Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Kierownik ds. Informacji Medycznej

Lista stanowisk - Kierownik ds. Informacji Medycznej

Kierownik ds. Informacji Medycznej

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik do spraw informacji medycznej jest osobą odpowiedzialną za monitorowanie rynku branżowego ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się nowych produktów i usług. Osoba obsadzona na tym stanowisku gromadzi, analizuje i weryfikuje informacje przekazywane w mediach i publikacjach branżowych, by następnie przekazać je wewnętrznej komórce marketingowej. Kierownik do spraw informacji medycznej jest więc głównym researcherem w firmach zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów medycznych przeznaczonych dla środowiska lekarskiego. W zależności od wielkości firmy i sektora rynku kierownik dysponuje zespołem podległych sobie pracowników, koordynuje jego prace i wyznacza kolejne cele, będąc jednocześnie ostatecznym przekaźnikiem pomiędzy pozostałymi pionami organizacyjnymi przedsiębiorstwa.


WYMAGANIA

Osoba aplikująca na stanowisko kierownika do spraw informacji medycznej powinna legitymować się wyższym wykształceniem medycznym, lub ekonomicznym, w każdym jednak przypadku posiadać szeroką wiedzę z zakresu obydwu dziedzin. Do kompetencji kierownika ds. informacji medycznej będzie także należeć zarządzanie podległymi sobie pracownikami, dlatego też wymaga się od niego umiejętności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz predyspozycji interpersonalnych. W większości ogłoszeń podkreśla się także konieczność dokładnej znajomości przepisów prawnych związanych z branżą medyczną, zwłaszcza zaś prawa farmaceutycznego, jeśli dana firma lub przedsiębiorstwo obraca się w tym właśnie sektorze rynku.


WARUNKI PRACY

Przestrzenią roboczą kierownika do spraw informacji medycznej jest biuro firmy, w której pracuje; większość zadań wykonuje przy pomocy komputera, analizując i archiwizując pozyskane informacje. Kierownik przemieszcza się także w terenie, kontaktując się osobiście z przedstawicielami firm należących do branży, oraz odwiedzając na przykład targi medyczne w poszukiwaniu nowości rynkowych.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko obsadzane jest przede wszystkim w firmach zajmujących się produkcją i dystrybucją leków, sprzętu medycznego i temu podobnych.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku są uzależnione od wielkości i charakterystyki działalności firmy, a także miasta w którym działa. Zazwyczaj stawki miesięczne zaczynają się od 3500 złotych brutto.

Praca Kierownik ds. Informacji Medycznej
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.