Fanpage firmowy jest świetnym narzędziem promocji Twojego biznesu, niewymagającym zaangażowania dużych środków finansowych. Media społecznościowe to idealne miejsce do informowania o promocjach, nowościach w ofercie, sukcesach firmy w branży. Warto z tego kanału komunikacji korzystać. Jak to robić? Jak stworzyć fanpage i czy prowadzenie social media to prosta sprawa?
Jak założyć fanpage dla firmy?
Profil facebookowy można założyć bezpłatnie, ale Twoja firma w social mediach ma szansę być bardziej widoczna, jeśli zainwestujesz w oferowane przez platformę działania promocyjne. Nie jest to jednak wymagane, samo konto pozostaje więc darmowe, a jego założenie jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć: utwórz stronę i podać najważniejsze dane. Uzupełnij je jak najdokładniej, dodaj ciekawe zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, dobrze, jeśli znajdzie się tam również Twoje logo. Zastanów się nad chwytliwą nazwą profilu. Poza marką możesz tam umieścić też krótkie hasło promocyjne.
Jak prowadzić fanpage firmy?
Oto kilka wskazówek, które warto uwzględnić. Jeśli więc prowadzić fanpage, to:
-
systematycznie
To podstawa. Wpisy powinny pojawiać się dość regularnie. Nie chodzi o zasypywanie odbiorców nową treścią kilka razy dziennie – z taką częstotliwością trudno byłoby zresztą zachować wysoką jakość wpisów – ale już dodawanie nowych materiałów kilka razy w tygodniu pozwoli utrzymać relacje z odbiorcami. Dlaczego to takie ważne? Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient, zagląda na fanpage firmy, na którym ostatni wpis dodano pół roku temu. Co może sobie pomyśleć? Że firma przestała działać, że w razie problemów kontakt z jej pracownikiem może być trudny itd.
-
dodając jakościowe materiały
Jakościowe, czyli poprawne pod względem językowym, pisane stylem dostosowanym do komunikacji marki i do odbiorców oraz przede wszystkim ciekawe (inaczej pisze się do młodzieży, inaczej do młodych matek itd.). Poza wspomnianymi na wstępie informacjami o ofercie warto dodawać angażujące materiały eksperckie, porady, porównania produktów itd. Taki content marketing pokaże, że za marką – niezależnie od branży – stoją ludzie, którzy znają się na rzeczy.
-
stawiając na komunikację
Niech prowadzenie fanpage'a firmy nie kończy się na publikowaniu postów. To świetne miejsce na dialog z klientem. Warto więc wybadać jego preferencje, szybko reagować, gdy pojawiają się pytania.
Warto też wiedzieć, że jeśli obsługa social media okazuje się dla Ciebie zbyt czasochłonna, czy wymagająca za dużego zaangażowania, możesz założenie i prowadzenie firmowego konta zlecić agencji marketingowej, poszukać specjalisty z zewnątrz albo wśród swoich pracowników. Być może jest wśród nich ktoś, kto chętnie podejmie się dodatkowo tego zadania.
Fanapage: zalety prowadzenia dla firmy
Prowadzenie fanpage'a może szybko przynieść realne korzyści poprzez zbudowanie wokół Twojej marki społeczności, która darzy Cię zaufaniem i chce pozostawać w kontakcie. Takie działania budują wizerunek, pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, niezależnie od tego czy działasz w obszarze e-commerce, czy prowadzić stacjonarny sklep bądź punkt usługowy.
Warto też podkreślić, że prowadzony z zaangażowaniem fanpage jest dobrą odpowiedzią na pytanie: jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym.