Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

 
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Prowadzisz własną firmę i jeszcze nie reklamujesz jej w internecie? Najwyższy czas, by to naprawić. Niezależnie od branży, w której działasz, dobrze poprowadzona kampania marketingowa potrafi zdziałać cuda, gdy chodzi o rozpoznawalność marki. Ta z kolei przekłada się większą liczbę klientów i co za tym idzie – wyższe dochody. Na początek zapoznaj się z pojęciem digital marketingu. Czym jest i w jaki sposób różni się od marketingu tradycyjnego?

 

Czym jest digital marketing?

 

Digital marketing to inaczej marketing cyfrowy, a więc prowadzony w sieci, za pomocą narzędzi cyfrowych. Odbiorcami treści reklamowych są w związku z tym użytkownicy internetu, korzystający z komputerów, tabletów czy telefonów.

 

W tradycyjnie prowadzonej akcji promocyjnej stosuje się takie elementy jak: plakaty i banery, ulotki, reklamy w radiu i telewizji, promocyjne artykuły i wywiady w prasie. Jak zapewne wiesz, te wszystkie elementy mają swój wymiar cyfrowy – w postaci banerów reklamowych spotykanych na różnych stronach, artykułów sponsorowanych, podcastów, reklam w mediach społecznościowych itp. Digital marketing oznacza jednak znacznie więcej.


Digital marketing – komponenty

 

Do podstawowych elementów marketingu cyfrowego należą:

 

  • prowadzenie zoptymalizowanej strony / sklepu / bloga firmowego,
  • pozycjonowanie za pomocą technik SEO tychże witryn w wyszukiwarce internetowej, między innymi poprzez zamieszczanie na nich fraz kluczowych, (w naszej części świata zwykle bierze się pod uwagę jedynie Google jako najbardziej popularną),
  • content marketing – publikacja sponsorowanych treści: artykułów, wpisów, wywiadów, filmików, podcastów itp. zawierających elementy reklamowe,
  • kampanie Google Ads, w ramach których w różnych miejscach – w wynikach wyszukiwania, na witrynach partnerskich – zamieszczane są linki sponsorowane,
  • e-mail marketing – rozsyłanie treści reklamowych za pomocą poczty elektronicznej,
  • social media marketing – oznacza zarówno prowadzenie profili na platformach społecznościowych, jak i korzystanie z różnych narzędzi pozwalających na publikację reklam, np. Facebook Ads.
  • umieszczanie produktów firmy na aukcjach internetowych,
  • dbanie o wysoki ranking produktów/usług firmy w Google, porównywarkach cen i na innych platformach.

 

Komponentów marketingu cyfrowego jest więcej, a ponadto ciągle pojawiają się nowe sposoby na dotarcie do klientów. Reklamowanie marki w sieci to zatem złożony proces. Nie warto się jednak zniechęcać, gdyż trudno przecenić korzyści płynące z dobrze prowadzonego digital marketingu.

 

Digital marketing – zalety


Kiedy decydujesz się na tradycyjny baner reklamowy w przestrzeni miejskiej, nie masz wielkiego wpływu na to, do kogo on dotrze. Podobnie rzecz ma się z reklamą w telewizji – jej odbiorcą jest po prostu widz danej stacji. Digital marketing z kolei pozwala na dotarcie do dokładnie tej grupy docelowej, na jakiej Ci najbardziej zależy – poprzez specyfikację komunikatów reklamowych, zamieszczanie reklam w konkretnych miejscach w sieci itp.

 

Co więcej, jest wiele narzędzi analitycznych pozwalających na lepsze poznanie preferencji wybranej grupy docelowej, np. jej przyzwyczajeń zakupowych, wieku, płci, miejsca zamieszkania (miasto czy wieś), a nawet wartości, jakimi się kieruje itp. Te wszystkie dane pozwalają na przygotowanie takiej oferty, która ma największą szansę trafić w gusta wybranej grupy.

 

Siłą digital marketingu jest oczywiście również to, że odbiorców reklamy jest znacznie więcej niż w przypadku korzystania z tradycyjnych środków przekazu. Dotarcie do nowych grup konsumentów przekłada się na większą liczbę klientów.

