Praca.pl Poradniki Rynek pracy
E-mail marketing - skuteczne promowanie firmy

E-mail marketing - skuteczne promowanie firmy

 
E-mail marketing - skuteczne promowanie firmy

E-marketing - definicja

 

Marketing obejmuje wszelkie sposoby działania i zarządzania w przedsiębiorstwie nakierowane na klienta i rynek. Wpływanie na nabywców poprzez dopasowanie oferty do ich konkretnych oczekiwań; poznanie i określenie potrzeb, dostosowanie do nich wielkości produkcji, kanałów dystrybucji, sprzedaży, a także działań reklamowych czy wizerunkowych… to wszystko i o wiele więcej zawiera w sobie marketing. Liczne narzędzia, stosowane z rozmysłem, zapewniają realizację strategii firmy, dotarcie do jak największej grupy klientów i rosnące zyski.

 

Przedsiębiorstwo, które nie korzysta z dobrodziejstw technologicznych nie ma obecnie zbyt dużej szansy na podbój rynku, a nawet na przetrwanie. Swoje fanpage i strony WWW posiadają dziś nawet maleńkie, lokalne firmy - osiedlowe sklepiki, mobilne kosmetyczki, warsztaty rowerowe.

 

Nie sposób pominąć tak znaczącego kanału komunikacji z klientami. E-marketing, najprościej mówiąc, to przeniesienie marketingu do wirtualnej rzeczywistości i prowadzenie strategii z uwzględnieniem właściwości Internetu. Jedną z najbardziej skutecznych metod stosowanych online jest e-mail marketing.

 

E-marketing - promowanie firmy

 

Choć media społecznościowe są niezwykle popularne, to właśnie e-mail jest tą drogą, dzięki której można trafić z komunikatem bezpośrednio do odbiorcy. Zdecydowana większość użytkowników Internetu posiada pocztę elektroniczną i regularnie do niej zagląda.

 

Co sprawia, że e-mailing jest tak skuteczny? Pozwala dokładnie określić, do kogo trafi komunikat. Można tak wygenerować treść, żeby była ona jak najbardziej dostosowana do strategii przedsiębiorstwa. W ten sposób tworzą się pożądane relacje z konsumentami, wspierany jest wizerunek bądź sprzedaż. W kategorii e-mail marketingu do wyboru mamy np. biuletyn wewnętrzny, reklamy w wiadomościach, newsletter. Ważne, aby wiadomości nie były nachalne i e-maile reklamowe nie zostały potraktowane jako spam.

 

E-mail marketing a wizerunek firmy

 

Kampanie marketingowe w Internecie mają ogromny wpływ na wizerunek firmy. W tym miejscu warto pokrótce wspomnieć o marketingu treści (content marketingu). Pomija on techniki sprzedażowe i opiera się o budowanie długotrwałych relacji z konsumentami, dzięki interakcji i zaangażowaniu odbiorców, a także za ich przyzwoleniem. Publikowane są nie reklamy, ale atrakcyjne merytorycznie i przydatne dla określonej grupy potencjalnych i obecnych klientów materiały, np. poradniki, informacje o nowinkach w branży, opinie ekspertów.

 

Takie działania bardzo często prowadzone są za pomocą poczty elektronicznej. Pozwalają stworzyć wizerunek firmy jako eksperta w danej branży, wzmacniają lojalność i budują zaufanie klientów.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?