– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.
Lista stanowisk - Kierownik Biura Reklamy
Kierownik Biura Reklamy
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik biura reklamy jest osobą odpowiedzialną za koordynowanie całokształtu działań marketingowych, związanych ze sprzedażą powierzchni reklamowych, posiadanych przez wydawnictwo. Kierownik opracowuje strategię marketingową wydawnictwa, ustala stawki cenowe, planuje działania promocyjne, mające na celu pozyskanie potencjalnych reklamodawców, a także negocjuje warunki podpisywanych umów. Osoba obsadzona na tym stanowisku monitoruje otoczenie rynkowe w poszukiwaniu potencjalnych reklamodawców, a także utrzymuje kontakty z najbardziej istotnymi spośród nich. Kierownik biura reklamy analizuje dostępną powierzchnię reklamową, konstruuje kompleksową ofertę, skierowaną do potencjalnych reklamodawców, zarządza zespołem specjalistów, powołanym do realizowania polityki reklamowej wydawnictwa.
WYMAGANIA
Najczęściej spotykane wymagania kwalifikacyjne, jakich mogą spodziewać się osoby zainteresowane pracą w charakterze kierownika biura reklamy w wydawnictwie, to przede wszystkim konieczność posiadania wykształcenia wyższego na kierunku związanym z reklamą i promocją lub marketingiem. Równie istotnym czynnikiem, decydującym o przyjęciu danej osoby na to stanowisko jest posiadane przez nią doświadczenie – najlepiej wieloletnie, zdobyte w branży wydawniczej, na stanowisku związanym z organizacją działalności reklamowej wydawnictwa. Kierownik biura reklamy musi posiadać obszerną wiedzę z zakresu reklamy i promocji, znajomość technik reklamowych, oraz technicznej wiedzy z zakresu składu publikacji i rozeznanie w bieżącym otoczeniu rynkowym. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego personelu, a także predyspozycji interpersonalnych, pozwalających na negocjowanie warunków z potencjalnymi reklamodawcami.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika biura reklamy jest przestrzeń tegoż biura, znajdującego się w formalnych ramach wydawnictwa. Kierownik kontaktuje się ze strategicznymi klientami biura, a także opracowuje strategię reklamową wydawnictwa i zarządza działaniami podległego personelu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje oczywiście w branży wydawniczej.
ZAROBKI
Zarobki są przeważnie uzależnione od osiąganych przez kierownika wyników finansowych – system prowizyjny.
Najnowsze artykuły

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta
Zbliża się Wielkanoc, którą tradycyjnie obchodzimy od Wielkiego Czwartku do Poniedziałku Wielkanocnego. Niestety nie wszyscy będą mogli skorzystać z aż tylu dni urlopu. Sprawdź, które dni Wielkiej Nocy są ustawowo wolne od pracy w 2025 roku, kto musi pracować w Niedzielę Wielkanocną oraz czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Podanie o pracę po angielsku – co powinno się w nim znaleźć?
Job application, letter of application, cover letter, a może letter of intent? Na zachodnim rynku pracy funkcjonuje bardzo wiele dokumentów aplikacyjnych, wysyłanych w różnych okolicznościach. Jeśli marzysz o zatrudnieniu w międzynarodowej bądź zagranicznej firmie, na początek przygotuj podanie o pracę po angielsku. Wyjaśniamy krok po kroku, jak je szybko i łatwo napisać.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje
– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej
Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Żona i mąż w jednej firmie
Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?
– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?