– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - HR Business Partner
Polecane oferty - Human Resources / Kadry
-
Customer Success Manager
MAOBI Group Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 9 000 - 20 500 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Menedżer ds. sukcesu klienta z językiem niemieckim
Praca.pl Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat rekrutacja online aplikuj bez CV
HR Business Partner
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca na stanowisku HR Business Partnera (skrótowo określanego jako HRBP) obejmuje szereg działań mających na celu rekrutację nowych pracowników, dobieranie partnerów biznesowych zgodnie z polityką firmy i jej aktualnym zapotrzebowaniem, sprawne wdrażanie nowych pracowników, bieżące doskonalenie polityki firmy w kwestiach personalnych oraz współpracę z innymi działami w tym zakresie.
HR BUSINESS PARTNER – JAK ZOSTAĆ?
Stanowisko HR Business Partnera łączy w sobie obowiązki z wielu dziedzin. Kandydat na to stanowisko, oprócz oczywiście kompetencji „twardych” (czyli odpowiedniego – najczęściej ekonomicznego lub związanego z marketingiem czy zarządzaniem – wykształcenia, a także doświadczenia w podobnym obszarze działań), powinien mieć cechy charakteru pomagające mu dobrze wywiązywać się z powierzonych zadań. W ogłoszeniach o pracę jako wymagania pojawiają się często: wysoka kultura osobista, dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, zdolności sprzedażowe, orientacja na cel.
HR BUSINESS PARTNER: OBOWIĄZKI
HR business partnering to przede wszystkim doradztwo personalne: osoba zatrudniona na stanowisku HRBP ocenia kadrowe potrzeby firmy i we współpracy z działem HR rekrutuje nowych pracowników. W zakresie obowiązków leży również planowanie szkoleń i innych działań służących wprowadzaniu nowych pracowników, tzw. onboarding. HR Business Partner odpowiada także za współpracę z podmiotami zewnętrznymi: ocenia zapotrzebowanie i nawiązuje kontakt z partnerami biznesowymi, dbając o interesy firmy i nawiązanie dobrych relacji w jej imieniu. Współdziałając z managerami innych działów, pomaga dbać o dobre relacje w zespole i integrację pracowników.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
HR Business Partnerzy potrzebni są przede wszystkim w dużych firmach, dla których nawiązywanie relacji biznesowych oraz rekrutacja nowych pracowników są niemal codziennością. W tego typu organizacjach zatrudnianie osób zajmujących się HRBP stało się w ostatnich latach bardzo popularne, można więc znaleźć wiele ofert pracy. Mniejsze przedsiębiorstwa raczej nie oferują takiego stanowiska, wystarczy im działanie osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i/lub HR.
HR BUSINESS PARTNER – ZAROBKI
Większość osób zatrudnionych na stanowisku HR Business Partnera otrzymuje pensję w zakresie od 4 526 do 7 529 zł netto – wysokość zarobków zależy od województwa, wielkości miasta, kompetencji pracownika oraz finansowych możliwości firmy, która go zatrudnia. Tylko 25% HRBP dostaje miesięcznie więcej niż 7529 zł, a mediana miesięcznych dochodów HR Business Partnerów wyniosła w 2019 roku według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 5829 zł netto.
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?