Kampanie marketingu cyfrowego są także znacznie bardziej elastyczne od tych tradycyjnych, szybko dostosowują się do nastrojów konsumenckich.

 

Zalet digital marketingu jest sporo i trudno wymienić je wszystkie. Tego typu kampanie przedsiębiorca może prowadzić samodzielnie lub zlecić je specjalistycznym firmom.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Finance Application Support Analyst - German Speaker

    Aon   Kraków    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    18 godz.
    Day-to-day responsibilities include: Coordinate with end users and assist them with their regular problems/issues, these issues will be managed through Aon’s ticketing system – Service Now. Develop new ideas and present them to the end users and team. Analysing and documenting the issues,...
  • Przedstawiciel Regionalny

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Obszar pracy obejmuje województwa: śląskie i małopolskie. Twoje zadania: Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami; Prezentowanie innowacyjnych rozwiązań i produktów medycznych, przeprowadzanie szkoleń produktowych dla personelu medycznego. Realizacja celów...
  • Brygadzista produkcji

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu produkcyjnego zgodnie z procedurami i instrukcjami produkcyjnymi; Dokumentowanie przebiegu produkcji systemie komputerowym; Kontrolowanie pracy i parametrów maszyn; Uruchomienie i zatrzymanie procesu produkcyjnego; Obsługa zleceń...
  • Młodszy Specjalista HR

    Faurecia Gorzów S.A.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Z nami: Będziesz architektem rozwoju: nauczysz się zarządzać rozwojem kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (na bazie ISO 9001, IATF 16949), rozwiniesz swoje horyzonty organizując, planując lub prowadząc szkolenia. Zaopiekujesz programy employee experience: zadbasz o jakość procesów...
  • Junior Method Engineer

    Faurecia Gorzów S.A.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    With Us, You Will: Learn how to optimize processes to maximize the potential of machinery. Understand how to streamline material flows and optimize internal logistics. Learn how to practically eliminate waste (MUDA) in production and increase the efficiency of material usage. Actively participate in...
  • Inżynier / Inżynierka ds. odbiorów i modernizacji

    Resi4Rent Leasing   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  pełny etat
    21 godz.
    Opis stanowiska: Prace związane z przygotowaniem obiektu do otwarcia. Udział w odbiorach nowych inwestycji od Generalnego Wykonawcy. Koordynacja i nadzór nad wykonywaniem okresowych przeglądów oraz konserwacji elementów budynku i instalacji. Wsparcie zespołu zarządzania nieruchomościami w...

Najnowsze artykuły

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

– Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Trwa rekrutacja do polskiej stacji polarnej. Czy warto się zgłosić?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?

Dyskusje o wolnej od pracy Wigilii czy wolnym Wielkim Piątku toczą się od dawna... a co z sylwestrem? 31 grudnia należy do dni, w których większość z nas jest zajęta przygotowywaniem się do zabawy noworocznej – w związku z czym skupić się na pracy jest wyjątkowo trudno. Póki co w Polsce sylwester nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, a jak jest w innych krajach Europy?

Jak napisać CV? Rodzaje CV

Jak napisać CV? Rodzaje CV

– Nawet bardzo profesjonalnie napisane CV nie zostanie tak samo wysoko ocenione przez wszystkich rekruterów, bo każdy ma swoje przekonania i upodobania, także odnośnie stylu pisania i prezentowania informacji zawodowych – zauważa doradczyni zawodowa Anna Nowicka. Są jednak pewne elementy, które podnoszą atrakcyjność aplikacji i zwiększają szansę, że nie zostanie odrzucona przez program ATS.

Niedziele handlowe 2025

Niedziele handlowe 2025

Zgodnie z nową propozycją zmiany w ustawach o dniach wolnych i ograniczeniu handlu w niedziele i święta, w grudniu przyszłego roku mają obowiązywać aż trzy niedziele handlowe poprzedzające Gwiazdkę. Zmian szykuje się sporo, dlatego wyjaśniamy, ile faktycznie będzie oraz kiedy wypadają niedziele handlowe 2025, a także kto już teraz może mieć otwarty sklep nawet w niedzielę niehandlową.