Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Emoji marketing: definicja, wykorzystanie, przykłady

Emoji marketing: definicja, wykorzystanie, przykłady

 
Emoji marketing: definicja, wykorzystanie, przykłady

Emotikony, znaki wyrażające nasz nastrój to uniwersalne symbole, znane ludziom na całym świecie, niezależnie od tego, w jakim języku się komunikują. Współcześnie katalog tych ikonek jest bardzo szeroki i ma wiele zastosowań, także w działaniach marketingowych firm i instytucji. Czym jest emoji marketing? Dlaczego warto go lepiej poznać?

 

Emoji marketing: co to jest?


Emotikon to ideogram złożony z sekwencji znaków, służący do wyrażania emocji w komunikacji pisemnej w internecie. Znaczek smiling face : – ) lub w wersji bez nosa :) po raz pierwszy został przesłany w 1982 r., ale sam pomysł tego typu znaczków pojawił się w 1881 r. Początkowo lista symboli nie była długa. Znajdowały się na niej np.:
:( smutek,
;( płacz,
;) z przymrużeniem oka,
:D szeroki uśmiech,
XD śmiech,
:O zdziwienie.

Z czasem w komunikatorach internetowych emotikonki ze znaków zostały zastąpione przez grafiki. Poza emocjami zaczęły też przedstawiać przedmioty, idee i czynności. Takie obrazkowe emotikony nazywamy emoji.

 

Emoji marketing: jak go wykorzystać w pracy?

 

Komunikacja w mediach społecznościowych z pominięciem emoji wydaje się dziś po prostu niemożliwa, a na pewno bardzo trudna. Wyrażające emocje, nastroje, ale też obrazujące czynności czy przedmioty ikonki to nieodłączny element postów w mediach społecznościowych. Dlaczego tak lubimy emotikony? Psychologia pokazuje, że ludzki mózg wykazuje podobną reakcję na uśmiechniętą buźkę w postaci ikonki, jak na realny uśmiech. Emoji pozwala skrócić dystans między nadawcą a odbiorcą – pokazać, że za komunikatem stoją ludzie – ze swoimi emocjami, poczuciem humoru.

Z emoji marketingu korzystają nie tylko marki odzieżowe, sportowe, kierujące swoją ofertę do młodzieży, czy reprezentujące branżę rozrywkową i wiele innych. Ze względu na ogromną różnorodność ikon, coś dla siebie znajdą banki, instytucje publiczne, szkoły i uczelnie, a nawet partie polityczne. W zależności od rodzaju działalności trzeba jednak rozważnie podchodzić do kwestii używania emoji marketingu. Przeładowanie komunikatów obrazkowymi symbolami, użycie niedostosowanych do odbiorców ikon, może bowiem sprawić, że treści staną się trudne w odbiorze i będą odbierane jako mało poważne.

 

Emoji marketing: przykłady

 

Emotikony – symbole wzbogacające komunikat znajdziemy w SMS-ach, e-mailach, komunikatorach internetowych, w social mediach i na forach. Co więcej, obrazkowe pismo przenika także do innych mediów – widzimy je w reklamach, na grafikach czy w telewizji.

Popularne emotki mają dziesiątki zastosować. Dzięki temu, że jest ich bardzo wiele, można nimi zastępować całe zdania, tworząc zabawny komunikat. Nie budzą też zdziwienia różne emotikony w mailu, nawet o formalnym tonie – w komunikacji korporacyjnej i nie naruszają one netykiety poczty elektronicznej.

Najczęściej emoji marketing wykorzystuje się jednak w mediach społecznościowych. Obrazkowe ikony nie tylko pokazują nastrój, ale też urozmaicają pisemny komunikat, czyniąc go łatwiejszym w odbiorze. Gwiazdki mogą np. zastąpić symbole w wyliczeniu, symbol żarówki pokazać nowo wprowadzony pomysł itd.

Wiele firm, korzystając z emocji, prosi swoich obserwatorów o informację zwrotną – np. który z trzech produktów najbardziej podoba się klientom. Każdy przedmiot ma przypisaną inną ikonkę – kciuk w górę, serce, uśmiechnięta buźka i aby oddać swój głos, wystarczy zostawić odpowiedni znaczek.

Podsumowując, emoji marketing jest narzędziem, które z pewnością warto stosować w komunikacji z klientami, czyniąc ją bardziej bezpośrednią. Trzeba jednak robić to z umiarem, każdorazowo dostosowując używane obrazki do tego, co chce się przekazać.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Inżynier R&D

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Twoje zadania: Przygotowywanie i realizacja w programie CAD (Catia/NX) procesów konstruktorskich/ projektowych; związanych z nowymi lub modernizowanymi prototypami z polipropylenu ekspandowanego (EPP) i polistyrenu ekspandowanego (EPS); Prowadzenie rozmów z dostawcami narzędzi (formy) na polu...
  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...
  • Kierownik Działu Nadziewarek

    Balcerzak Sp. z o.o.   Wróblów    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    22 godz.
    Zakres obowiązków: Kierowanie działem produkcji (Nadziewarek) Prowadzenie stałej analizy i optymalizacji procesów w powierzonym dziale; Nadzór nad przestrzeganiem zgodności receptur, wskaźników oraz procesów produkcyjnych; Kierowanie, planowanie i organizacja pracy podległych...
  • Pracownik kompletujący zamówienia / Magazynier

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Alkmaar   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Obowiązki: zbieranie zamówień w systemie voice-pick; kompletowanie zamówień; obsługa zwrotów; praca na rożnych działach magazynowych; Wymagania: gotowość do pracy w systemie zmianowym; chęć nawiązania współpracy na dłuższy okres; Mile widziane: prawo jazdy kat. B; znajomość języka angielskiego;
  • Młodszy mikrobiolog - laboratorium weterynaryjne

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz mikrobiologicznych (posiewy, identyfikacja, antybiogramy), konsultowanie wyników badań, prowadzenie dokumentacji.
  • Specjalista ds. Marketingu

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Zakres obowiązków: Tworzenie i realizacja strategii marketingowych B2B, która wyróżni Vetlab na rynku. Tworzenie treści marketingowych (teksty, grafiki, prezentacje) i dbanie o ich spójność z wizerunkiem marki. Organizacja i udział w kongresach, targach i wydarzeniach branżowych, zarówno...

Najnowsze artykuły

Czarny Piątek w Polsce, czyli jak wygląda Black Friday oczami pracownika?

Czarny Piątek w Polsce, czyli jak wygląda Black Friday oczami pracownika?

Nadchodzi długo wyczekiwany przez wielu Czarny Piątek, czyli dzień przedświątecznych obniżek cen. Dla klientów to szansa na złapanie wyjątkowych okazji, dla firm zysk, ale i ogromne wyzwanie logistyczne. Kto najbardziej korzysta na Black Friday? Czy robienie zakupów tego dnia faktycznie się opłaca? Podpowiadamy, jak przetrwać Czarny Piątek i z perspektywy konsumenta, i pracownika sklepu.

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

– Cechy takie jak ambicja czy asertywność, które u mężczyzn są cenione, u kobiet potrafią budzić niechęć. Przypisuje się też liderkom stereotypowo męskie cechy, aby uzasadnić ich wysoką pozycję w organizacji – komentuje Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką. W wywiadzie dla Praca.pl ekspertka wyjaśnia, co współcześnie oznacza feminizm w pracy.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.