Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. employer brandingu

Lista stanowisk - Specjalista ds. employer brandingu

Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR

  • Referent / Specjalista ds. organizacji imprez

    Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Do podstawowych obowiązków należy obsługa administracyjno-organizacyjna wydarzeń artystyczno-naukowych organizowanych przez Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w szczególności: koordynacja i organizacja imprez realizowanych w siedzibie Uczelni, poza Uczelnią oraz...
  • Brand Manager

    Praca.pl   Łomianki    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    2 dni
    Obowiązki: Tworzenie materiałów informacyjnych i technicznych dla produktów; Codzienna współpraca z dostawcami międzynarodowymi; Realizacja celów sprzedażowych; Współpraca z działem marketingu; Uczestnictwo w szkoleniach zawodowych; Planowanie zakupów i sprzedaży produktów;

Specjalista ds. employer brandingu


CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Specjalista ds. employer brandingu najczęściej jest członkiem zespołu w dziale HR. Zakres obowiązków na tym stanowisku jest dość szeroki. Angielskie employer branding tłumaczy się jako budowanie marki pracodawcy – i to właśnie jest nadrzędny cel działań specjalisty. Często w ogłoszeniach poszukiwani są specjaliści ds. EB i szkoleń czy też rekrutacji lub komunikacji, co świadczy o tym, że pracownik powinien mieć szeroką wiedzę z zakresu PR-u, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.

 

JAK ZOSTAĆ SPECJALISTĄ DS. EMPLOYER BRANDINGU?

 

Do podstawowych wymagań pracodawców powtarzających się w ogłoszeniach o pracę na stanowisko specjalisty zaliczają się komunikatywność, kreatywność, znajomość języków obcych (najczęściej angielskiego), umiejętność pisania tekstów i znajomość zasad komunikacji w internecie, wiedza na temat narzędzi employer brandingu.

 

Najważniejszym punktem jest doświadczenie – najczęściej roczne lub dwuletnie – w obszarze EB lub pokrewnym. Jeśli zaś chodzi o wykształcenie – w wielu ofertach nie pojawia się wymóg ukończenia studiów wyższych, niemniej dyplom zdobyty na kierunkach takich jak komunikacja, ZZL, psychologia, marketing czy pokrewnych, jest cennym atutem kandydata.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – ZAKRES OBOWIĄZKÓW

 

Jak wspomniano wyżej, zakres obowiązków pracownika obejmuje różnorodne zadania, związane z budowaniem wizerunku pracodawcy. Chodzi zarówno o wizerunek na zewnątrz firmy, jak i wewnątrz niej. Specjalista ustala strategię employer brandingową, realizuje kampanie wizerunkowe oraz kampanie rekrutacyjne.

 

Działania skierowane są z jednej strony do osób już zatrudnionych – polegają na tworzeniu przyjaznej atmosfery w pracy, pokazaniu możliwości rozwoju i tego, że dla firmy bardzo ważny jest pracownik. Z drugiej strony – specjaliści dbają o wizerunek "pracodawcy z wyboru" dla kandydatów do pracy.

 

W praktyce oznacza to, że specjalista zarządza kanałami komunikacji firmy, zajmuje się także pisaniem tekstów na stronę internetową, social media itd. Odpowiada za komunikację z pracownikami, organizuje konkursy motywacyjne, działania integracyjne czy eventy. Pracownik na tym stanowisku musi wykazywać się dużą komunikatywnością – reprezentując pracodawcę, współpracuje z agencjami zewnętrznymi, udziela wywiadów, komunikuje się z pracownikami.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – KARIERA ZAWODOWA

 

Specjalista ds. Employer Brandingu nie jest posadą oferowaną osobom stawiającym pierwsze kroki na rynku pracy. Pracodawcy wymagają doświadczenia na tym bądź pokrewnym stanowisku. Dlatego myśląc o karierze w obszarze employer brandingu, warto na początku poszukać pracy w działach HR, agencjach PR czy też zainteresować się programami staży i praktyk. Ze stanowiska juniorskiego można awansować na specjalistę i starszego specjalistę.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – ZAROBKI

 

Wynagrodzenie zależy od kilku czynników, m.in. doświadczenia specjalisty, zakresu jego obowiązków, miejsca działalności firmy, jej wielkości itd. Mediana płac brutto specjalistów ds. HR wynosi 5500 zł, młodszy młodszych specjalistów – 4280, a starszych specjalistów – 6550 zł (źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, stan na styczeń 2021 r.).

