Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

 
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Prowadzisz własną firmę i jeszcze nie reklamujesz jej w internecie? Najwyższy czas, by to naprawić. Niezależnie od branży, w której działasz, dobrze poprowadzona kampania marketingowa potrafi zdziałać cuda, gdy chodzi o rozpoznawalność marki. Ta z kolei przekłada się większą liczbę klientów i co za tym idzie – wyższe dochody. Na początek zapoznaj się z pojęciem digital marketingu. Czym jest i w jaki sposób różni się od marketingu tradycyjnego?

 

Czym jest digital marketing?

 

Digital marketing to inaczej marketing cyfrowy, a więc prowadzony w sieci, za pomocą narzędzi cyfrowych. Odbiorcami treści reklamowych są w związku z tym użytkownicy internetu, korzystający z komputerów, tabletów czy telefonów.

 

W tradycyjnie prowadzonej akcji promocyjnej stosuje się takie elementy jak: plakaty i banery, ulotki, reklamy w radiu i telewizji, promocyjne artykuły i wywiady w prasie. Jak zapewne wiesz, te wszystkie elementy mają swój wymiar cyfrowy – w postaci banerów reklamowych spotykanych na różnych stronach, artykułów sponsorowanych, podcastów, reklam w mediach społecznościowych itp. Digital marketing oznacza jednak znacznie więcej.


Digital marketing – komponenty

 

Do podstawowych elementów marketingu cyfrowego należą:

 

  • prowadzenie zoptymalizowanej strony / sklepu / bloga firmowego,
  • pozycjonowanie za pomocą technik SEO tychże witryn w wyszukiwarce internetowej, między innymi poprzez zamieszczanie na nich fraz kluczowych, (w naszej części świata zwykle bierze się pod uwagę jedynie Google jako najbardziej popularną),
  • content marketing – publikacja sponsorowanych treści: artykułów, wpisów, wywiadów, filmików, podcastów itp. zawierających elementy reklamowe,
  • kampanie Google Ads, w ramach których w różnych miejscach – w wynikach wyszukiwania, na witrynach partnerskich – zamieszczane są linki sponsorowane,
  • e-mail marketing – rozsyłanie treści reklamowych za pomocą poczty elektronicznej,
  • social media marketing – oznacza zarówno prowadzenie profili na platformach społecznościowych, jak i korzystanie z różnych narzędzi pozwalających na publikację reklam, np. Facebook Ads.
  • umieszczanie produktów firmy na aukcjach internetowych,
  • dbanie o wysoki ranking produktów/usług firmy w Google, porównywarkach cen i na innych platformach.

 

Komponentów marketingu cyfrowego jest więcej, a ponadto ciągle pojawiają się nowe sposoby na dotarcie do klientów. Reklamowanie marki w sieci to zatem złożony proces. Nie warto się jednak zniechęcać, gdyż trudno przecenić korzyści płynące z dobrze prowadzonego digital marketingu.

 

Digital marketing – zalety


Kiedy decydujesz się na tradycyjny baner reklamowy w przestrzeni miejskiej, nie masz wielkiego wpływu na to, do kogo on dotrze. Podobnie rzecz ma się z reklamą w telewizji – jej odbiorcą jest po prostu widz danej stacji. Digital marketing z kolei pozwala na dotarcie do dokładnie tej grupy docelowej, na jakiej Ci najbardziej zależy – poprzez specyfikację komunikatów reklamowych, zamieszczanie reklam w konkretnych miejscach w sieci itp.

 

Co więcej, jest wiele narzędzi analitycznych pozwalających na lepsze poznanie preferencji wybranej grupy docelowej, np. jej przyzwyczajeń zakupowych, wieku, płci, miejsca zamieszkania (miasto czy wieś), a nawet wartości, jakimi się kieruje itp. Te wszystkie dane pozwalają na przygotowanie takiej oferty, która ma największą szansę trafić w gusta wybranej grupy.

 

Siłą digital marketingu jest oczywiście również to, że odbiorców reklamy jest znacznie więcej niż w przypadku korzystania z tradycyjnych środków przekazu. Dotarcie do nowych grup konsumentów przekłada się na większą liczbę klientów.

Kampanie marketingu cyfrowego są także znacznie bardziej elastyczne od tych tradycyjnych, szybko dostosowują się do nastrojów konsumenckich.

 

Zalet digital marketingu jest sporo i trudno wymienić je wszystkie. Tego typu kampanie przedsiębiorca może prowadzić samodzielnie lub zlecić je specjalistycznym firmom.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 06.08.2024r. Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.