Wykwalifikowana pielęgniarka jest na wagę złota. Osoby wykonujące ten zawód są poszukiwane w całym kraju, dlatego zwykle nie mają kłopotów z brakiem ofert zatrudnienia. Warunki pracy często są jednak trudne. Jak znaleźć takie miejsce pracy, w którym można bez przeszkód realizować się zawodowo? W poszukiwaniu etatu z pewnością pomoże profesjonalny życiorys. Oto krótki poradnik na temat tego, co powinno zawierać CV pielęgniarki i jak je szybko przygotować z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.
CV do pracy pielęgniarki – jak przygotować?
Obecnie niemal od każdego kandydata do pracy oczekuje się dostarczenia CV w czasie rekrutacji. W dokumencie tym znajdują się pewne stałe elementy (które mogą być w różny sposób zaaranżowane, w zależności od tego, czy tworzymy klasyczne, czy np. funkcjonalne CV). Należy zatem podać:
- dane osobowe (imię, nazwisko) i kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail),
- informacje o doświadczeniu i umiejętnościach specjalistycznych,
- informację o umiejętnościach dodatkowych,
- wykształcenie (dane dotyczące dyplomów, certyfikatów itp.).
Częstą praktyką jest zamieszczanie na początku dokumentu tzw. profilu zawodowego – skróconego opisu doświadczenia, ewentualnie oczekiwań względem przebiegu kariery, a na końcu – wzmianki o zainteresowaniach pozazawodowych. W Polsce normą jest również dołączanie do CV zdjęcia, pamiętajmy jednak, że jest to dobrowolne.
Przygotowując życiorys zawodowy do pracy jako pielęgniarka, warto pamiętać o podaniu szczegółów dotyczących wykształcenia. Wymieńmy specjalizacje, jakie posiadamy, a także doprecyzujmy, jakie jest nasze doświadczenie w każdej z nich. Jeśli planujemy rozwijać się w ramach którejś ze specjalizacji, o swoich ambicjach zawodowych możemy powiedzieć w czasie rozmowy kwalifikacyjnej lub uwzględnić te plany w liście motywacyjnym (gdy jest wymagany podczas naboru do pracy).
Placówki opieki zdrowotnej cenią pielęgniarki z doświadczeniem, dlatego w CV warto podać dość szczegółowe dane dotyczące wcześniejszych miejsc zatrudnienia.
Nie można mieć wątpliwości, że jeśli chodzi o pielęgniarki, praca jest bardzo wymagająca i mogą sprostać jej osoby o szczególnych cechach. Nie tylko przeszkolone, wytrzymałe i sprawne psychicznie. Poszukiwane są osoby wzbudzające zaufanie, o rozwiniętej empatii, komunikatywne, lubiące kontakt z ludźmi, troskliwe i cierpliwe. Niezbędne są także doskonała organizacja pracy, dobra pamięć, rzetelność, skrupulatność oraz umiejętność pracy zespołowej. Jest to dość szeroki wachlarz umiejętności miękkich, o których również warto wspomnieć w swoim CV. Co więcej, jeśli zależy nam na pracy za granicą, koniecznie podajmy wiadomość dotyczącą znajomości języka obcego.
Kreator CV – dlaczego warto go użyć? Który kreator CV wybrać?
CV można przygotować w niemal każdym edytorze tekstu, jednak samodzielne formatowanie dokumentu jest czasochłonne. Ułatwimy sobie zadanie, jeśli skorzystamy z gotowych szablonów CV dostępnych w internecie. Najlepiej postawić na profesjonalny kreator CV.
Na praca.pl kreator CV jest darmowy. Żeby z niego skorzystać, wystarczy zalogować się na stronie. Jeśli jeszcze nie posiadamy profilu, nic straconego – rejestracja trwa chwilę i również jest bezpłatna. Następnie należy przejść do zakładki Kreator CV (np. w pasku na dole witryny). Ukaże się nam formularz, który uzupełniamy własnymi danymi. Widoczne sekcje to:
- Podsumowanie zawodowe (czyli wspomniany profil zawodowy),
- Doświadczenie,
- Edukacja,
- Języki,
- Umiejętności.
Możemy także dodawać kolejne sekcje, wgrać zdjęcie, a po zakończeniu edycji – zapisać CV na koncie oraz pobrać je na swoje urządzenie w formacie PDF.
Skorzystanie z kreatora ma wiele zalet – przede wszystkim wygenerowany dokument wygląda profesjonalnie, nie wymaga poprawek, jest natychmiast po zakończeniu edycji gotowy do wykorzystania w czasie rekrutacji. Program podpowiada nam, jakie informacje mogą być istotne dla pracodawcy, a także w jakiej kolejności je zamieszczać. Tworzenie życiorysu zawodowego z pomocą internetowego kreatora jest zatem sporym ułatwieniem.
Dobre CV może poszerzyć nasze perspektywy pracy w branży medycznej. Szczególnie w czasie pandemii, kiedy wiele naborów prowadzonych jest zdalnie, a rekruterzy nie zawsze mają możliwość spotkania się z kandydatami przed podjęciem decyzji o przyjęciu danej osoby do pracy – dokumenty aplikacyjne zyskują na znaczeniu. Zdalne zabory mogą prowadzić na przykład placówki prywatne lub zagraniczne. Niemniej, niezależnie od tego, czy bierzemy udział w rekrutacji online czy tradycyjnej, zwróćmy uwagę na to, czy nasze CV jest atrakcyjne i zawiera kluczowe informacje, zwiększające szansę na dobry etat.