 

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ PRACĘ JAKO SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU?

 

Kampanie employer brandingowe to domena dużych przedsiębiorstw, które zatrudniają setki czy tysiące pracowników. Stanowiska specjalisty oferują właśnie korporacje czy koncerny, mające zazwyczaj siedzibę w większych miastach, oddziały w Polsce i za granicą.

 

Oferty pracy znaleźć można jednak także w agencjach PR czy agencjach employer brandingowych, które jako zewnętrzny podmiot realizują zlecenia na budowanie wizerunku firmy, np. poprzez kampanie rekrutacyjne, tworzenie treści na strony internetowe czy przygotowywanie filmów promujących pracodawcę.

Praca Specjalista ds. employer brandingu
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR

Najnowsze artykuły

Powołanie do zawodowej służby wojskowej a stosunek pracy – o czym warto wiedzieć

Powołanie do zawodowej służby wojskowej a stosunek pracy – o czym warto wiedzieć

15 sierpnia to nie tylko dzień wolny i początek długiego weekendu, ale i Święto Wojska Polskiego, ustanowione, by uczcić pamięć Bitwy Warszawskiej, a także docenić poświęcenie żołnierzy czuwających nad naszym bezpieczeństwem. Przy okazji tego ważnego święta przypominamy, że służbę wojskową można łączyć z pracą. Jak wojsko zmienia sytuację zawodową i jakie dodatkowe uprawnienia ma żołnierz? 

Elektromonter – opis zawodu, obowiązki, CV, zarobki

Elektromonter – opis zawodu, obowiązki, CV, zarobki

Elektrycy, elektromechanicy i elektromonterzy są pilnie poszukiwani na rynku pracy niezależnie od zmiennej sytuacji gospodarczej. Zapotrzebowanie jest ogromne we wszystkich częściach Polski, co oznacza wysokie szanse na znalezienie pracy tuż po zakończeniu nauki w szkole technicznej bądź branżowej. Gdzie można pracować z elektrycznym fachem w ręku i jakich spodziewać się zarobków?

Pracoholizm – uzależnienie czy pasja?

Pracoholizm – uzależnienie czy pasja?

Jesteś perfekcjonistą i masz trudności z delegowaniem zadań, bo „wszystko zrobisz lepiej"? Uważaj, by nie wpaść w pułapkę pracoholizmu. Przez wielu wciąż uważany za zaletę, pracoholizm niszczy zdrowie, życie osobiste dotkniętych nim osób, a w skrajnych przypadkach prowadzi nawet do śmierci z przepracowania. W Światowy Dzień Pracoholików warto zadać sobie pytanie: czy nie pracujemy za dużo?

Siedząca praca a ból pleców

Siedząca praca a ból pleców

– Długim czasem pracy w pozycji siedzącej możemy zwiększyć swoją podatność na takie choroby jak dyskopatia, hemoroidy, obniżone libido, żylaki kończyn dolnych czy nawet udar. Najczęstszą dolegliwością jest jednak ból kręgosłupa – wyjaśnia Piotr Seredziński, chiropraktyk i fizjoterapeuta. Jak zatem prawidłowo siedzieć w pracy, by uniknąć bólu, pogłębiania wad postawy i poważniejszych chorób?

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

W miesiącach letnich ofertowy boom daje się zauważyć zwłaszcza w turystyce, gastronomii, handlu detalicznym, budownictwie i rolnictwie. Nad morzem przeważają oferty z sektora HoReCa skierowane przede wszystkim do studentów, ale także osób z uprawnieniami np. ratownika czy instruktora. Sprawdź, jakie stanowiska oferowane są nad Bałtykiem oraz jak zmienia się rynek pracy latem.

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw może skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy zatrudnionej mamy oraz liczby karmionych przez nią dzieci.