Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

 
Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

Artykuły sponsorowane stały się nieodłączną częścią content marketingu. Treści reklamujące markę, przedmiot czy konkretną usługą są powszechne w internecie. Co więcej, bardzo często na pierwszy rzut oka czytelnicy nie są w stanie rozpoznać, że mają do czynienia z artykułem sponsorowanym. I o to właśnie chodzi, gdyż internauci szukają przede wszystkim rozrywki, artykułów eksperckich, różnego rodzaju przydatnych informacji – i wcale nie lubią być bombardowani nachalnymi sloganami. Zatem jak napisać artykuł, który spodoba się użytkownikom sieci? Kto powinien pomyśleć o tego typu reklamie w internecie?

 

Artykuł sponsorowany: co to znaczy?

 

Artykuł sponsorowany od zwykłego artykułu odróżnia kilka rzeczy. Po pierwsze, zawiera on elementy promujące jakiś produkt / usługę / markę itp. Te elementy czysto reklamowe mogą przybierać bardzo różne formy. W niektórych publikacjach wymieniana jest jedynie nazwa, w innych na temat promowanej rzeczy powstaje cały akapit czy rozdział. Czasami elementem reklamowym jest zdjęcie wraz z podpisem, wpleciony do artykułu film, animacja.

 

Po drugie, artykuł sponsorowany wcale nie musi być artykułem w ścisłym sensie. Równie dobrze sprawdzają się wywiady z ekspertami i inne formy literackie, ale też np. galerie zdjęć, filmiki z sondami ulicznymi i inne produkcje multimedialne.

 

Po trzecie, artykuły sponsorowane, przygotowywane przez profesjonalnych copywriterów, uwzględniają przyjęte strategie SEO i SEM. Przykładowo, poprawnie napisany artykuł zawiera frazy kluczowe, dobrze pozycjonuje się w wyszukiwarce internetowej. Jest też właściwie zredagowany, z podziałem np. na sekcje podzielone tytułami (które również zawierają słowa kluczowe).

 

Po czwarte, artykuł sponsorowany musi być napisany do konkretnej grupy docelowej, a więc właściwym językiem. Powinien odwoływać się do pewnych doświadczeń charakterystycznych dla tej grupy itp. Pisząc do wszystkich – piszemy tak naprawdę do nikogo. Konsumenci lubią być traktowani indywidualnie, warto zatem, by twórca artykułu sponsorowanego brał pod uwagę oczekiwania i potrzeby grupy klientów, do której się zwraca.

 

Jak napisać artykuł sponsorowany

 

Sposób przygotowywania artykułów sponsorowanych na blogach, portalach czy innych witrynach w sieci zmieniał się z biegiem lat – obecnie wysokiej jakości sponsorowane treści nie budzą w użytkownikach portali czy czytelnikach blogów negatywnych emocji. Większa akceptacja tego typu publikacji wiąże się z bardziej naturalnym, nienachalnym umieszczaniem w artykułach elementów reklamowych. Innymi słowy, użytkownik doceni wyczerpujący, ciekawy materiał, w którym niejako mimochodem zostanie podany element promujący produkt czy markę. Z drugiej strony z wysokim prawdopodobieństwem internauta szybko opuści stronę, w której co kilka zdań namawia się go do kupna jakiejś rzeczy.

 

Przygotowując artykuł sponsorowany, warto zatem pamiętać, że właściwie najważniejsza jest w nim treść niereklamowa. Musi być ona magnetyzująca, ciekawa, w jakiś sposób wyróżniająca się w sieci. Dzięki niej artykuł ma szansę zająć dobrą pozycję w wyszukiwarkach, być polecany na forach i w mediach społecznościowych – a więc dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Elementy reklamowe oczywiście powinny być obecne zgodnie z założeniami marketingowymi, ale zawierane w sposób wyważony.

 

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

 

Cenniki copywriterów zwykle mają formę stawki za tysiąc znaków ze spacją. Ceny zależą od wielu czynników, np. branży, tematu, deadline’u, konieczności przeprowadzenia wywiadu / zasięgnięcia porady ekspertów, innych oczekiwań. Można zatem spotkać się na rynku i ze stawkami 30 zł na 1000 zzs, i nawet 300 zł za 1000 zzs. Zwykle copywriter przygotowuje wycenę artykułu na podstawie wstępnych wytycznych ze strony zlecającej napisanie artykułu. 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Finance Application Support Analyst - French Speaker

    Aon   Kraków    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    Day-to-day responsibilities include: Coordinate with end users and assist them with their regular problems/issues, these issues will be managed through Aon’s ticketing system – Service Now. Develop new ideas and present them to the end users and team. Analysing and documenting the issues,...
  • Finance Application Support Analyst - Dutch Speaker

    Aon   Kraków    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    Day-to-day responsibilities include: Coordinate with end users and assist them with their regular problems/issues, these issues will be managed through Aon’s ticketing system – Service Now. Develop new ideas and present them to the end users and team. Analysing and documenting the issues,...
  • Inżynier R&D

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Twoje zadania: Przygotowywanie i realizacja w programie CAD (Catia/NX) procesów konstruktorskich/ projektowych; związanych z nowymi lub modernizowanymi prototypami z polipropylenu ekspandowanego (EPP) i polistyrenu ekspandowanego (EPS); Prowadzenie rozmów z dostawcami narzędzi (formy) na polu...
  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    21 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...
  • Kierownik Działu Nadziewarek

    Balcerzak Sp. z o.o.   Wróblów    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    24 godz.
    Zakres obowiązków: Kierowanie działem produkcji (Nadziewarek) Prowadzenie stałej analizy i optymalizacji procesów w powierzonym dziale; Nadzór nad przestrzeganiem zgodności receptur, wskaźników oraz procesów produkcyjnych; Kierowanie, planowanie i organizacja pracy podległych...
  • Pracownik kompletujący zamówienia / Magazynier

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Alkmaar   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    24 godz.
    Obowiązki: zbieranie zamówień w systemie voice-pick; kompletowanie zamówień; obsługa zwrotów; praca na rożnych działach magazynowych; Wymagania: gotowość do pracy w systemie zmianowym; chęć nawiązania współpracy na dłuższy okres; Mile widziane: prawo jazdy kat. B; znajomość języka angielskiego;

Najnowsze artykuły

Czarny Piątek w Polsce, czyli jak wygląda Black Friday oczami pracownika?

Czarny Piątek w Polsce, czyli jak wygląda Black Friday oczami pracownika?

Nadchodzi długo wyczekiwany przez wielu Czarny Piątek, czyli dzień przedświątecznych obniżek cen. Dla klientów to szansa na złapanie wyjątkowych okazji, dla firm zysk, ale i ogromne wyzwanie logistyczne. Kto najbardziej korzysta na Black Friday? Czy robienie zakupów tego dnia faktycznie się opłaca? Podpowiadamy, jak przetrwać Czarny Piątek i z perspektywy konsumenta, i pracownika sklepu.

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

– Cechy takie jak ambicja czy asertywność, które u mężczyzn są cenione, u kobiet potrafią budzić niechęć. Przypisuje się też liderkom stereotypowo męskie cechy, aby uzasadnić ich wysoką pozycję w organizacji – komentuje Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką. W wywiadzie dla Praca.pl ekspertka wyjaśnia, co współcześnie oznacza feminizm w pracy.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.