbywają się za pomocą internetu, influencerzy (w zależności od popularności) mają zasięg globalny. Z drugiej strony jednak, budują z obserwującymi czy followersami bardzo prywatne relacje – udostępniają informacje z życia prywatnego, prowadzą podobny styl życia, podobnie funkcjonują w przestrzeni miejskiej. Dzięki temu cieszą się bardzo dużym zaufaniem danej społeczności.

 

Większość konsumentów, chcąc dowiedzieć się czegoś o produkcie, poszukuje opinii w internecie. Jeśli trafi na rekomendacje od influencera, szansa na zakup zdecydowanie wzrasta. 

 

Influencer marketing – koszty

 

W przypadku finansów bardzo wiele zależy od influencera i jego popularności, liczby obserwujących osób, a także od popularności marki, która chce się promować. Ważne są także zasady współpracy. Część firm działa w ten sposób, że wysyłają produkt na własność do influencera, a ten w zamian publikuje zdjęcie z odpowiednim oznaczeniem. Zależność może również polegać na tym, iż dana osoba na swoim blogu, profilu promuje jakiś produkt lub usługę – a za konkretne kliknięcia właśnie z tej reklamy dostaje wynagrodzenie. Czasem też firma umawia się influencerem na jednorazową kwotę za promocję. Mogą być to kwoty kilkuset, ale też kilku tysięcy złotych. 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?