– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Specjalista ds. Compliance
Polecane oferty - Prawo
-
Starszy Kontroler ds. Ryzyka Operacyjnego w Dziale Zarządzania Ryzykiem Procesów
Medicover Sp. z o.o. Warszawa praca hybrydowastarszy specjalista (senior) umowa o pracę pełny etat -
Starszy specjalista ds. korporacyjnych / compliance
MONNARI TRADE S.A. Łódź, ul. Rzgowska 30 praca hybrydowaspecjalista senior / mid umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Specjalista ds. Compliance
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. compliance, inaczej compliance officer, to pracownik, który odpowiada za zapewnienie zgodności działalności firmy z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego, normami oraz wewnętrznymi procedurami. Osoba na stanowisku compliance specialist gwarantuje przestrzeganie przepisów dotyczących w szczególności ochrony danych osobowych, przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML), przestrzegania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz innych regulacji. Praca tej osoby ma ogromne znaczenie dla ochrony wizerunku i uniknięcia strat finansowych przedsiębiorstwa. Zakres obowiązków compliance officera obejmuje monitorowanie różnych aspektów działalności przedsiębiorstwa, a także funkcjonowania działu administracji i zarządzania kadrami. Na podstawie kontroli specjalista sporządza opinie oraz raportuje potencjalne zagrożenia związanych z naruszeniem zasad compliance. Ponadto pracownik ma za zadanie wdrażanie rozwiązań organizacyjnych minimalizujących potencjalne ryzyko. Jego rola w firmie jest bardzo różnorodna. Choć jest to samodzielne stanowisko np. główny specjalista ds. compliance czy ekspert ds. zarządzania zgodnością średniego szczebla, pracownik w czasie realizacji codziennych zadań współpracuje z różnymi działami w firmy.
WYMAGANIA
W ofertach pracy dotyczących stanowiska compliance managera czy specjalisty ds. compliance powtarza się wymóg wykształcenia wyższego. Preferowane są osoby, które ukończyły prawo bądź ekonomię. Pracodawcy oczekują, że kandydat będzie miał dogłębną wiedzę z zakresu obowiązujących przepisów prawa krajowego i międzynarodowego, w tym regulacji specyficznych dla danej branży. Najchętniej zatrudniane są osoby, które mają doświadczenie w pracy na podobnych stanowiskach, w zarządzaniu ryzykiem i opracowywaniu procedur wewnętrznych.
Warto zwrócić uwagę także na kompetencje miękkie. Ekspert ds. compliance powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności analityczne, być osobą skrupulatną i doskonale zorganizowaną, a także kierującą się poszanowaniem dla przepisów i wysoką etyką zawodową. Znaczenie mają także umiejętności komunikacyjne, w tym zdolność do efektywnego doradzania i służenia wsparciem pracownikom firmy, a także prostego wyjaśniania skomplikowanych zagadnień prawnych i proceduralnych. Kolejne często brane pod uwagę kryteria oceny kandydata to stopień znajomości języka angielskiego, a także kompetencje cyfrowe. Obie te kwestie są istotne, ponieważ specjalista w czasie pracy często wykorzystuje specjalistyczne narzędzia compliance, a także posiłkuje się międzynarodowymi przepisami i normami.
WARUNKI PRACY
Typowa praca specjalisty ds. compliance odbywa się w przestrzeni biurowej przedsiębiorstwa, instytucji finansowej czy organizacji. Jest to stanowisko samodzielne, wiążące się jednak z koniecznością odbywania regularnych spotkań z działami operacyjnymi, audytowymi i zarządzającymi, a także z organami nadzoru. Specjaliści ci zwykle pracują w stałych godzinach pracy danej jednostki, np. od 8:00 do 16:00, najczęściej na pełen etat. Co istotne, pracownik musi być gotowy do ciągłego aktualizowania wiedzy, śledzenia zmieniających się przepisów oraz trendów na rynku pracy. Niezbędne mogą być np. szkolenia branżowe.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Specjaliści ds. compliance zatrudniani są w różnych dziedzinach gospodarki, szczególnie w bankowości, ubezpieczeniach, firmach doradczych, przedsiębiorstwach technologicznych, a także we wszelkiego rodzaju organizacjach podlegających regulacjom prawnym. Specjaliści mogą liczyć na pracę w rozwijających się działach compliance, które odpowiadają w danej jednostce za wdrażanie strategii i planu operacyjnego działań zgodności w organizacji. Perspektywy na szybkie znalezienie pracy są dobre, co wiąże się z rosnącą świadomością znaczenia compliance w biznesie. Alternatywą jest własna działalność gospodarcza i prowadzenie audytów wewnętrznych na zlecenie klientów i doradztwo w zakresie ryzyka.
ZAROBKI
Zarobki specjalisty ds. compliance mogą być bardzo atrakcyjne, szczególnie w takich branżach jak bankowość, finanse i IT. Warto mieć jednak świadomość, że zróżnicowanie płac w tym zawodzie jest znaczne i zależne między innymi od umiejętności i doświadczenia pracownika, a także wielkości i lokalizacji miejsca pracy. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń za rynkową stawkę wynagrodzenia na stanowisku compliance officera średniego szczebla uważa się zarobki rzędu około 7-11 tys. zł brutto miesięcznie.
Praca Specjalista ds. ComplianceNajnowsze oferty - Prawo
-
menedżer / dyrektor umowa o pracę / o dzieło / o pracę tymczasową pełny etat 7 997 - 15 994 zł brutto/mies. rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?