Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

 
Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

Blog firmowy - czy warto go prowadzić?

 

Firmy prowadzą szeroko pojęte działania marketingowe mające na celu zatrzymanie aktualnych klientów i nakłonienie nowych, do zapoznania się z marką. Obecnie dużą wagę przywiązuje się do inbound marketingu, czyli takich strategii, które sprawią, że to odbiorca samodzielnie odnajduje to, czego szuka. (Jest to przeciwieństwo nachalnych, agresywnych reklam, wyskakujących podczas poszukiwania zupełnie innych treści).

Do elementów inbound marketingu zaliczyć można m.in. prowadzenie bloga firmowego. Jeśli będzie dobrze pisany, na pewno stanie się składnikiem budującym pozytywny wizerunek firmy.

 

Zalety posiadania bloga firmowego będą miały głównie odzwierciedlenie na płaszczyźnie relacji marka-klient. Blog to dłuższa forma wypowiedzi. Pierwsze pytanie, na które należy sobie odpowiedzieć, powinno brzmieć - o czym prowadzić bloga? Można w nim zawrzeć, to co na samej stronie internetowej się „nie mieści”. Sklepy oferujące artykuły spożywcze mogą prezentować przepisy kulinarne wykorzystujące produkty, firmy zajmujące się technologiami mogą przedstawić ciekawe zastosowania funkcji posiadanych przez urządzania itp.
Dzięki takim informacjom dana marka stawia się na pozycji profesjonalisty, eksperta w danej dziedzinie. Zwiększy to wiarygodność oraz zaufanie klientów.

 

Mimo że dzięki prowadzeniu bloga firma będzie utrzymywać status specjalisty, to jednak forma takiej komunikacji, mniej oficjalna i bliższa klientowi sprawi, że wizerunek marki będzie bardziej swojski i dostępny.

 

Regularne wpisy na blogu internetowym dają też poczucie, że w firmie coś się dzieje. Aktywność marki wpływa na aktywność klientów (obecnych i potencjalnych). Poszukiwanie nowych obszarów rozwiązań (np. nowe przepisy, nowe funkcje) i opisywanie ich na blogu zwiększają wiarygodność firmy. Czytelnicy dostają informację, że firma nie próżnuje, tylko cały czas się rozwija.

 

Korzyści z prowadzenia bloga to również zwiększenie widoczności firmy, jej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki internetowej. Kiedy klient jeszcze nie zna marki, natomiast będzie poszukiwał rozwiązania jakiegoś zagadnienia, bardzo możliwe, że szybciej trafi na bloga, który ten problem opisuje.

 

Jak prowadzić bloga firmowego?

 

Dobrze jest odpowiednio przygotować się do prowadzenia bloga firmowego. Trzeba przeanalizować, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i na jakich aspektach chcemy się skupić.

 

Ważne, by przywiązywać odpowiednią wagę i do formy i do treści. Blog tekstowy warto wzbogacać tematycznymi filmami lub infografikami. Tekst powinien być zrozumiały i łatwy do przyswojenia.


Należy pamiętać, że wszelkie komentarze i dyskusje są analizowane przez klientów. Będą oni sprawdzali rzetelność informacji, ale też umiejętność radzenia sobie z pozytywnymi, a przede wszystkim negatywnymi komentarzami.

Warto umieszczać kontent angażujący czytelnika. To znaczy taki, który nie będzie się opierał wyłącznie na podawaniu suchych definicji, ale zachęcał do próbowania produktu, opisywania i komentowania doświadczeń.

 

Prowadzenie bloga firmowego - zasady

 

Kiedy zastanawiamy się, jak prowadzić bloga, przyświecać nam powinno kilka zasad. Pierwsza to systematyczność wprowadzania wpisów. Jeśli chcemy przyciągać klientów, na pewno nie wystarczy jeden interesujący wpis, na którym będziemy bazować. Teksty muszą pojawiać się regularnie.

 

Świeżość i rzetelność informacji to kolejna zasada przy prowadzeniu bloga. Nikogo nie będzie interesował wpis, który dotyczy tematów nieaktualnych, przestarzałych. Zdecydowanie bardziej atrakcyjny będzie również artykuł opierający się na sprawdzonych informacjach, zawierający konkretną wiedzę. Dużym atutem będzie oryginalność w prezentacji danego tematu.

 

Przejrzystość tekstu, wyglądu bloga mają również wpływ na to, jak odbierają go czytelnicy. To, jakiego słownictwa używamy, jakim stylem piszemy, kształtuje charakter komunikacji z klientem.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 06.08.2024r. Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.