– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Konferansjer
Konferansjer
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Konferansjer to osoba zajmująca się prowadzeniem różnego rodzaju występów publicznych, widowisk, imprez i spotkań, odbywających się w przestrzeni publicznej. Osoba obsadzona na tym stanowisku przede wszystkim zapowiada w możliwie atrakcyjny sposób następujące po sobie elementy programu, często oddzielając je krótkimi formami z pogranicza aktorstwa – anegdotami, rysami historycznymi, etc. Konferansjer w zależności od charakteru imprezy lub wystąpienia może ograniczyć się do nakreślenia historii i kontekstu powstania danego punktu programu, przedstawienia jego autorów lub wykonawców, lub wzbogacać występy o wcześniej wspomniane anegdoty lub formy korelacji z publiką. Różnorodne formy występów publicznych wymagają różnych rodzajów konferansjerki; koncert jazzowy, ze względu na specyficzny, poważny charakter źle komponuje się z „zabawowym” stylem jego prowadzenia, podczas, gdy występ kabaretowy wiąże się z mocno humorystycznym sposobem jego prowadzenia.
WYMAGANIA
Nie istnieją sztywne, formalne wymogi kwalifikacyjne, z którymi zmierzyć musiałyby się osoby zainteresowane pracą w charakterze konferansjera. Luźny statut stanowiska opiera się raczej na indywidualnych cechach, zdolnościach i predyspozycjach osób je obejmujących – muszą one odznaczać się dużą dozą kreatywności, poczucia humoru, umiejętności odnalezienia się w stresujących warunkach scenicznych. Praca konferansjera polega na bardzo aktywnej interakcji z publicznością danego występu, koncertu czy przedstawienia, dlatego też ponadprzeciętna komunikatywność to podstawa do wykonywania obowiązków konferansjera. Zawód ten należy do branży showbiznesu i rządzi się swoimi specyficznymi prawami – jego objęcie rzadko odbywa się na zasadach tradycyjnego procesu rekrutacji, częściej zaś na stopniowym odnajdywaniu się w środowisku i otoczeniu branży artystycznej.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy konferansjera jest przestrzeń publiczna – scena, estrada, obszar klubów, sal koncertowych, teatrów, czy nawet filharmonii. Choć publiczne występy wiążą się z dużym stresem, osoby biorące w nich udział posiadają odpowiednie predyspozycje, cechy charakteru i doświadczenie, pozwalające przezwyciężyć te niedogodności i obrócić je w przyjemność.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Zawód konferansjera funkcjonuje w branży artystycznej, rodzimym i zagranicznym showbiznesie, a dostęp do niego, jak wspomniano już wcześniej, nie opiera się na tradycyjnych formach zatrudnienia.
ZAROBKI
Zarobki konferansjera są niezwykle trudne do sprecyzowania i ściśle wiążą się z rozmiarami, prestiżem i charakterem danego przedsięwzięcia artystycznego, którego prowadzeniem ma się zająć. Minimalna stawka to jednak około 3000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?